اولویت های مجلس یازدهم در نگاه منتخبان دهم در گزارش «اقتصادسرآمد»

نسخه درمانی جدید بهارستان

گروه مجلس- مجلس یازدهم در حالی تشکیل می شود که به به نظر می رسد اقتصاد برای انتخاب کنندگان در اولویت باشد. بررسی اولویت های این مجلس به نقل از منتخبان دهم خالی از لطف نیست.
به گزارش اقتصادسرآمد، عضو هیات رئیسه مجلس در توضیح اولویت‌های مجلس یازدهم با یادآوری افزایش توقعات و انتظارات مردم، گفت: منتخبان دوره جدید باید نسخه تحقق اهداف و عبور از سختی‌ها را بدون شتابزدگی تجویز کنند.
اکبر رنجبرزاده با بیان اینکه منتخبان مجلس یازدهم شورای اسلامی پیش از آغاز به کار و در فرصت کنونی باید مطالعات دقیق و عمیق درباره وضعیت داخلی کشور و شرایط منطقه‌ای و بین‌المللی کنند، گفت: انتظارات مردم قطعا متفاوت از نمایندگان کنونی و مجالس گذشته است. توقعات و انتظارات بیشتر و عمیق‌تر شده و بنابراین رسالت منتخبان دوره یازدهم سنگین‌تر خواهد بود.
نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: منتخبان مجلس یازدهم باید شرایط داخلی جامعه و تحریم‌های را لحاظ تهدیدها و فرصت‌ها بررسی و ظرفیت‌های داخلی را شناسایی کنند تا ریل‌گذاری دقیق و جدیدی را در مجلس یازدهم شروع کنند. نمایندگان باید بنایی را بگذارند که حرکت در مسیر گام دوم انقلاب تلقی شود.وی افزود: تکیه بر پایه‌های گذشته و عدم توجه به خلاقیت و نوآوری نمی‌تواند کارنامه موفقی را برای منتخبان رقم بزند. امیدواریم تمام اندیشمندان، متفکران و دانشگاهیان با منتخبان همراهی کرده و کمک کنند تا برنامه جامع و خلاقانه‌ای برای استواری کشور و عبور از موانع و مشکلات کنونی تهیه شود.رنجبرزاده عزم جدی را لازمه حضور پرقدرت منتخبان در میدان دانست و گفت:  نمایندگان منتخب مجلس یازدهم با استفاده از ظرفیت‌های داخلی باید حرکت بنیادین و پایه گذاری در مسیر گام دوم انقلاب به ویژه در حوزه عدم وابستگی به دیگران و اتکاء به داخل بردارند.همچنین، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر اینکه مجلس یازدهم باید انقلابی عمل کند، گفت: منتخبان دوره جدید مجلس باید در مقابل جنایات آمریکا ایستادگی و از حقوق ملت ایران دفاع کنند.سیدحسین نقوی‌حسینی ، با بیان اینکه حل مشکلات اقتصادی کشور باید در اولویت های مجلس یازدهم قرار گیرد، گفت: مردم انتظار دارند مجلس یازدهم گام موثری در حل و فصل مسائل اقتصادی کشور بردارد. بخشی از مشکلات به شرایط منطقه‌ای و بین‌المللی بر می‌گردد بنابراین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم باید در این حوزه تمهیداتی را تعبیه کند.نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایستادگی در مقابل مطالبات ظالمانه، غیر قانونی و نابه‌حق قدرت‌های سلطه‌گر از جمله آمریکایی‌ها ضروری است، تصریح کرد: مجلس یازدهم باید استوار و محکم ایستادگی کند و در این زمینه نقشه راه را برای دولت تهیه کند.رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اقدامات مجلس دهم، گفت: اصلاح ساختار بودجه با توجه به شرایط تحریم و محدودیت روابط مالی و بانکی برای کاهش وابستگی بودجه کشور به نفت باید در اولویت کاری مجلس یازدهم قرار گیرد.در عین حال، کمال دهقانی فیروزآبادی با یادآوری اقدامات مجلس دهم، گفت: مجلس یازدهم باید ادامه دهنده کارهایی باشد که مجلس دهم آنها را پایه‌گذاری کرد و مهمترین اقدام اصلاح ساختار بودجه کشور است. قوانین و مقررات نیز باید به سمت و سویی رود که این هدف را تثبیت کند.نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورا اسلامی تصریح کرد: در شرایطی که تحریم‌ها به بدترین شکل علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال شده، FATF تصمیمات سختی را علیه جمهوری اسلامی گرفته است، بانک‌های دنیا با ما همکاری نمی‌کنند و پیش از پیش نیاز است که روی پای خود بایستیم و برای رفع مشکلات برنامه‌ریزی کنیم، مهمترین اقدام اصلاح ساختار بودجه‌ریزی کشور است.وی با بیان اینکه اصلاح ساختار بودجه باید در دستور کار مجلس یازدهم قرار گیرد و نارسایی‌های قبل رفع شود، افزود: با توجه به کاهش قیمت نفت اهمیت اصلاح ساختار بودجه دوچندان شده است.رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اقتصاد کشور را باید برای یکبار از نفت جدا کرد تا اقتصاد پایدارتری داشته باشیم. مجلس دهم در ارتباط با نحوه بودجه‌ریزی گام‌هایی را برداشت و در لایحه بودجه سال 1399 نیز اصلاحاتی را با هدف کاهش وابستگی بودجه به نفت انجام داد. امید است که منتخبان مجلس یازدهم با کمک پژوهشگران و کارشناسان این مسیر را
 ادامه دهند.
 نسخه درمانی  جدید بهارستان
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه