گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان با وزیر امور خارجه فرانسه

اجازه نمی‌دهیم هیچ طرفی از داخل یا خارج، امنیت ملی کشور را هدف قرار دهد

وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای فرانسوی با بیان اینکه مقابله با اغتشاش در اروپا عملی خوب و پسندیده است، اما همین کار در ایران سرکوب قلمداد می‌شود، تصریح کرد: اجازه نمی‌دهیم هیچ طرفی از داخل یا خارج، امنیت ملی کشور را هدف قرار دهد. 
 به گزارش اقتصادسرآمد، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و خانم «کاترین کولونا» وزیر امور خارجه فرانسه سه‌شنبه شب گذشته در گفت‌وگویی تلفنی در خصوص آخرین تحولات مناسبات دوجانبه و مذاکرات رفع تحریم‌ها بحث و تبادل نظر کردند. 
وزیر امور خارجه شب گذشته در توئیتی از این گفت‌وگوی تلفنی خبر داد و نوشت: با خانم کولونا، وزیر خارجه فرانسه تلفنی گفت‌وگو کردم. توافق کردیم احترام و منافع متقابل باید بر روابط حاکم باشد. هم نظر بودیم که با خشونت و ترور باید مقابله شود.  به مداخله اروپا در امور داخلی ایران اعتراض کرده و گفتم اگر اتحادیه اروپا اقدام محدود کننده بکند، اقدام متقابل می‌کنیم.
این دومین گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و فرانسه بعد از انتصاب خانم کولونا به وزارت خارجه فرانسه است. امیرعبداللهیان همچنین دیروز نیز با همتای بلغارستانی خود تلفنی گفت‌وگو کرد.امیرعبداللهیان در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن انتقاد شدید از اظهارات مداخله جویانه خارجی در قبال تحولات داخلی ایران گفت: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اعتراض مسالمت‌آمیز را حق مردم می‌داند، اما صف این مطالبات مشروع از اغتشاشگران و تروریست‌هایی که به صورت سازماندهی شده، امنیت ایران و جان و مال مردم ما را هدف گرفته‌اند، کاملا جدا است. رئیس دستگاه دیپلماسی با اشاره به رفتار غرب در توسل به استانداردهای دوگانه عنوان کرد: جای تعجب است که مقابله با اغتشاش در اروپا عملی خوب و پسندیده است، اما همین کار در ایران سرکوب قلمداد می‌شود!
وی همچنین خطاب به همتای فرانسوی تصریح کرد: اجازه نمی‌دهیم هیچ طرفی از داخل یا خارج، امنیت ملی کشور را هدف قرار دهد.وزرای خارجه در این گفت‌وگوی تلفنی بر اهمیت حفظ و توسعه مناسبات دو کشور تأکید کردند. 
آخرین وضعیت مذاکرات برای رفع تحریم‌ها از دیگر مواردی بود که مورد گفت‌وگوی دو وزیر خارجه قرار گرفت و این روند را مثبت و رو به جلو ارزیابی کردند.
خانم کاترین کولونیا وزیر خارجه فرانسه برخی موضوعات کنسولی را نیز مطرح کرد.
  اجازه نمی‌دهیم هیچ طرفی از داخل یا خارج، امنیت ملی کشور را هدف قرار دهد
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه