ایران و عراق، دوشادوش به زائران اربعین خدمت می‌کنند

برقراری خط هوایی برای ارسال مواد غذایی و آب

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: هماهنگی‌ها میان دولت ایران و عراق لحظه‌ای است و دو دولت می‌کوشند تا زیارت اربعین زوار ایرانی را تسهیل کنند، همچنین ضمن اعزام اتوبوس‌های ایرانی به خاک عراق، یک خط هوایی برای ارسال مواد غذایی و آب به آن کشور نیز برقرار شده تا کمبودها رفع شود.به گزارش اقتصادسرآمد، محمد مخبر دراین رابطه در گفت‌وگویی، زیارت اربعین را بزرگترین آیین دینی جهان اسلام دانست که از نظر تعداد شرکت‌کنندگان و وسعت برگزاری در طول تاریخ بی‌سابقه بوده است.معاون اول رئیس‌جمهور افزود: دولت عراق میزبانی از زوار اربعین را افتخار خود می‌داند و در آن کشور، شیعه و سنی، عرب و کرد، کنار یکدیگر به زائران حرم نوه رسول خدا (ص) خدمت می‌کنند.
دولت‌های ایران و عراق، دوشادوش هم به زائران اربعین خدمت می‌کنند
مخبر خاطرنشان کرد: دولت‌های ایران و عراق دوشادوش هم به زوار اربعین خدمت می‌کنند و برای آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم برای حضور میلیون‌ها زایر در کشور عراق برادرانه با یکدیگر همکاری داشته‌اند.
وی تاکید کرد: وزارتخانه‌ها، نهادهای انقلابی، فعالان مردمی، استانداران و تمام دستگاه‌های ذیربط با محوریت ستاد مرکزی اربعین و وزارت کشور همه تلاش خود را به کار بسته اند، اما در عین حال گرمای هوا و میزان استقبال زائران و مشتاقان حسینی بسیار بی سابقه است.
معاون اول رئیس‌جمهور افزود: مردم عراق فداکارانه هر آنچه را در بضاعتشان بوده، برای میزبانی از برادران و خواهران ایرانی خود بر سر سفره آورده‌اند و خانه‌های خود را مهمان‌سرای آنان کرده‌اند و همدلانه میزبان آنان در این سفر معنوی بوده‌اند، اما باید توجه داشت که نقص بعضی زیرساخت‌ها و برخی کمبودها در آن کشور محدودیت‌هایی را ایجاد کرده است.
مخبر یادآور شد: هماهنگی‌ها میان دولت ایران و دولت عراق به شکل لحظه‌ای است و دو دولت می‌کوشند تا بالاترین حد ممکن، زیارت اربعین زوار ایرانی را در خاک ایران و عراق تسهیل کنند. ضمن اعزام اتوبوس‌های ایرانی به خاک عراق، یک خط هوایی برای ارسال مواد غذایی و آب به آن کشور نیز برقرار شده است تا در اسرع وقت، کمبودهای گزارش‌شده برطرف شود.
معاون اول رئیس‌جمهور افزود: انتظار جدی از مردم عزیز و زائران حسینی همکاری و عمل به توصیه‌های ستاد اربعین است تا ان‌شاءالله این راهپیمایی به نحو شایسته برگزار شود.
 برقراری خط هوایی برای ارسال  مواد غذایی و آب
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه