چین: سیاست "چماق بزرگ" ما را پریشان نمی‌کند

پکن کشور صلح دوستی است و هرگز عامل حمله نخواهد بود و تهدیدی برای جهان نیست. روابط نظامی آمریکا- چین باثبات ‏است اما ما با بسیاری از مشکلات و چالش‌ها روبرو هستیم. همکاری میان دو ارتش در زمینه ارتباطات استراتژیک اعتماد دوجانبه ‏و کنترل خطرات باید تقویت شود.  ‏
به گزارش اقتصادسرآمد، جدایی‌طلبی محکوم به شکست است. چین تنها کشور جهان است که بطور کامل منسجم و یکپارچه مانده است.. حل مساله تایوان ‏بطوریکه اتحاد کامل چین در آن درک شده باشد در جهت منافع ملی چین است مسیری درست که مورد درخواست تمامی مردم چین ‏است. ما هرگز اجازه نمی دهیم جدایی‌طلبان تایوان راه خود را بروند و اجازه دخالت خارجی از سوی نیروهای خارجی را نیز ‏نخواهیم داد. پیشبرد اتحاد مجدد چین دلیل اصلی است و فعالیت‌های جدایی‌طلبی محکوم به شکست است.‏وزیر دفاع چین در نشست امنیتی پکن با اشاره به اقدامات آمریکا علیه این کشور اظهار کرد، تحریم‌ها، فشار و "سیاست چماق بزرگ"، چین را پریشان نکرده است.وی فنگه، وزیر دفاع چین بدون اشاره مستقیم به آمریکا، در صحبت‌هایش در افتتاحیه "انجمن شیانگشان" عبارت‌های معمول چین درباره واشنگتن و متحدان غربی آن را به کار برد و گفت، چین با چنین رویکردی مرعوب نشده و آن را نمی‌پذیرد.
وی تصریح کرد: پکن کشور صلح دوستی است و هرگز عامل حمله نخواهد بود و تهدیدی برای جهان نیست. روابط نظامی آمریکا- چین باثبات است اما ما با بسیاری از مشکلات و چالش‌ها روبرو هستیم. همکاری میان دو ارتش در زمینه ارتباطات استراتژیک اعتماد دوجانبه و کنترل خطرات باید تقویت شود.  
وزیر دفاع چین همچنین تاکید کرد: جزایر دریای چین جنوبی و جزایر دیائویو بخش‌های جدایی ناپذیر از خاک چین هستند و ما هرگز اجازه نمی‌دهیم حتی ذره‌ای از خاکی که اجداد ما برایمان گذاشته‌اند، از چین جدا شود.   
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، چین اقدامات واشنگتن و متحدانش را تلاشی برای محدود کردن توسعه این کشور می‌داند.
اظهارات این وزیر چینی در حالی مطرح شد که چین و آمریکا بر سر مسائل امنیتی و اقتصادی درگیر تنش با یکدیگر هستند.وی همچنین تاکید کرد که حل و فصل مساله تایوان از بزرگترین منافع ملی کشور چین است و هیچ نیرویی نمی‌تواند مانع اتحاد مجدد چین شود.او تصریح کرد: جدایی‌طلبی محکوم به شکست است. چین تنها کشور جهان است که بطور کامل منسجم و یکپارچه مانده است.. حل مساله تایوان بطوریکه اتحاد کامل چین در آن درک شده باشد در جهت منافع ملی چین است مسیری درست که مورد درخواست تمامی مردم چین است. ما هرگز اجازه نمی دهیم جدایی‌طلبان تایوان راه خود را بروند و اجازه دخالت خارجی از سوی نیروهای خارجی را نیز نخواهیم داد. پیشبرد اتحاد مجدد چین دلیل اصلی است و فعالیت‌های جدایی‌طلبی محکوم به شکست است.
چین: سیاست "چماق بزرگ" ما  را پریشان نمی‌کند
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه