تاریخ انتشار:1401/5/12
روابط عمومی‌ها باید از اقتصاد سیاسی رسانه عبور کنند

روابط عمومی‌ها باید از اقتصاد سیاسی رسانه عبور کنند

اقتصاد سرامد - رییس مرکز ارتباطات وزارت صمت گفت: باید در روابط عمومی ها از اقتصاد سیاسی رسانه عبور کنیم و وارد مفهوم‌سازی کثرت گرایی رسانه‌ای با ایجاد میکرو مدیاهای فعال در حوزه موضوعات تخصصی شویم.

به گزارش اقتصاد سرامد، نشستی میان کارگروه ارتباطات مجمع کارآفرینان ایران و حسین زاده قشمی مدیر روابط عمومی وزارت صمت در مجمع کارآفرینان ایران برگزار شد.

در این جلسه حسین زاده قشمی رییس مرکز ارتباطات وزارت صمت بیان کرد: در روابط عمومی ها به جای اینکه به رویکرد بپردازیم، به رویدادها سرگرم می‌شویم و اگر رویدادها مدیریت نشود، به مشکل برمی خوریم.

وی افزود: امروز در روابط عمومی‌ها باید از اقتصاد سیاسی رسانه عبور کنیم و وارد مفهوم‌سازی کثرت گرایی رسانه‌ای با ایجاد میکرو مدیاهای فعال در حوزه موضوعات تخصصی شویم.

زاده قشمی ادامه داد: موضوع دیگر‌هم افزایی رسانه ای حول محور اخبار امید آفرین است . امروز در جامعه به شدت نیازمند خبرهای مثبت و امید آفرین هستیم که منشا این اخبار روابط عمومی ها هستند .

رییس مرکز ارتباطات با بیان اینکه رسانه و‌ ارتباطات صنعت امروز نیازمند روایت خلاقانه تولید و کارآفرینان است ، عنوان کرد: این‌روایت ها نیازمند طراحی رویدادهای نوآوری است از این رو ما قصد داریم در مرکز ارتباطات صمت این رویدادها را که از آغاز سال در حوزه دانش بنیان شروع کردیم؛ به حوزه موضوعات دیگر‌ بپردازیم.

وی اظهار کرد: برگزاری رویدادها، ارائه خلاقانه حل مساله روابط عمومی و‌ ارتباطات ظرفیت خوبی برای طرح مسائل و ارائه پاسخ های درست و‌ راه حل های پیشنهادی و‌کاربردی است .

زاده قشمی یادآور شد: در مرکز ارتباطات ما باید خلاقیت ، نوآوری و راهکارهای نوین ارتباطی را فعال کنیم که این مهم در حال انجام است.

*تشکیل کمیته ای با حضور مدیران روابط عمومی

در ادامه حمیدرضا غزنوی دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران، با بیان اینکه قریب به ۹ سال است که مجمع کارآفرینان ایران افتتاح شده است، اظهار داشت: از امسال برنامه ‎های مجمع مذکور گسترش پیدا کرده است.

وی با اشاره به وجود کمیته های مختلف در مجمع کارآفرینان، ادامه داد: کمیته‌های مختلفی در این مجمع وجود دارد که یکی از این کمیته‌ها، با حضور مدیران روابط عمومی شرکت‌های بزرگ تولیدی است.

دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران با بیان اینکه اعضای مجمع، از بزرگترین شرکت‌های خصوصی هستند، افزود: کمیته روابط عمومی می‌تواند نقش آفرینی کند و این اعضا در شرکت‌های خود نیز موثر هستند.

گفتنی است، در ادامه این برنامه هریک از مدیران روابط عمومی اعضاء مجمع کارآفرینان به بیان مسائلی در این حوزه پرداختند.

*ضرورت استفاده از پیشران های اقتصادی

بازرگان مدیر روابط عمومی هلدینگ رایسکو بیان کرد: در اقتصاد کشورِ ما، کارآفرینانی وجود دارند که از گذشته تاکنون با همه مشکلات فعالیت کردند و تغییری نکردند.

وی تاکید کرد: وزارت صمت و وزارت اقتصاد در فرآیند تصمیم گیری از پیشران‌های اقتصادی استفاده کنند.

همچنین در ادامه بوشهری مدیر روابط عمومی گروه زر، اظهار داشت: یکی از مسائلی که با آن درگیرهستیم، مواجهه و رویا رویی با فیک نیوزها و باج نیوزها است. از روزی که اعلام شد گروه زر می‌خواهد وارد فرایند تولید خودرو شود، هجمه‌ های زیادی به سمت ما روانه شد. این درحالیست که این اقدام گروه زر، امری مرسوم در دنیا است.

* پیشران‌های اقتصادی باید در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی و صنعتی نقش داشته باشند

شایان ذکر است، در ادامه این برنامه انسان مدیر ارتباطات گروه سولیکو، اعلام کرد: پیشران‌های اقتصادی باید در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی و صنعتی نقش داشته باشند. تاکنون ارتباطی با وزارت صمت و اقتصاد وجود نداشته اما نباید این روند ادامه پیداکند.

سپس سعید زاده مدیر روابط عمومی گروه توسعه سرمایه‌گذاری انتخاب، بیان داشت: روابط عمومی از رابطه می‌آید و با پیشرفته تر شدن رسانه‌ها قطعا شرایط کاری روابط عمومی‌ها پیچیده و از این رابطه دور می‌شود بنابراین ما اگر بتوانیم در سمت خود به تفاهم با وزارتخانه‌های اقتصادی برسیم قطعا گام موثری برداشته شده است.

وی ادامه داد: اگر حقایق و رشدهای صنعتی توسط نهادهای متولی افزایش یابد قطعا روند امیدواری به آینده مثبت خواهد بود‌.

در ادامه نبی مدیر روابط عمومی آذین خودرو، گفت: خواهشمندم شورایی با عنوان شورای روابط عمومی‌های بخش خصوصی و دولتی تشکیل شود.

درادامه انصاری مدیر روابط عمومی شرکت نساجی جهان دیاز، اظهار داشت: خواسته ما این است که مجمع در دولت نماینده پیشران‌ها باشد. شخصیت‌های مختلف به کارخانه ما سر زدند و عکس گرفتند اما اقداماتی انجام ندادند.

وی گفت: بروکراسی‌های اداری مانع بزرگ بر سر راه کارخانه‌های بزرگ هستند به نحوی که برای تمدید کارت بازرگانی سه ماه تمام وقت خود را به این موضوع تخصیص دادیم.

گفتنی است در ادامه نیز قنبری مدیر روابط عمومی گروه آوان، بیان کرد: بخش عمده‌ای از دغدغه‌های ما در حوزه ارتباطات، فقدان ارتباط ثابت و یکپارچه با وزارت صمت است. باید فرآیندی در وزارتخانه طراحی شود که پل ارتباطی ما با وزارت صمت با هرگونه تغییری به مشکل برنخورد.

برچسب ها : اقتصاد سرامد وزارت صمت اخبار اقتصادی

اخبار روز
ضمیمه