تاریخ انتشار:1401/5/10
برنامه‌های فرهنگی متروی تهران به مناسبت ایام محرم

برنامه‌های فرهنگی متروی تهران به مناسبت ایام محرم

اقتصاد سرامد - به مناسبت فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری شهادت حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام، معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شرکت  بهره‌برداری متروی تهران و حومه برنامه‌های ویژه این ایام را برگزار می‌کند.

به گزارش اقتصاد سرامد از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران  و حومه؛ سرپرست معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه ضمن تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام در خصوص برنامه‌های فرهنگی مترو گفت: باتوجه‌به فرارسیدن این ایام و به‌منظور ایجاد فضای بصری متناسب، تمامی ایستگاه‌های مترو با استفاده از کتیبه‌های ویژه عزاداری ماه محرم سیاه‌پوش شده است. همچنین کتیبه‌های فرهنگی به‌صورت بنر و لمینت با استفاده از طرح‌های گرافیکی با موضوع ماه محرم در سکوی ایستگاه‌ها و قطارهای مترو در معرض نگاه مسافران قرار می‌گیرد. گذرگاه‌های فرهنگی مترو نیز شاهد اکران نمایشگاه عکس با عنوان "سوگواره عاشورا" هستند و مسافران مترو را به تماشای تصاویر این نمایشگاه دعوت می‌کنند.
سید محمد نقیب هدف از اجرای این برنامه‌ها را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین ارتقای سطح آگاهی شهروندان در خصوص سیره و زندگی ائمه اطهار علیهم‌السلام عنوان کرد و افزود: برنامه‌های مختلف اجتماعی در قالب پایگاه‌های مشاوره ویژه این ایام باهدف پاسخگویی به سؤالات دینی و اعتقادی و همچنین مشاوره خانواده و سبک زندگی اسلامی در ایستگاه‌های منتخب برگزار می‌شود. در همین زمینه پایگاه مشاوره "فرشتگان سرزمین من" در ایستگاه‌های امام خمینی (ره)، تجریش، مهدیه و میدان آزادی با موضوع ترویج فرهنگ عفاف و حجاب از هشتم تا سیزدهم مردادماه و در روزهای زوج، پایگاه مشاوره "ایستگاه عاشقی" با موضوع مشاوره سبک زندگی و ازدواج آسان برای جوانان در ایستگاه‌های میدان حضرت ولی‌عصر (عج)، تئاتر شهر، میدان جهاد و فدک از هشتم تا دوازدهم مردادماه؛ پایگاه مشاوره "بانو سلام " با موضوع عفاف و حجاب در ایستگاه‌های شهید محلاتی، تجریش، عبدل‌آباد، شهید زین‌الدین، امام خمینی (ره)، میدان علم و صنعت، نیروی هوایی، فرهنگسرا و میدان شهدا در روزهای یازدهم و سیزدهم مردادماه و پایگاه مشاوره "سایه مهر حسینی" با موضوع پاسخگویی به سؤالات دینی و اعتقادی در ایستگاه‌های تجریش، شهید بهشتی، شریعتی، شهرری، صادقیه، امام خمینی (ره)، دروازه شمیران، سرسبز، نوبنیاد، ارم سبز، میدان آزادی، شادمان، پیروزی و شهید کلاهدوز از تاریخ هشتم مرداد تا بیست و چهارم شهریورماه ۱۴۰۱ پاسخگوی سؤالات مسافران شهر زیرزمینی هستند.
وی از برگزاری مسابقه فرهنگی "پرچم حسین" و اعلام فراخوان این مسابقه خبر داد و گفت: در این ویژه برنامه در روزهای اول الی ششم ماه محرم  و در ایوان انتظار حضرت ولی‌عصر (عج)، مسافران مترو می‌توانند ضمن دریافت پرچم متبرک به نام نامی حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام با ارسال عکس از نصب این پرچم در سر در منازل خود به قید قرعه از جایزه سفر به کربلای معلی برخوردار شوند که فراخوان این مسابقه فرهنگی در فضای تبلیغاتی مترو به اطلاع عموم مسافران رسیده است. 
سرپرست معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه از نصب سازه حجمی عصر عاشورا در ایوان انتظار میدان حضرت ولی‌عصر (عج) خبر داد و گفت: قرار است این سازه حجمی که از اثر فاخر استاد فرشچیان الهام گرفته شده در روز چهارشنبه دوازدهم مردادماه طی برگزاری مراسمی رونمایی شود و در ایام ماه محرم در معرض تماشای شهروندان قرار بگیرد. نقیب به اجرای طرح روایتگری در ایستگاه میدان شهدا اشاره کرد و گفت: اجرای طرح روایتگری عاشورا و وقایع ماه محرم در قالب نقاشی دیواری اجرا می‌شود. این طرح به‌صورت نقاشی دیواری در ابعاد بزرگ آماده شده و ضمن رنگ آمیزی آن توسط کودکان و نوجوانان مفاهیم فرهنگ غنی عاشورایی در هنگام انجام کار به آنها در قالب روایتگری منتقل می‌شود. 
وی در پایان به اجرای آیین سنتی چهارپایه‌ خوانی در ایستگاه‌های منتخب اشاره و تصریح کرد: این مراسم به‌منظور ترویج و معرفی مراسم و آیین کهن چهار پایه‌خوانی، با دعوت از مداحان نوجوان، تا روز تاسوعای حسینی در ایستگاه‌های امام حسین (ع) و ایوان انتظار میدان حضرت ولی‌عصر (عج) برگزار می‌شود.

برچسب ها : اقتصاد سرامد ماه محرم اخبار اقتصادی

اخبار روز
ضمیمه