گزارش «اقتصادسرآمد» از اما و اگرهای لغو پروازهای ایران به کشورهای خارجی

فرودگاه ها به روی ایرانی ها بسته است؟

گروه حمل و نقل- در پی شیوع کرونا ویروس در ایران، چین اتباعش را از ایران خارج می‌کند.۲۰۰ نفر از چینی‌های ساکن در ایران به کشور چین بازگردانده می‌شوند.شرکت هواپیمایی چاینا ساترن اعلام کرده است که هواپیمای این شرکت امشب تهران را به سمت شهر لانجو در شمال غرب چین ترک می‌کند. بر اساس این خبر کارمندان شرکت‌های چینی و بازرگانان و دانشجویان چینی ساکن در ایران، از این کشور خارج می‌شوند.این در حالی است که منشا شویع این بیماری در ایران اتباع چینی بودند.
به گزارش اقتصادسرآمد،به دلیل شیوع کرونا در ایران برخی از کشورها پروازهایی خود را به روی مسافران ایرانی بسته اند. رضا جعفرزاده درباره آخرین وضعیت فرودگاه‌های کشور پس از شیوع کرونا گفت: ضد عفونی کردن هواپیما‌ها در راستای پیشگیری و ایمن‌سازی پرواز‌ها با نظارت متخصصان وزارت بهداشت در حال انجام است.
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرد: تمامی ناوگان هوایی به همراه تجهیزات زمینی با نظارت واحد ایمنی شرکت‌های هواپیمایی طبق دستورالعمل و بخشنامه سلامت سازمان هواپیمایی کشوری ضدعفونی می‌شوند. اقدامات پیشگیرانه بیماری کرونا در صنعت هوانوردی توسط سازمان هواپیمایی با حضور تیم پزشکی هوایی تدوین و در بخشنامه‌ای به شرکت‌های هواپیمایی و فرودگاه‌های کشور ابلاغ شده است.جعفرزاده تاکید کرد: امکان دریافت کارت سلامت برای پرواز‌های خارجی فراهم است و براساس دستورالعمل یاد شده وظایف کلی خطوط هوایی، فرودگاه‌های کشور، کارکنان خدمات مسافر، دستورالعمل عملیاتی ویژه کارکنان خدمات پرواز، وظایف خلبانان و کروی پروازی در مواجهه با مسافر مشکوک به بیماری در داخل پرواز، واحد کنترل پرواز، کارکنان خدمات ویژه مسافران و سایر بخش‌ها تشریح شده است.
سایت روزنامه  اکسپرسن در گزارشی اعلام کرد: از میان ۲۴ نفری که در سوئد تاکنون به ویروس کرونا آلوده شده اند، فقط ۶ نفر ‏‏در رابطه با ایران بوده است. یک نفر از چین و یک نفر نیز از آلمان به سوئد سفر کرده اند و سایر افراد یا از ایتالیا سفر کرده و یا ‏‏در تماس با آنان آلوده شده اند.‏
آژانس حمل و نقل سوئد درحالی پروازهای هواپیمایی هما در مسیر دو شهر استکهلم و گوتنبرگ این کشور را تعلیق کرد که از میان ۲۴ نفری که در این کشور تاکنون به ویروس کرونا آلوده شده اند، تعداد۶ نفر در رابطه با ایران بوده اند.
به دنبال تعلیق پروازها به کشور سوئد، مسئولان شعبه "هما" در اسکاندیناوی در نامه‌ای درخواست انجام چند پرواز فوق‌العاده را برای بازگرداندن هموطنان ایرانی به کشور به آژانس حمل و نقل سوئد ارائه کرده‌اند.روابط عمومی هما خبر داده است که این آژانس هنوز پاسخی به درخواست "هما" نداده است.
سایت روزنامه  اکسپرسن در گزارشی اعلام کرد: از میان ۲۴ نفری که در سوئد تاکنون به ویروس کرونا آلوده شده اند، فقط ۶ نفر در رابطه با ایران بوده است. یک نفر از چین و یک نفر نیز از آلمان به سوئد سفر کرده اند و سایر افراد یا از ایتالیا سفر کرده و یا در تماس با آنان آلوده شده اند.
آژانس حمل و نقل سوئد پیش از این و به دنبال سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین در ایران، به مدت سه هفته پروازهای شرکت هواپیمایی هما را به حالت تعلیق درآورد.
سنگاپور اعلام کرد از فردا مانع ورود مسافرانی که در ۱۴ روز گذشته سابقه سفر به ایران، ایتالیا و کره جنوبی را دارند، خواهد شد.
طبق اعلام وزارت بهداشت سنگاپور ، این کشور از فردا یعنی چهارم مارس از ورود مسافران ایرانی، ایتالیایی و کره ای یا هر مسافری که در ۱۴ روز گذشته سابقه سفر به این کشورها را داشته اند، جلوگیری به عمل خواهد آورد.
بر اساس بیانیه منتشر شده از سوی وزارت بهداشت این کشور آسیای جنوب شرقی، اداره مهاجرت مستقر در فرودگاه بین المللی سنگاپور نیز مکلف خواهد بود که از صدور انواع ویزاهای جدید برای تمامی افراد و مسافرانی که گذرنامه ایرانی دارند، ممانعت کند.
طبق گزارش استریت تایمز ، علاوه بر مسافران ایرانی، این قانون جدید برای سایر مسافران کشورهای ایتالیا، کره جنوبی  و ژاپن نیز که در هفته های اخیر به شدت درگیر شیوع گسترده ویروس خطرناک و کشنده کرونا بوده‌اند، اعمال و اجرا خواهد شد.
 فرودگاه ها به روی ایرانی ها بسته است؟
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه