آغازگر هیچ جنگی نبوده‌ایم اما اقدام متقابل را حق خود می‌دانیم

 اقتصادسرآمد آنلاین - مهدی شیخ معتقد است آمریکایی‌ها فکر نمی‌کردند که خون سردار قاسم سلیمانی دستاوردی داشته باشد که به‌مراتب بزرگ‌تر از مجاهدت‌های زمان حیاتش باشد.
محمد آیتی - اقتصادسرآمد آنلاین: پس از شهادت سردار قاسم سلیمانی کلید واژه «انتقام سخت» به‌طور وسیع در جامعه و شبکه‌های اجتماعی در حال توزیع است. حال باید به انتظار نشست و دید این مطالبه به چه صورت عملیاتی خواهد شد؟
در همین خصوص، مهدی شیخ نماینده تهران در مجلس دهم به «اقتصادسرآمد آنلاین» گفت: در ابتدا باید شهادت اسوه جهاد و ایثار را خدمت هموطنان عزیز و رهبر معظم انقلاب تبریک و تسلیت عرض کنم. امیدوارم که راه آن بزرگوار که تلاش، مجاهدت و ایثار در جهت حفظ منافع جوامع اسلامی و ایران بود، مستدام باشد.
وی افزود: آمریکا و خصوصاً ترامپ با این اقدام خود دست به حماقت بزرگی زدند. آن‌ها در ارزیابی اینکه حاج قاسم سلیمانی چه شخصیتی بود دچار خطای محاسباتی شدند و سردار بزرگ ایران را به مانند ژنرال‌های خودشان می‌دیدند که فقط یک فرد نظامی است و در صحنه نبرد حضور دارد؛ غافل از اینکه او یک شخصیت بزرگ معنوی دارد و در قلب بسیاری از مردم کشورهای اسلامی نفوذ کرده است.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: غفلت دوم آمریکایی‌ها، این بود که فکر نمی‌کردند که خون این سردار بزرگ اسلام دستاوردی داشته باشد که به‌مراتب بزرگ‌تر از مجاهدت‌های زمان حیاتش باشد.
شیخ در ادامه گفت: سومین اشتباه محاسباتی آن‌ها این بود که تصور نمی‌کردند با این ترور، چنین انگیزه بزرگی را در بین مسئولان کشور برای گرفتن انتقامی سخت ایجاد کنند.
وی یادآور شد: مجموع این اشتباهات، کار را برای آمریکایی‌ها سخت کرده و شاید دیگر نتوانند آن را جمع کنند. اما اینکه انتقام ما باید به چه صورتی باشد را باید به عهده مسئولان سیاست خارجی، مسئولان نظامی و در راس همه، شورای عالی امنیت ملی کشور گذاشت. قطعاً تصمیم این مجموعه‌ها مدبرانه و در جهت خواسته توده‌های مردم خواهد بود. مطمئناً تصمیم احتمالی مسئولان، منافع ملی و مقاومت اسلامی را خواهد دید تا ان‌شاالله ریشه حضور آمریکا در منطقه کنده شود.
عضو فراکسیون امید مجلس در پایان گفت: ما در جمهوری اسلامی ایران تا امروز آغازگر هیچ جنگی نبوده‌ایم ولی هرگاه به کشور و منافع ملت تعرضی شود، انتقام و اقدام متقابل را حق خود می‌دانیم و از اینکه در آینده طرف مقابل چه تصمیمی خواهد گرفت، واهمه نخواهیم داشت.
آغازگر هیچ جنگی نبوده‌ایم اما اقدام  متقابل را حق خود می‌دانیم
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه