مجلس دهم کارهای جامع تری نسبت به قبل انجام داد

رئیس سابق کمیسیون اقتصادی مجلس که زمانی در جلسات شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا حضور پیدا می کرد بررسی مدیریت مصرف سوخت را در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت تشریح کرد.
به گزارش اقتصاد سرآمدآنلاین، محمدرضا پورابراهیمی که سابقه حضور در ادوار نهم و دهم مجلس را دارد از عملکرد مجلس دهم به دلیل انجام اقدامات پایه ای دفاع می کند و می گوید کمیسیون های این دوره از مجلس به ویژه کمیسیون اقتصادی گام هایی برای بهبود روند کشور برداشته اند. رئیس کمیسیون اقتصادی در قوه مقننه که به دلیل تخصصش در حوزه بورس در دولت احمدی نژاد به بدنه تخصصی دولت نهم افزوده شد تاکید دارد از آنجایی که گرایش و مسیر حرکتی که در دولت دوم احمدی نژاد شکل گرفته، همکاری خود را با این دولت قطع می کند. با وجود اینکه او در سال آخر مجلس دهم ریاست کمیسیون اقتصادی را بر عهده ندارد می گوید تاثیری بر فعالیتش در کمیسیون ندارد و همچنان مسائل را پیگیری می کند.
این نماینده کرمان و راور در بخش دیگری از این گفتگو به مناسبات استانی در مجلس اشاره کرده و می گوید کرمانی ها جریان هماهنگی دارند که در موضوع توسعه استان اختلاف نظرهای سیاسی شان را کنار می گذارند.
ادامه مصاحبه عضو فراکسیون نمایندگان ولایی در مجلس با خبرگزاری خانه ملت را در ادامه می خوانید:
محمدرضا پورابراهیمی خودش را اصلاح طلب می داند یا اصولگرا؟
بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، در کشور دو جریان انقلابی و غیر انقلابی داریم. کسانی که دل در گرو انقلاب، نظام، مبانی که امام عزیز و بزرگوار به عنوان طراح و معمار انقلاب اسلامی برای جامعه اسلامی و انقلاب ما تبیین کرده و امروز مواضع رهبر در استمرار مواضع امام عزیز و بزرگوار تبیین می شود، دارند انقلابی هستند و کسانی که با اساس کشور، انقلاب و نظام مشکل دارند و مخالفت می کنند غیرانقلابی هستند، از نظر من و بر اساس فرمایشات رهبری نمی توانیم در کشور موضوعی تحت اصولگرایی و اصلاح طلبی مطرح کنیم. خط قرمز ما شهدا، رهبری و امام است که در تفاسیر مختلف می تواند به گروه هایی انتصاب پیدا کند ولی پیشنهاد و نظر بنده این است که ما بگویم انقلابی هستیم یا خیر؛ بله من انقلابی هستم.
شما در دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد به صورت رسمی دعوت به کار شدید، به طور مثال وزیر اقتصاد وقت از شما برای عضویت در شورای عالی بورس ایران دعوت به همکاری کرد، این همکاری چگونه شکل گرفت و آیا هنوز ارتباطی با اعضای دولت نهم و دهم دارید؟
در سال های 80 در مقطع دکتری در دانشگاه تهران تحصیل می کردم و آن زمان به دلیل تخصصم در حوزه مباحث اقتصادی، بورس و بازار سرمایه، رئیس کل وقت سازمان بورس و اوراق بهادار کشور برای همراهی در حوزه فعالیت تخصصی دعوت به همکاری کرد و مسئولیتی آنجا بر عهده داشتم و قرار بود برای آغاز به کار بورس های منطقه ای که در استان کرمان است، برای انجام این ماموریت در استان حضور پیدا کنم و بعد از مدتی هم که راه اندازی شد برگردم تهران و مسیر کار را ادامه دهم. در سال 82 با زلزله بم مواجه شدیم و این کار عقب افتاد با این حال در پایان سال 83 به کرمان رفتم و به عنوان مدیر بورس منطقه ای استان کرمان موضوع بحث افتتاح، راه اندازی و کار تخصصی در آن زمان را با وزارت اقتصاد شروع کردم. سال 84 که انتخابات ریاست جمهوری تمام شد و آقای دکتر احمدی نژاد به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد قرار بود بنده به تهران برگردم و در حوزه فعالیت تخصصی خودم را ادامه دهم، همزمان با این قضیه با پیشنهادی که از طرف وزیر وقت اقتصاد آقای دکتر دانش جعفری مواجه شدم تا عضو شورای عالی بورس شوم. البته عضویت در شورای عالی بورس به صورت تمام وقت نیست و مسئولیت اجرایی ندارد، با این حال بنده را به دلیل سوابق کاری، تخصص و حوزه مسئولیتی ام در جایگاه دانشگاه، به عنوان یکی از سه نفر خبره مالی کشور برای عضویت در شورای عالی بورس معرفی کردند. بنابراین کار اجرایی در حوزه وزارت اقتصادی یا در مجموعه سازمان بورس برعهده بنده قرار نگرفت.با دوره اول دولت آقای احمدی نژاد همکاری داشتم و در حوزه کاری به ویژه در مباحث اقتصادی همکاری می کردم اما در دولت دوم به دلیل گرایش و مسیر حرکتی که در دولت دوم آقای احمدی نژاد شکل گرفت با آنها همکاری نداشتم. تا امروز هیچ همکاری بین من و دولت دوم که تمام شده وجود ندارد، در واقع بین مجموعه های که در ارتباط با این موضوع بودند ارتباطی وجود ندارد.
هنوز با اعضای دولت نهم و دهم ارتباط دارید؟
 حدود 10 سال عضو شورای عالی بورس بودم با عضویت بنده در شورا با وزرای بعدی هم تمدید شد، قانون امکان عضویت در دو دوره 5 ساله را فراهم می کرد، از این جهت بعد از پایان 10 سال عضویت بنده در شورای عالی بورس به اتمام رسید. با دوره اول دولت آقای احمدی نژاد همکاری داشتم و در حوزه کاری به ویژه در مباحث اقتصادی همکاری می کردم اما در دولت دوم به دلیل گرایش و مسیر حرکتی که در دولت دوم آقای احمدی نژاد شکل گرفت با آنها همکاری نداشتم. تا امروز هیچ همکاری بین من و دولت دوم که تمام شده وجود ندارد، در واقع بین مجموعه های که در ارتباط با این موضوع بودند ارتباطی وجود ندارد.
مجلس دهم کارهای جامع تری نسبت به قبل انجام داد
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه