اگر قدم اشتباهی بردارید ضرر خواهید کرد

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت گفت: سردار عزیز ما از دست ما رفت و ما از امروز و بعد از سوگواری به حقی که برای او داشتیم، باید به فکر حفظ میراث سردار سلیمانی باشیم.
به گزارش اقتصادسرآمد، روحانی با تاکید بر اینکه می‌خواهم به دنیا با صراحت بگویم که ناامنی منطقه به نفع کسی نیست، تصریح کرد: ناامنی این منطقه حساس و مهم به ضرر دنیا است و این موضوع  را در روزهای گذشته به مسئولین مختلف اعلام کردم که ناامنی به ضرر اروپا، آسیا، آمریکا و به ضرر همه است.
رئیس جمهور ادامه داد: این منطقه حساس است. چرا این منطقه را ناامن کردید، چرا  ملت را تحریم کردید، چرا به مردم زور می‌گویید، چرا در عراق مداخله می‌کنید، چرا نفت سوریه را غارت می‌کنید و چرا در لبنان و لیبی مداخله می‌کنید؟
روحانی با بیان اینکه شما در همه این منطقه دخالت می‌کنید و همه جا را ناامن کردید، افزود: این ناامنی غیرقابل تحمل است و در جو ناامنی هر حادثه‌ای پیش می‌آید و در جو بهم ریختگی جامعه، هر حادثه‌ای ممکن است پیش بیاید. چرا جامعه و منطقه ما را ناامن کردید؟
وی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به دست اندرکاران انتخابات گفت: همه آنهایی که در این انتخابات نقش دارید از شما خواهش می‌کنم، آن جایی که روشن است تا صلاحیت فردی رد شود، آنرا رد کنید اما آن جاهایی که نامشخص است یا احتمالات ضعیف است، مردم را ناراحت نکنید، به مردم نگوییم که در برابر یک صندلی مجلس 17 نفر، 170 و یا1700 نفر کاندیدا هستند ، ببینیم از چند جناح 1700 نفرکاندیدا هستند؟ 17 نفر از چند جناح، از یک جناح؟ اینکه انتخابات نمی‌شود. مثل اینکه در مغازه‌ای از یک جنس، 2 هزار عدد وجود داشته باشد.
رییس جمهور خطاب به آمریکا و اروپا با تاکید بر اینکه در مشکلات منطقه ندمید، اظهارداشت: اروپایی‌ها می‌گویند در مسأله هسته‌ای ایران گام پنجم را برداشته ما هم باید گام برداریم. گامی که شما باید بردارید، بازگشت به تعهدات تان است. این را به صراحت به شما گفتیم و در روزهای اخیر هم به 2 نفر از رهبران اروپا به صراحت گفتم، آنچه انجام دادیم، اولاً قابل بازگشت است و ثانیا هر کاری در هسته‌ای انجام می‌دهیم با نظارت آژانس بین المللی اتمی است.
رییس جمهور خطاب به طرف های اروپایی هایی تاکید کرد: اگر قدم اشتباهی بردارید، ضرر خواهید کرد، راه درست را انتخاب کنید و راه درست این است که به برجام برگردید.
اگر قدم اشتباهی بردارید  ضرر خواهید کرد
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه