دستورات ویژه رییس جمهور برای کنترل کرونا

حذف تعطیلات نوروزی شدنی نیست

گروه سیاسی-رئیس جمهور گفت: برخی پیشنهاد کردند تعطیلات نوروزی حذف شود و تعطیلات را به زمان دیگری ببریم اما به نظر من این کار عملی و شدنی نیست.
به گزارش اقتصادسرآمد، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت با اشاره به اینکه ویروس کرونا خطرناک‌تر از ویروس‌هایی شبیه به آنفلوانزا نیست، گفت: به دلیل اینکه ویروس کرونا بسیار سریع شیوع پیدا می‌کند، این بیماری جایگاه خاص خودش را پیدا کرده و به همین دلیل در همه کشورهای دنیا تأثیر گذاشته است.
رئیس جمهور درباره اقداماتی که برای مقابله با ویروس کرونا باید انجام شود، اظهارداشت: تقریباً یک نسخه واحدی در همه دنیا برای مقابله با کرونا مطرح است مبنی بر اینکه باید زنجیره شیوع این بیماری را قطع کنیم.
وی تصریح کرد: زمانی که فردی که مبتلا به این ویروس است در جمعی حضور می‌یابد عده‌ای را آلوده می‌کند و این شیوع به صورت زنجیره وار ادامه پیدا می‌کند و ممکن است از کل شهر و مناطق شهری و بین شهری عبور کند و حتی از بین کشورها هم عبور کند؛ بنابراین اولین مسئله برای مقابله با کرونا، قطع این زنجیره است.
وی افزود: همه سر کار خود و در تلاش و فعالیت هستند و نگذاریم شایعات، روح مقاومت مردم را دچار مشکل کند. بنده باید بگویم که ترس، وحشت و اضطراب از کرونا خطرناک‌تر است.
رئیس جمهور تصریح کرد: با اینکه پزشکان می‌گویند ویروس کرونا خطرناک‌تر از آنفلوانزاهای دیگر نیست اما اگر به کسی بگوییم آنفلوانزا دارد اهمیتی نمی‌دهد اما به محض اینکه به وی بگوییم کرونا دارد، روحیه خود را از دست می‌دهد و فکر می‌کند کرونا مساوی با پایان زندگی است.
روحانی ادامه داد: کرونا وجود دارد اما باید آن را شکست دهیم و زندگی کنیم. در عین حال نباید اجازه دهیم ترس، وحشت و نگرانی در میان مردم ایجاد شود که متأسفانه برخی از افراد با نام و نشان مشخص و برخی افراد هم ممکن است بدون غرض به گونه‌ای صحبت کنند که در مردم وحشت ایجاد شود.
وی تأکید کرد: برای مثال برخی از افراد می‌گویند که فلان استان بر اثر شیوع کرونا نابود شد که بنده با استاندار آن استان صحبت می‌کنم که وی می‌گوید صرفاً ۱۲ نفر فوت شده اند. در مقابل این افراد درباره تعداد بهبود یافته‌های زیادی که وجود دارد سخنی نمی‌گویند.
رئیس جمهور بیان کرد: بنده نمی‌خواهم بگویم که این ویروس را کوچک بپندارید اما نباید آن را بیشتر از واقعیت بزرگ کنیم، ما باید این دوران را بگذرانیم.
روحانی با بیان اینکه مسئله مبارزه با کرونا دو بال دارد، گفت: یک بال آن اقداماتی است که وزارت بهداشت و درمان و مسئولان مختلف تلاش می‌کنند اما یک بخش دیگر هم به همکاری مردم بستگی دارد و اگر مردم در این زمینه همکاری کامل نکنند، ما دیرتر به نتیجه می رسیم.
وی با اشاره به اینکه پیشنهاداتی مبنی بر بستن ورودی برخی از شهرها مطرح شده است، افزود: امروز در دولت بحث مفصلی در این باره کردیم و تقریباً تمام دوستان در این باره اظهار نظر کردند و اتفاق نظر همه این است که ممکن است در خروجی برخی دروازه‌های شهرها، سلامت افراد چک شود تا اگر کسی مشکلی داشته باشد، به وی اجازه داده نشود که مسیر را ادامه دهد که یا وی به مراکز درمانی هدایت شود و یا اینکه به مبدأ خودشان بازگردند.
رئیس جمهور تصریح کرد: منتها این کار در ورودی شهرها انجام نخواهد شد. هر زمانی که ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کند، در خروجی‌هایی که مشخص می‌شود مردم از لحاظ سلامت و تب سنجی تست می‌شوند و کسانی که سالم هستند به راهشان ادامه می‌دهند.
روحانی با اشاره به اینکه ما باید تردد را در این ایام در داخل شهر و بین شهرها به حداقل ممکن برسانیم و در خانه بمانیم، گفت: امن ترین مکان در این شرایط خانه خودمان است و در خانه می‌توانیم سلامت خود و اعضا را بهتر حفظ کنیم. مردم بدانند که از این روزهای سخت عبور خواهیم کرد و ما باز هم زندگی عادی را پس از این ایام خواهیم داشت و سبک زندگی مان به گذشته باز می‌گردد.
حذف تعطیلات نوروزی شدنی نیست
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه