رئیس جمهور در گفت و گو با الجزیره انگلیسی
هر توافقی بدون حل و فصل موضوعات پادمانی ادعایی بدون فایده است
رئیس جمهور با بیان اینکه غربیها مخالفت با برنامه هستهای صلحآمیز ایران را با هدف مقابله با پیشرفت کشورمان دنبال میکنند، گفت: ایران بارها اعلام کرده نه به کشوری ظلم میکند و نه زیربار ظلم میرود، بلکه خواهان برقراری نظم و روابط عادلانه در جهان است.به گزارش اقتصادسرآمد،سید ابراهیم رئیسی رئیسجمهور در جریان سفر به ازبکستان برای شرکت در بیست و دومین اجلاس سران کشورهای عضوی سازمان همکاری شانگهای، گفتگویی با شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی داشت . رییسی در این گفتگو افزود :عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان شانگهای، زمینه ارتباط ما را با زیرساختهای اقتصادی کشورهای آسیایی بهتر از قبل فراهم میکند. دولت سیزدهم برای همکاریهای منطقهای اهمیت زیادی قائل است. سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران به تقویت و تعمیق ارتباط با همسایگان اهمیت زیادی میدهد و سازمان همکاریهای شانگهای بستری برای استحکام همکاری اعضا در زمینه مسائل منطقهای است.ارتقای سطح عضویت ایران در سازمان شانگهای به عنوان عضو اصلی، حتما در ارتقای ارتباطات منطقهای ما تاثیرگذار است و همزمان میتواند با تسهیل تبادل ظرفیتهای متقابل، زمینه رشد و پیشرفت بیشتر را برای کل منطقه فراهم کند.رئیس جمهورادامه داد :موضوع بحث و انتظار ما از مذاکرات وین رفع تحریمهای ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران است. در این توافق آنکه به تعهد خود عمل کرد، جمهوری اسلامی ایران بود. آژانس بینالمللی انرژی اتمی، قریب به 15 بار اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران به تعداتش عمل کرده و فعالیتهای هستهای ایران هم صلح آمیز است.این آمریکاییها بودند که از توافق خارج شدند و این کشورهای اروپایی بودند که که به تعهدات خود عمل نکردند. در وین مسئله رفع تحریمها را دنبال کردیم و البته تاکید داشتیم که هر توافقی باید با یک تضمین همراه باشد. دلیل مطالبه تضمین نیز این است که طرفهای ما در توافق، نقض پیمان کردند و حالا به طور طبیعی باید اعتمادی حاصل شود که آنها دوباره نقض پیمان نمیکنند؛ پس تضمین ضرورت دارد.همچنین رفع تحریمها باید، با حل و فصل موضوعات پادمانی همراه باشد. اگر قرار باشد موضوعات ادعایی که ما معتقدیم سیاسی و بیاساس هستند، علیه جمهوری اسلامی باقی بمانند، توافق اثر و فایدهای ندارد. چون ممکن است طرفهای توافق همانگونه که حین مذاکرات به شورای حکام آژانس انرژی اتمی قطعنامه پیشنهاد کردند، با سواستفاده از نفوذ و ارتباطاتی که وجود دارد، دوباره مشکل ایجاد کنند.
ارسال دیدگاه
عناوین این صفحه
-
گردشگری و ضرورت همیشگی احترام
-
پیشنهادهای بخش خصوصی در چارچوب سیاستهای برنامه هفتم
-
ناوگان دریایی کارسازدر گرو مدیریت صحیح
-
هر توافقی بدون حل و فصل موضوعات پادمانی ادعایی بدون فایده است
-
پیش بینی سهم انرژی دریایی ایران در سند چشم انداز افق 1404
-
رئیسی پیگیر علل حادثه درگذشت «مهسا امینی» است
-
دیدار رئیسجمهور با رهبر انقلاب، ارائه گزارش از سفر به ازبکستان
اخبار روز
-
تقابل ظرفیت و خدمات در عصر بی ثباتی
-
روایت ملتِ ایستادگی، همبستگی و امید از رمضان تا محرم
-
تا پایان امسال؛ ایجاد اسکله تفریحی در بندر ماهشهر
-
برات الکترونیک بانک تجارت؛ همچنان بر مدار خدمت
-
تلاش مضاعف همکاران، ضامن حرکت پرشتاب بانک سرمایه در مسیر رشد و توسعه
-
تاکید مدیرعامل بانک سینا بر نهادینهسازی ابزارهای نوین مالی در فرایند تامین مالی واحدهای تولیدی
-
سهم ۶۶ هزار میلیارد ریالی تسهیلات ساخت و ودیعه مسکن در بانک اقتصادنوین
-
ثبت نام خودروی وارداتی در بانک ایران زمین آغاز شد
-
مجوز تاسیس نخستین صندوق سرمایه گذاری ارزی به بانک ملت اعطا شد
-
بانک مهر ایران در مسیر تبدیل شدن به بانک عامل اصناف کشور
-
«وینگر» ۱۳۰۰۰ تایی شد
-
استفاده از بازارهای بورس و سرمایه برای رونق بخشی به صنعت ساختمان ضروری است
-
سود بانک ملت در پایان سال مالی ۱۴۰۴ با جهش ۹۰ درصدی به ۲۶۱ همت رسید
-
ارائه خدمات چک در بستر اپلیکیشن «سرمایه»
-
امکان ثبتنام در دور جدید فروش خودروهای وارداتی در بانک اقتصادنوین فراهم شد
-
«بازارگاههای دیجیتال» میزبان نسخه جدید همراهبانک سپه شدند
-
ورود پساب کشاورزی و خانگی؛ معضل اصلی محیط زیست تالاب بین المللی انزلی
-
چرا سرزمین ۱۰۰۰برکه جنوب میزبان «آتوسا مومنی» شد؟
-
ابر بدهکاران صنعت برق صنایع فولادی و آلومینیوم هستند
-
مراسم تکریم مدیرکل پیشین و معارفه سرپرست جدید دفتر مرکزی حراست توانیر برگزار شد



