احزاب باید فرصت تلقی شوند

دبیر کل حزب اتحاد ملت گفت: احزاب در حقیقت باید فرصت تلقی شوند؛ چرا که افرادی که دغدغه‌های‌شان بیش از سایرین است دور هم جمع می شوند تا به حاکمیت در اداره جامعه کمک کنند؛ متاسفانه از فقدان نگاه مثبت نسبت به احزاب رنج می بریم.
به گزارش اقتصادسرآمد، علی شکوری راد در دومین نشست خبری‌اش اظهار کرد: بیش از چهار سال است که حزب اتحاد ملت ایران اسلامی تاسیس شده و در آستانه پنجمین کنگره‌ای هستیم که بر اساس قانون احزاب است. در کشور ما به جای اینکه احزاب را یک فرصت تلقی کنند به عنوان تهدید نگاه می کنند. احزاب در حقیقت باید فرصت تلقی شوند؛ چرا که افرادی که دغدغه‌های شان بیش از سایرین است دور هم جمع می شوند تا به حاکمیت در اداره جامعه کمک کنند. متاسفانه از فقدان نگاه مثبت نسبت به احزاب رنج می‌بریم.
وی ادامه داد: در این چهار سال دو دوره انتخابات شورای مرکزی را پشت سر گذاشتیم و در کنگره آتی انتخابات شورای مرکزی سوم برگزار می‌شود. شورای بعدی دبیر کل را هم انتخاب خواهد کرد. حزب اتحاد در این مدت در 30 استان شعب خود را تشکیل داده و در ۱۵۰ شهرستان حوزه‌های حزبی را شکل داده است.
شکوری راد تصریح کرد: حزب اتحاد عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و شورای عالی است و در قالب این دو نهاد همکاری های سازنده ای با سایر احزاب دارد. در حال حاضر خانوم آذر منصوری نماینده حزب در این شورا است. حزب مواضع خود را از طریق بیانیه و سخنگو صادر می‌کند. در بیشتر موضوعاتی که در کشور بوده فکر می کنم حزب اظهار نظر کرده و غایب نبوده است.
وی گفت: در کنگره سال گذشته به پرسشگری پرداختیم که می‌تواند منشا پویایی جامعه باشد. در عین حالی که به دنبال پاسخ پرسش های ذهنی خود هستیم آماده هستیم به پرسش های پرسشگران جامعه که خبرنگاران از جمله مهم‌ترین آن‌ها هستند، پاسخگو باشیم.
دبیر کل حزب اتحاد ملت در ادامه این نشست به بیان جمع‌بندی دفتر سیاسی حزب به عنوان مواضع انتخاباتی این حزب پرداخت و گفت:
حزب اتحاد ایران اسلامی با تأکید بر اولویت احیای سرمایه‌ اجتماعی و اعتبار اصلاح‌طلبان موارد زیر را به عنوان موضع و رویکرد حزب در نحوه ورود به موضوع انتخابات مجلس یازدهم در دفتر سیاسی مصوب کرد. اصل بر استفاده از فرصت انتخابات و شرکت در آن است.افراد صاحب صلاحیت شناسایی شوند و لیست انتخابات قبل از ثبت نام مشخص گردد و به آنها توصیه شود ثبت نام کنند.
وی ادامه داد: لیست انتخاباتی اصلی قبل از اعلام نظر شورای نگهبان در مورد صلاحیت نامزدها اعلام شود. اگر در جایی فرد صاحب صلاحیت نداشتیم نامزد معرفی نکنیم. اصل بر اتحاد و انسجام اصلاح‌طلبان است و اگر این انسجام در هر حوزه‌ای شکل نگرفت حزب با استقلال نامزد معرفی می‌کند.
احزاب باید فرصت  تلقی شوند
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه