سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خبرداد؛

کاهش 13 درصدی حوادث ناشی از کار در قزوین

 قزوین –خبرنگاراقتصادسرآمد :  سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: حوادث ناشی از کار در قزوین از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه قبل ۱۳ درصد کاهش داشته است.
رضا گروسی  افزود: حوادث ناشی از کار از گذشته تاکنون وجود داشته و مساله جدیدی نیست و در این راستا باید بازرسان کار با افزایش علم و عمل در راستای کاهش حوادث گام بردارند.
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین افزود: آموزش کارگران و ایمن سازی محیط کار از مهمترین مسائل مربوط به کاهش حوادث ناشی از کار است که با برنامه‌ریزی‌های لازم، دوره‌های آموزشی مناسب و مقتضی در این زمینه برگزار شد.
گروسی بیان کرد: همچنین به منظور ارتقای ایمنی، بهبود شرایط کار و پیشگیری از حوادث ناشی از کار چندین کارگاه آموزشی ویژه بازرسان کار تا پایان سال برگزار خواهد شد.
 وی افزود: امروزه موضوع پیشگیری از حوادث و پیروی از آئین‌نامه‌های قانونی یک هدف نهایی در بازرسی کار به شمار می‌رود که همواره می‌تواند در کاهش هزینه‌های اضافی ناشی از حوادث موثر باشد.
 این مسوول اضافه کرد: همچنین پیشگیری از حوادث به دلیل منافع بلندمدت اقتصادی و اجتماعی از جمله حفظ نیروی کار و قدرت تولید و کیفیت، باعث ایجاد انگیزه در کارفرمایان شده و امنیت شغلی را برای کارگران ایجاد می‌کند.
گروسی تصریح کرد: مطابق ماده ۹۶ قانون کار برای اینکه قواعد و ضوابط مربوط به ایمنی و شرایط فنی و بهداشتی کار رعایت شود اداره بازرسی کار باید وظایف تصریح شده در این قانون را به نحو احسن انجام دهد.
وی با بیان اینکه بازرسان کار، ضابط خاص محسوب می‌شوند، افزود: نظارت بر اجرای مقررات ناظر به شرایط کار به ویژه مقررات حمایتی مربوط به کارهای سخت، زیان‌آور و خطرناک، نظارت بر اجرای صحیح مقررات قانون کار و آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مربوط به حفاظت فنی و آموزش مسائل مربوط به حفاظت فنی و راهنمایی کارگران، کارفرمایان و کلیه افراد در معرض صدمات و ضایعات ناشی از حوادث از جمله وظایف بازرسان است.
گروسی افزود: همچنین بررسی و تحقیق پیرامون اشکالات ناشی از اجرای مقررات حفاظت فنی و تهیه پیشنهاد لازم جهت اصلاح میزان‌ها و دستورالعمل‌ها مناسب با تحولات و پیشرفت‌های فناوری، رسیدگی به حوادث ناشی از کار در کارگاه‌های مشمول و تجزیه و تحلیل عمومی و آماری این گونه موارد به منظور پیشگیری حوادث جزو وظایف اصلی بازرسان کار است که باید با دقت برای اجرای آنها تلاش کنند.
 کاهش  13 درصدی حوادث ناشی از کار در قزوین
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه