مسئولیت برگزیت بی‌توافق برعهده لندن است

جانسون می گوید ترجیح می دهد در «خندق بلا بمیرد» ولی با تاخیر درخواست برگزیت تا پایان ماه اکتبر (مهر) موافقت نکند. با ‏این حال اسناد محرمانه دولت انگلیس که روز جمعه درز کرد نشان می دهد که به رغم اظهارنظرهای جانسون، تمدید برگزیت ‏همچنان یکی از گزینه های دولت لندن بشمار می رود.‏
به گزارش اقتصادسرآمد، نماینده شورای اروپا در امور برگزیت طرح جدید دولت بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس درباره نحوه خروج از اتحادیه اروپا را غیر عملی خواند و گفت که اگر تا چند روز آینده این طرح اصلاح نشود برگزیت بی توافق اجتناب ناپذیر خواهد بود و مسئولیت آن برعهده لندن است.«میشل بارنیه» عصر شنبه در جمع خبرنگاران گفت:‌ اگر انگلیس برای رسیدن به توافق مصمم است تا پایان هفته فرصت دارد تا طرح جدیدی را ارائه کند و اتحادیه اروپا هم آمادگی دارد تا درباره آن مذاکره کند.
وی افزود: به روشنی اعلام می کنم که برگزیت بی توافق هرگز گزینه مورد علاقه اتحادیه اروپا نیست و انتخاب انگلیس خواهد بود. ما برای این سناریو هم آمادگی داریم و تدابیری را برای محافظت از شهروندان و شرکت های تجاری صورت دادیم. اما این هرگز خواست ما نخواهد بود.
کمتر از یک ماه مانده به پایان مهلت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، جانسون نخست وزیر انگلیس چهارشنبه گذشته طرح جدید و نهایی لندن درباره نحوه اجرای برگزیت را رونمایی و یک نسخه آن را به این اتحادیه تسلیم کرد.
«دونالد توسک» رئیس شورای اروپا اعلام کرد که از طرح او قانع نشده و «گای وهفستاد» نماینده پارلمان اروپا در امور برگزیت هم معتقد است که طرح جانسون مجموعه‌ای از ایده های بد است که تقریبا اجرای آن غیر ممکن است.
جانسون از اتحادیه اروپا خواسته تا برای دستیابی به توافق برگزیت نرمش به خرج دهد چون «جایگزینی جز اجرای برگزیت بدون توافق وجود نخواهد داشت». با این حال ایده خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا در داخل این کشور هم طرفداران زیادی ندارد.
علاوه بر تظاهرات گسترده مردم انگلیس، نمایندگان مجلس عوام این کشور ماه گذشته به لایحه‌ای رای دادند که اگر نخست وزیر تا ۱۹ اکتبر یعنی ۱۲ روز مانده به اجرای برگزیت، با اتحادیه اروپا توافق نرسد، ناگزیر بایستی مهلت عضویت این کشور در اتحادیه اروپا را تمدید کند.
جانسون می گوید ترجیح می دهد در «خندق بلا بمیرد» ولی با تاخیر درخواست برگزیت تا پایان ماه اکتبر (مهر) موافقت نکند. با این حال اسناد محرمانه دولت انگلیس که روز جمعه درز کرد نشان می دهد که به رغم اظهارنظرهای جانسون، تمدید برگزیت همچنان یکی از گزینه های دولت لندن بشمار می رود.
مسئولیت برگزیت بی‌توافق برعهده لندن است
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه