رشد تولید در گروه فولاد مبارکه نسبت به سال گذشته

اصفهان-کربلایی-خبرنگار اقتصاد سرآمد : مهندس عظیمیان اظهار داشت: از ابتدای حضور در فولاد مبارکه، بر توجه به ارتقای ایمنی نیروی انسانی شرکت تأکید کردهایم و همواره خاطرنشان ساختهایم که باارزشترین سرمایۀ فولاد مبارکه نیروی انسانی آن است. به شکرانۀ خداوند و با تلاش و همکاری تمامی واحدها، بهویژه مدیریت ایمنی و آتشنشانی، امروز شاهد آنیم که ضریب ایمنی فولاد مبارکه در بالاترین سطح خود قرار دارد. مدیرعامل گروه فولاد مبارکه با اشاره به روند تولید فولاد خام در گروه فولاد مبارکه گفت: در سال 1397 در گروه فولاد مبارکه (شرکت فولاد مبارکه، فولاد هرمزگان و مجتمع فولاد سبا) 9 میلیون و 20 هزار تن فولاد خام تولید شده است. این در حالی است که برنامۀ ششماهۀ اول سال جاری 4 میلیون و 320 هزار تن فولاد خام بوده، اما عملکرد واقعی با 109 درصد تحقق برنامه، تولید 4 میلیون و 728 هزار تن را نشان میدهد. به تعبیر دیگر، با همکاری همکاران تا پایان سال، علیرغم همه مشکلات، انشاءالله بیشتر از سال 1397 تولید خواهیم کرد. وی افزود: در ششماهۀ اول سال 1398 تناژ فروش داخلی به 3 میلیون و 121 هزار تن و تناژ فروش صادراتی به 753 هزار تن رسید. این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل میزان فروش داخلی 2 میلیون و 933 هزار تن و فروش صادراتی 664 هزار تن بوده است. این ارقام نشان میدهد که با تلاش جمعی کارکنان در ششماهۀ اول سال جاری، در فروش داخلی و صادراتی رشد قابلملاحظهای داشتهایم.
مهندس عظیمیان تصریح کرد: درآمد فروش کل (داخلی و صادرات) در شش ماهۀ اول سال گذشته 98 هزار و 101 میلیارد ریال بوده است، درحالیکه این رقم در ششماهۀ اول سال 1398 به 200 هزار و 337 میلیارد ریال افزایش یافته است. همچنین درآمد فروش صادراتی در ششماهۀ اول سال جاری، علیرغم همۀ مشکلات در حوزۀ صادرات و این مهم که فولاد مبارکه تأمین بازار داخلی را از اولویتهای اصلی خود میداند، به 311 میلیون دلار افزایش یافته است.
بهبود شاخصهای کیفی محصول در فولاد مبارکه همزمان با افزایش کمّی محصول از دیگر مباحثی بود که مدیرعامل فولاد مبارکه به آن اشاره کرد و گفت: طی ششماهۀ اول سال جاری در بسیاری از نواحی، شاخصهای کیفی محصول از برنامه بیشتر است.
API X60 جهت استفاده در صنایع نفت و گاز برای اولین بار در کشور؛ ثبت رکورد تولید در کلیۀ نواحی تولیدی؛ افزایش ظرفیت تولید زنجیرۀ قلعاندود؛ انجام پروژۀ نوسازی (Revamp) کورۀ 1 فولادسازی مجتمع فولاد سبا و اجرای پروژۀ بارنامۀ داخلی در ورود مواد. مهندس عظیمیان کسب این موفقیتها را مرهون خودباوری و تلاش همۀ مدیران و کارکنان فولاد مبارکه دانست و گفت: برای ادامۀ این راه موفقیت آمیز در تلاشیم تا مشکلات موجود در تأمین مواد اولیه و تجهیزات موردنیاز را برطرف کنیم.
رشد تولید در گروه فولاد مبارکه  نسبت به سال گذشته
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه