تاریخ انتشار:1398/1/21
تکرار تکرارها/ تکرار فاجعه

تکرار تکرارها/ تکرار فاجعه

عابدین عابدی زاده

ما عادت به تکرار فاجعه داریم، عادت به تکرار مصیبت، تکرار تاریخ، درد، بدبختی، آری ما به تکرار تکرارها عادت داریم، همه مشکلات را در احساس لحظه ها حل کرده‌ایم، آن هم موقت و فاقد هرگونه راه حل قطعی.
ما عادت به گرفتاری در مخمصه داریم، کرکره خرد را پایین کشیده ایم، به ندرت توان گفتگوی مشارکتی داشته ایم، برای همین است که همیشه سر در گممیم و مسائل ما حل نشده باقی می ماند، نسخه های درمان ما نیز مسکنی موقت از جنس پیروکسیکامی و استامینوفنی است، پر مدعا در دانستن؛ توسعه ما ناپایدار و گاها توهم دانایی، ما را بدجوری نادان کرده است.
ابن یمین شاعر خراسانی چه زیبا شعری سروده:
آن کس که بداند و بداند که بداند
اسب خرد از گنبد گردون بجهاند
آن کس که بداند و نداند که بداند
آگاه نمایید که بس خفته نماند
آن کس که نداند و بداند که نداند
لنگان خرک خویش به منزل برساند
آن کس که نداند و نداند که نداند
در جهل مرکب ابدالدهر بماند
مراقب تکرار تکرارهای مخرب و پرآفت جامعه باشیم تا تکرار نشوند. تا زمانی که مسائل ما تکرار شوند ما گرفتار ناتوانی در فهم دانایی شده ایم.
‍ گروه کوهنوردی و غواصی آریاز اشترانکوه و گروه کوهنوردی خرس قهوه ای به کمک برق لرستان آمدند
چهار روستای پران پرویز ؛ کیان آباد، تیمورآباد و مورانی بواسطه همکاری گروههای کوهنوردی و غواصی آریاز و گروه خرس قهوه ای اشترانکوه برقدار شدند .
به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع برق استان  لرستان بدلیل تخریب پل ارتباطی چهار روستای پران پرویز، کیان آباد، تیمورآباد و مورانی هیچ راهی برای برقدار کردن این روستاها وجود نداشت و با جانفشانی گروههای کوهنوردی برق این روستاها وصل شد.
مهندس فریدون خودنیا در این باره گفت با همکاری و جانفشانی گروههای کوهنوردی و غواصی آریاز و خرس قهوه ای موفق شدیم چهار روستای فوق را برقدار و حدود ۱۷۰ خانوار را از خاموشی محض نجات دهیم.
مدیر عامل برق لرستان گفت احداث پل و جاده سازی پس از تخریب در زمان کوتاه میسر نیست و غواصان و کوهنوردان به کمک ما آمدند و با انتقال تجهیزات و سیم کشی شبکه از عرض رودخانه خروشان کشکان ما را در تامین برق ۱۷۰ خانوار جانانه یاری نمودند.
فریدون خودنیا گفت یک هفته از سیل دوازده فروردین میگذرد و همچنان تعداد ۸۲ روستای دیگر بی برق هستند.
وی گفت تا زمانیکه پل های تخریب شده بازسازی نشوند راه ارتباطی ما همچنان با این روستاها قطع است و روستائیان عزیز در شرایط سختی زندگی را سپری میکنند.
خودنیا افزود حدودا ۳ الی ۴ هزار خانوار هنوز چشم انتظار وصل شدن برق منازل خود هستند و نمیتوان به راهداری و حمل و نقل جاده ای ایراد گرفت چون آب رودخانه بطور کامل فروکش نکرده و همین امر دست آنان را از احداث پل بر روی این رودخانه وحشی بسته است.
مدیر عامل برق لرستان در ادامه افزود شرکت توزیع با همکاری گروههای امدادی که از دیگر استانها به کمک‌ ما شتافته اند مترصد لحظه هستیم و به محض برقراری ارتباط و بازگشایی راه دسترسی در کوتاه ترین زمان ممکن برق روستاهای باقیمانده را وصل خواهیم کرد.
وی گفت متاسفانه حجم خسارات وارده به شبکه های توزیع به حدی است که در همه نقاط الزاما بایستی شبکه جدید احداث شود و ترمیم و اصلاح شبکه ها جوابگو نمیباشد.
خودنیا در پایان از همکاری مردم روستاها با شرکت توزیع برق استان جهت تامین برق و احداث شبکه ها تقدیر و تشکر نمود.

برچسب ها :

اخبار روز
ضمیمه