پرواز دلار و سکه

با کنار هم گذاشتن مقدماتی مثل تعداد زیاد حواله‌هایی که در نیما فروخته شده، روند کاهشی نرخ حواله در نیما، وضعیت اسکناس ‏صرافی‌ها، فروش حواله‌های ارزی در سنا و امثالهم می‌شود نتیجه گرفت که ممکن است بانک مرکزی هفته جاری مداخله بیشتری ‏داشته باشد که این مسئله می‌تواند افت قیمت دلار در هفته جاری را به دنبال داشته باشد.‏
به گزارش اقتصادسرآمد، به نظر می رسد قرار نیست بازار دلار و سکه به ارامش برسد. افزایش قیمت لحظه ای دلار و سکه این روزها هرگز قابل تصور نبود و هنوز مشخص نیست که متولیان نظام بانکی و پولی و اقتصادی چه برنامه ای حداقل برای کنترل این بازار دارند.
افزایش فزاینده نرخ دلار، سکه و طلا در بازار ادامه دارد، سکه نزدیک به ده میلیون تومان، دلار هم ۲۱هزارتومان.در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸ عیار هرگرم ۹۱۰ هزار تومان، قیمت دلار ۲۱ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است.
همچنین در بازار سبزه میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۴ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی ۲ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و سکه گرمی یک میلیون و ۵۵۰ هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.
قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار هم ۹۱۰ هزار تومان، هر گرم طلای ۲۴ عیار یک میلیون و ۲۱۳ هزار تومان و هر مثقال طلا ۳ میلیون و ۹۴۲ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت ۱۷۷۵ دلار معامله می‌شود.
افزایش قیمت ارز در بازار داخلی و افزایش قیمت جهانی طلا از جمله دلایل رکوردشکنی های این روزهای طلا و سکه در بازار است؛ قیمت سکه در روزهای اخیر رکوردهای بالایی را به ثبت رسانده است اما باوجود افزایش قیمت ها در بازار طلا و سکه تقاضای اضافی وارد این بازار نشده و فعالان این بخش می گویند که قیمت ها متاثر از افزایش شدید قیمت دلار، رشد کرده اند.
افزایش قیمت ارز در هفته‌های اخیر موجب شده است بار دیگر رکوردهای بالایی برای دلار و یورو در تابلوی صرافی‌ها ثبت شود؛ برهمین اساس در بازار آزاد هم‌اکنون قیمت دلار ۲۱ هزار تومان، یورو ۲۳ هزار و ۲۰۰ تومان و درهم امارات ۵ هزار و ۸۴۰ تومان اعلام شده است.
طبق اظهارات مسئولان بانک مرکزی، اکنون این بانک بالاترین ذخیره ارزی اسکناس را در اختیار دارد که هم قادر است آن را، چون گذشته به طور مستقیم وارد بازار و هم می‌تواند از ابزار بازار متشکل برای عرضه آن استفاده کند.
با کنار هم گذاشتن مقدماتی مثل تعداد زیاد حواله‌هایی که در نیما فروخته شده، روند کاهشی نرخ حواله در نیما، وضعیت اسکناس صرافی‌ها، فروش حواله‌های ارزی در سنا و امثالهم می‌شود نتیجه گرفت که ممکن است بانک مرکزی هفته جاری مداخله بیشتری داشته باشد که این مسئله می‌تواند افت قیمت دلار در هفته جاری را به دنبال داشته باشد.
پرواز دلار و سکه
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه