تاریخ انتشار:1401/5/11
تقدیر رییس جمهور از اقدامات سازمان بنادر برای احیای خلیج گرگان

تقدیر رییس جمهور از اقدامات سازمان بنادر برای احیای خلیج گرگان

اقتصاد سرامد - رئیس جمهور رشد ترانزیت، پیگیری مصوبات سفرهای استانی، اقدامات سازمان بنادر در احیای خلیج گرگان ، راه‌اندازی سامانه‌هوشمند و بسیج امکانات برای اعزام و بازگشت حجاج بیت‌الله الحرام را از اقدامات قابل تقدیر وزارت راه و شهرسازی و زمینه‌ساز تحقق برنامه‌های کلان دولت مردمی دانست.

به گزارش اقتصاد سرامد از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان با حضور در وزارت راه و شهرسازی از نزدیک در جریان عملکرد، طرح‌ها و پروژه‌های مهم این وزارتخانه، به ویژه در زمینه احداث مسکن قرار گرفت و از اقدامات انجام شده توسط این مجموعه در برخی حوزه‌ها تقدیر کرد.
رئیس جمهور، ‌وزیر راه و شهرسازی را فردی عملگرا و با جدیت در پیگیری امور مرتبط با زیرمجموعه خود دانست و افرود:‌ رشد قابل توجه ترانزیت کشور و هدفگذاری برای ترانزیت ۲۰ میلیون تنی در سال جاری که از سوی وزارت راه و شهرسازی انجام شده،‌ عملکرد مطلوبی است.

تقدیر رئیس جمهور از اقدامات انجام شده در بنادر

رئیسی همچنین از اقدامات در حال انجام،‌ در حوزه بنادر به ویژه در احیای خلیج گرگان قدردانی کرد و افزود: با توجه به اهمیت کریدورها و مسیرهای کشور،‌ پیگیری و اقدامات برای تکمیل و بهسازی باید به صورت روزانه و ساعتی باشد تا اهداف در نظر گرفته شده در این حوزه محقق شود.

وی در ادامه از آمادگی کامل برای تامین اعتبار کریدور شمال- جنوب خبر داد و گفت:‌ با توجه به اهمیت و ضرورت تکمیل این کریدور،‌ اقدامات لازم در حوزه تملک اراضی بدون نگرانی نسبت به اعتبارات، ‌به سرعت انجام شود.

رئیس کابینه سیزدهم، توسعه مسیرها و انجام اقدامات لازم در زمینه تامین لکوموتیو و واگن را نیز ضروری دانست و با اشاره به کارهای انجام شده در این حوزه‌ها گفت: تکمیل مسیرهای ضروری، انتقال بار و مسافر را تسهیل می‌کند و جنبه تجاری و بازرگانی آن نیز از اهمیت دوچندان برخوردار است.

تاکید رئیس جمهور بر اصلاح وضعیت ناوگان هوایی

تعیین زمان مشخص و رعایت زمان‌بندی برای همه پروژه‌ها در حوزه راه، مسکن و ... از تاکیدات رئیس جمهور بود که در این خصوص اظهار کرد: ضمن تعیین زمان برای همه طرح‌ها، زمان‌بندی را به وسیله تابلویی در دید همه از جمله مردم، مدیران و ناظران طرح قرار دهید چرا که کنترل زمان در پیشبرد طرح‌ها بسیار مهم است.

قدردانی از مدیریت خوب در اعزام و بازگشت حجاج بیت‌الله الحرام

رئیسی خاطر نشان کرد:‌ بسیج امکانات و مدیریت خوب در اعزام و بازگشت حجاج بیت‌الله الحرام موجب شد عملیات حج ۱۴۰۱ بدون مشکل انجام شود و باید از همه دست‌اندرکاران این حوزه تقدیر به عمل آید.

وی همچنین راه‌اندازی سامانه ویژه برای پایش مصوبات سفرهای استانی را از دیگر اقدامات مهم وزارت راه و شهرسازی دانست وگفت: شرط موفقیت سفرهای استانی اجرای مصوبات و مطلع شدن مردم از آثار آن‌هاست که ایجاد این سامانه در پیگیری مصوبات تاثیر گذار خواهد بود.

رئیس جمهور در خصوص نقش سامانه‌های گوناگونی که در وزارت راه و شهرسازی فعال است، اظهار کرد: این سامانه‌ها آمار و ارقام را پیش روی مسئولان قرار می‌دهد و به این ترتیب به آن‌ها در شناخت و وضعیت، صحنه و میدان و در ادامه، جمع‌بندی، تصمیم سازی و تصمیم‌گیری کمک می‌‍‌کند تا به نظارت و پایش دقیق مسائل بپردازند.

برچسب ها : اقتصاد سرامد سازمان بنادر اقتصاد دریا

اخبار روز
ضمیمه