تاریخ انتشار:1401/10/24

عضو هیئت مدیره گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران:
گام جدید در سرعت بخشی فرآیندهای کریدور شمال جنوب/ مدیریت لجستیک و خدمات چندوجهی در گروه کشتیرانی تشکیل شد
اقتصادسرآمد - عضو هیئت مدیره گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از تشکیل مدیریت «لجستیک و خدمات چندوجهی» زیر نظر مدیرعامل خبر داد و گفت: این مدیریت به منظور ساماندهی به فرآیندهای مدنظر گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برای سرعت بخشی به اجرای پروژه کریدور شمال -جنوب و ارائه خدمات حوزه ترانزیت ایجاد شده است.
به گزارش اقتصادسرآمد، محمد کاشانی در نخستین همایش ملی "تمدن دریایی مسیر پیشرفت"، گفت: یکی از شاخصهای موفقیت هر کشور میزان ترانشیپ و ترانزیت در آن کشور است که متأسفانه در این شاخصهای بینالمللی ایران موفقیت چندانی ندارد و این در حالی است که بیش از ۹۵ درصد کالاهایی که به بنادر ایران وارد میشوند یا از آن خارج میگردند مربوط به نیازهای جمهوری اسلامی ایران است و کمتر از ۵ درصد آن سهم ترانزیت به شمار میرود.
عضو هیئت مدیره گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به مشکلات زیرساختی که در بنادر کشور به خصوص در بندر چابهار وجود دارد، افزود: هنوز در بندر نوشهر و انزلی که قدیمیترین بنادر ایران و تأسیس شده قبل از انقلاب هستند راه آهن سراسری وجود ندارند.
وی تصریح کرد: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به منظور سرعت بخشی به اجرای بهینه پروژههای طراحی شده در کریدور شمال - جنوب به تازگی یک سازمان مستقل برای مدیریت ترانزیت و کریدورها ایجاد کرده تا زیر نظر مدیرعامل گروه کشتیرانی فعالیتهای مرتبط با کریدورهای شمال - جنوب و شرق - غرب را ساماندهی نماید که بر این اساس ارزیابی عملکرد دفاتر منطقهای در شرق آسیا و سایر نقاط دنیا بر اساس میزان فعالیت در کریدور شمال - جنوب تعریف شده است.
کاشانی خاطرنشان کرد: سرمایه گذاریهای لازم در قالب کریدور شمال - جنوب صورت گرفته و گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در راستای سرعت بخشی به اجرای این پروژه به تعداد شناورها، واگنها و کانتینرهای گروه اضافه کرده است.
وی به پهلوگیری اولین کشتی اقیانوس پیمای ۶۵۰۰ TEU در بندر چابهار اشاره کرد و گفت: فردا دومین کشتی اقیانوس پیمای گروه که از چین عازم ایران شده در بندر چابهار پهلوگیری خواهد کرد.
وی اظهار داشت: برای موفقیت کریدور شمال - جنوب همه دستگاههای دولتیِ دخیل باید حساسیت لازم را به کار ببندند و از این فرصت جهانی که در اختیار جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است به خوبی بهره برداری کنند. به گفته کاشانی صرفهجویی ۴۰۰ دلاری در هزینههای حملونقل کالا در کریدور شمال - جنوب کاملاً مشهود است و البته این مسیر کاملاً باید با حمایت همه دستگاههای دست اندرکار در این حوزه فعال بماند.
عضو هیئت مدیره گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به مشکلات زیرساختی که در بنادر کشور به خصوص در بندر چابهار وجود دارد، افزود: هنوز در بندر نوشهر و انزلی که قدیمیترین بنادر ایران و تأسیس شده قبل از انقلاب هستند راه آهن سراسری وجود ندارند.
وی تصریح کرد: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به منظور سرعت بخشی به اجرای بهینه پروژههای طراحی شده در کریدور شمال - جنوب به تازگی یک سازمان مستقل برای مدیریت ترانزیت و کریدورها ایجاد کرده تا زیر نظر مدیرعامل گروه کشتیرانی فعالیتهای مرتبط با کریدورهای شمال - جنوب و شرق - غرب را ساماندهی نماید که بر این اساس ارزیابی عملکرد دفاتر منطقهای در شرق آسیا و سایر نقاط دنیا بر اساس میزان فعالیت در کریدور شمال - جنوب تعریف شده است.
کاشانی خاطرنشان کرد: سرمایه گذاریهای لازم در قالب کریدور شمال - جنوب صورت گرفته و گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در راستای سرعت بخشی به اجرای این پروژه به تعداد شناورها، واگنها و کانتینرهای گروه اضافه کرده است.
وی به پهلوگیری اولین کشتی اقیانوس پیمای ۶۵۰۰ TEU در بندر چابهار اشاره کرد و گفت: فردا دومین کشتی اقیانوس پیمای گروه که از چین عازم ایران شده در بندر چابهار پهلوگیری خواهد کرد.
وی اظهار داشت: برای موفقیت کریدور شمال - جنوب همه دستگاههای دولتیِ دخیل باید حساسیت لازم را به کار ببندند و از این فرصت جهانی که در اختیار جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است به خوبی بهره برداری کنند. به گفته کاشانی صرفهجویی ۴۰۰ دلاری در هزینههای حملونقل کالا در کریدور شمال - جنوب کاملاً مشهود است و البته این مسیر کاملاً باید با حمایت همه دستگاههای دست اندرکار در این حوزه فعال بماند.
برچسب ها : کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران کریدور شمال -جنوب خدمات چندوجهی
اخبار روز
-
طلای جهانی سر به زیر ماند
-
رشد حیرت انگیز آبزیپروری در جهان مبتنی بر غلبه گونههای غیر بومی همراه با ریسک پنهان
-
خطر بروز تصادف را در مسیرهای باریک افزایش داده
-
بیانیه انجمن مدیران روزنامه های غیر دولتی در تجلیل از وحدت ملی در جنگ تحمیلی ۱۲ روزه
-
عزم جدی دولت برای تقویت بنیه پلیس و جبران خسارات وارده از جنگ تحمیلی
-
نرخ دلار در روزهای آینده کاهشی است؟
-
حملونقل جادهای محور جابجایی زائران اربعین شد
-
برقراری پروازهای هما از مشهد به مقاصد زاهدان، چابهار، دبی، استانبول و بمبئی
-
حمله ناو آمریکایی به هواپیمای ایرانایر در سال ۶۷ نمونه بارز تروریسم دولتی است
-
تبدیل قزوین به هاب حملونقل منطقهای و ملی با سرمایهگذاری هدفمند در توسعه فرودگاه و تقویت خطوط
-
شهرداری تهران و استانداریها مسئول فرآیند احداث و مقاومسازی واحدهای مسکونی و تجاری آسیبدیده شدند
-
افتتاح دو خط و یک سکو در ایستگاه صفر مرزی ریلی شلمچه
-
هیچ طرح مسکنی متوقف نیست
-
بیش از 11 میلیون قزل آلا زیر چتر بیمه ای در مزارع استان تهران
-
فروش بلیت فقط از فرودگاههای شرق کشور انجام میشود
-
اختصاص یکهزار میلیارد تومان برای اسکان موقت و بازسازی منازل آسیبدیده از جنگ
-
قیمت جدید دلار، یورو و سایر ارزها امروز ۱۱ تیرماه
-
پایان عملیات بازگشت حجاج
-
آیا وزیر اقتصاد گفت که بورس نیاز به حمایت ندارد؟
-
آغاز جشنواره تابستانی «قلب ایرانسلمن»