اتصال دوباره واحد شماره 5 گازی نیروگاه شهید رجایی به مدار تولید برق

قزوین- مریم نقدی-خبرنگاراقتصادسرآمد : واحد شماره 5 گازی نیروگاه شهید رجایی قزوین با پایان یافتن تعمیرات اساسی و RI، دوباره به شبکه سراسری پیوست.
به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی، واحد شماره 5 گازی این شرکت که برای انجام تعمیرات اساسی و RI توربین، از مدار تولید خارج شده بود، پس از اتمام عملیات تعمیرات، به مدار تولید بازگشت.
بهمن غنوی معاون تعمیرات و نگهداری نیروگاه سیکل ترکیبی در تشریح برنامه های این دوره از تعمیرات واحد شماره 5 گازی گفت: این واحد براساس میزان کارکرد و با توجه  به ضرورت کسب آمادگی برای تداوم تولید برق، در دست تعمیرات اساسی و RI قرار گرفت که مطابق با برنامه ریزی پیش بینی شده، به انجام رسید.
معاون تعمیرات و نگهداری نیروگاه سیکل ترکیبی افزود: در تعمیرات اساسی واحد شماره 5 گازی، تمامی تجهیزات اصلی و فرعی این واحد، مورد بازبینی قرار گرفت و آن دسته از تجهیزات و قطعاتی که معیوب شده و نیاز به تعویض و یا تعمیر داشت، از سوی متخصصان این نیروگاه، نسبت به انجام آن اقدام شد.
بهمن غنوی با اشاره به اقدامات مهم این دوره از برنامه های تعمیرات، بیان داشت: بازدید و تعمیرات اساسی تجهیزات کمپرسور و مسیر گاز داغ، تعمیرات اساسی تجهیزات کمکی، بازدید و تعمیرات اساسی تجهیزات ژنراتور، همچنین تعمیرات اساسی تجهیزات بویلر واحد و انجام اقدامات مرتبط با فعالیت تعمیرات RI بر روی توربین واحد، مهم ترین فعالیت هایی بود که از سوی متخصصان نیروگاه انجام شد.
معاون تعمیرات و نگهداری نیروگاه سیکل ترکیبی ادامه داد: در فرآیند تعمیرات RI رتور توربین، تعویض تایرودهای توربین، بازدید از دیسک های توربین و سیل های آن، سند بلاست و بالانس روتور، از اقدامات مهم این دوره بود؛ همچنین در این دوره از تعمیرات، برای اولین بار از تکنولوژی لیزر برای انجام تست «هم محوری» یاتاقان ها، پوسته های توربین، کمپرسور، کوپه ژنراتور و اکسسوری هم استفاده شد.
گفتنی است، هرساله به منظور اطمینان از عملکرد واحدهای بخاری و سیکل ترکیبی در تولید انرژی الکتریکی، برای کمک به پایداری شبکه سراسری برق، واحدهای این نیروگاه متناسب با ساعت کارکرد آن، تحت تعمیرات اساسی، نیمه اساسی و بازدیدهای دوره ای قرار می گیرد که در این فصل از تعمیرات هم، 17 فعالیت تعمیراتی برنامه ریزی شده است که از پایان شهریور، آغاز شده و تا پایان اردیبهشت سال 1399 ادامه خواهد یافت.
اتصال دوباره واحد شماره 5 گازی نیروگاه شهید رجایی به مدار تولید برق
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه