خسارت زلزله به یکصد واحد مسکونی روستایی در خواف

خراسان رضوی - خبرنگاراقتصادسرآمد : در پی زمین لرزه ۵.۸ ریشتری پنجشنبه هفته گذشته، تیم‌های ارزیابی خسارت بنیاد مسکن و هلال احمر ، خسارت به یکصد واحد مسکونی در مناطق روستایی به ویژه بخش سنگان شهرستان خواف را تایید کردند. فرماندار خواف با اعلام این خبر گفت : این تیم ها پس از ارزیابی ۲۰۰ واحد، تعداد ۱۰۰ واحد را دارای خسارت اعلام کردند.
حسین سنجرانی گفت : ۳۰ روستای بخش‌های مختلف شهرستان خواف از جمله روستاهای چاه زول ، مژن آباد ، نیازآباد ، بهدادین ، کاریون و حسین آباد در بخش سنگان به صورت کامل پالایش و ارزیابی شده اند که تلفات جانی از این زمین لرزه در آنها گزارش نشده و بیشتر خسارت‌ها به صورت جزئی به واحدهای مسکونی و واحدهای نگهداری دام بوده است.
وی ادامه داد : پنج تیم امداد و نجات از استان خراسان رضوی به همراه ۲ تیم از استان خراسان جنوبی به منطقه وقوع زلزله و مناطق اطراف اعزام شدند و ۳۰ مکان  اضطراری در این شهرستان به همراه تجهیزات مناسب برای اسکان مردم و روستاییان در معرض خطر در نظر گرفته شد.
سنجرانی با اشاره به موقعیت خاص و زلزله خیر بودن خواف و قرار داشتن آن بر روی گسل درونه، از مردم مناطق شهری و روستایی این شهرستان خواست نسبت به مقاوم سازی واحدهای خود، استحکام سازی و رعایت موارد ایمنی در ساخت و سازها اهتمام ورزند.
خسارت زلزله به یکصد واحد مسکونی روستایی در خواف
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه