وصول ۱۲ هزار میلیارد تومان از بدهی یک گروه بدهکار بانکی

سخنگوی قوه قضائیه گفت: در خرداد ماه ۱۲ هزار میلیارد تومان از بدهی یکی از گروه‌های بدهکار بانکی را با پیگیری وصول کردیم.
به گزارش اقتصادسرآمد، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه درباره ایفای وظیفه «پیشگیری» توسط این قوه گفت: پیشگیری از وقوع جرم اگر چه در قانون اساسی به عنوان وظیفه قوه قضائیه درج شده، اما به اذعان نخبگان و متولیان امر و همچنین فرمایش مقام معظم رهبری یک موضوع فراقوه‌ای است. بنابراین همه قوا باید در این بخش ایفای وظیفه کنند.
وی افزود: موضوع آشنا کردن مردم با حقوق و تکالیف قانونی شان نیازمند کاری فراقانونی است. اینکه بگوییم قوه قضائیه به تنهایی آموزش بدهد از عهده اش بر نمی آید.
اسماعیلی سپس درباره مطالبات قوه قضائیه گفت: این جزء مطالبات قوه قضائیه است که سایر نهادهای همچون رسانه‌ها به ایفای وظیفه آشنا کردن مردم با حقوق و تکالیف قانونی شان بپردازند. همچنین از متولیان حوزه آموزش در وزارت آموزش و پرورش می خواهیم چنین موضوعی در متن درسی بیاید.
وی با بیان اینکه ضمن احترام به همه دانش‌ها معتقد هستیم همه شهروندان لازم است با حقوق و تکالیف شان آشنا باشند، اظهار داشت: امیدواریم چنین موضوعی  با کارهای رسانه‌ای انجام شود. البته رسانه ها بهتر از گذشته به میدان آمده اند و در زمینه آگاهی بخشی کارنامه بهتری نسبت به قبل دارند اما در نهاد آموزشی هنوز اهتمام به آموزش را نمی بینیم.
در بخش دیگری سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه در دوره اخیر مدیریت قوه قضائیه در بخش های مختلف به ویژه در حوزه حقوق عمومی و معوقات بانکی ورود جدی کردیم، گفت: این موضوع در بخش قضایی و غیرقضایی دنبال می شود. در همین رابطه ارقام قابل توجهی از مطالبات بانک ها با بهره گیری از وثایق و اموال و املاک وصول شده است.
وی افزود: دادگاه هایی که در شعب ویژه قضایی رسیدگی جرایم اقتصادی دنبال می شود مربوط به بانک هاست، در خردادماه ۱۲ هزار میلیارد تومان از بدهی یکی از گروه‌های بدهکار بانکی را با پیگیری وصول کردیم. این موضوع در پرونده های مختلف در حال انجام است.
اسماعیلی با اشاره به اینکه آنچه از سوی بانک مرکزی اعلام می شود جزء اولویت های کاری مان است، گفت: در سال اخیر و سال گذشته مجموعه مدیریت بانک مرکزی هم ورود پیدا کرده است. در زمینه بدهی ها و افرادی که ارز دریافت کردند و همچنین افرادی که صادرات کردند و ارز صادراتی را وارد نکردند. در زمینه بیت المال و حقوق عمومی تلاش می کنیم تا الان موفقیت هایی زیادی داشتیم.
وی یکی از وظایف قوه قضائیه را رسیدگی به جرایم براساس حق، عدالت و قانون عنوان کرد و گفت: در شرایط کنونی کشور رسیدگی به گرانفروشی و احتکار را یک اولویت می دانیم. موضوعاتی که وظیفه اصلی رسیدگی به آنها برعهده قوه مجریه و ستاد تنظیم بازار [اشاره به گرانفروشی] است اما ما به صورت جزیره نیستیم و همه باید کنار هم باشیم.
وی با اشاره به اینکه امیدواریم هرچه زودتر ویروس منحوس کرونا از جامعه رخت بندد، تأکید کرد: وظیفه خودمان می دانیم با درک صحیح از شرایط کشور و اقتضائات وقتی مواجه به احتکار و گرانفروشی و .... می شویم به ایفای وظایف مان بپردازیم. 
وصول ۱۲ هزار میلیارد تومان از بدهی یک گروه بدهکار بانکی
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه