برنامه حرکت شناورها به جزیره لارک از بندر شهید ذاکری قشم لغو شد


 مدیر بنادر و دریانوردی قشم اعلام کرد: تمامی برنامه های حرکت شناورها به جزیره لارک از بندر شهید ذاکری این شهرستان به دلیل افزایش سرعت باد و تلاطم دریا در عصر شنبه (بیست و ششم شهریور ۱۴۰۱) لغو شده است. 
به گزارش اقتصادسرآمد، علی اشتری با بیان این مطب که با توجه به پیش بینی هواشناسی دریایی واعلام این مرکز به چگونگی جو حاکم بر دریا به ایرنا افزود: همچنین افزایش سرعت باد و به دنبال آن، تلاطم دریا در آب های محدوده جزیره قشم، رفت و آمد شناورها از بندر مسافری شهید ذاکری قشم به جزیره لارک، متوقف شده است.وی ادامه داد: تغییرات احتمالی، اطلاع رسانی خواهد شد.
بر اساس این گزارش شهرستان قشم ۱۹ اسکله مسافری، تجاری و گردشگری دارد. ۹ اسکله گردشگری مجاز در مناطق شیب دراز، کندالو، هنگام، لافت، گورزین، سهیلی، طبل، دهخدا و گوران شهرستان قشم فعالیت می‌کنند.
جزیره لارک از جزایر استان هرمزگان با مساحت حدود ۴۹ کیلومتر مربع چهارمین جزیره بزرگ ایران پس از جزایر قشم، کیش و لاوان است که در جنوب شرقی جزیره قشم و جنوب غربی جزیره هرمز واقع شده است.
فاصله جزیره لارک با جزیره قشم ۱۶ کیلومتر، با بندرعباس ۳۱ کیلومتر، با جزیره هرمز ۲۲ کیلومتر و با جزیره هنگام ۵۱ کیلومتر است.
جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.
شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.
برنامه حرکت شناورها به جزیره لارک از بندر شهید ذاکری قشم لغو شد
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه