تاریخ انتشار:1401/10/24
عضو هیئت مدیره گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران:
گام جدید در سرعت بخشی فرآیندهای کریدور شمال جنوب/ مدیریت لجستیک و خدمات چندوجهی در گروه کشتیرانی تشکیل شد
اقتصادسرآمد - عضو هیئت مدیره گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از تشکیل مدیریت «لجستیک و خدمات چندوجهی» زیر نظر مدیرعامل خبر داد و گفت: این مدیریت به منظور ساماندهی به فرآیندهای مدنظر گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برای سرعت بخشی به اجرای پروژه کریدور شمال -جنوب و ارائه خدمات حوزه ترانزیت ایجاد شده است.
به گزارش اقتصادسرآمد، محمد کاشانی در نخستین همایش ملی "تمدن دریایی مسیر پیشرفت"، گفت: یکی از شاخصهای موفقیت هر کشور میزان ترانشیپ و ترانزیت در آن کشور است که متأسفانه در این شاخصهای بینالمللی ایران موفقیت چندانی ندارد و این در حالی است که بیش از ۹۵ درصد کالاهایی که به بنادر ایران وارد میشوند یا از آن خارج میگردند مربوط به نیازهای جمهوری اسلامی ایران است و کمتر از ۵ درصد آن سهم ترانزیت به شمار میرود.
عضو هیئت مدیره گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به مشکلات زیرساختی که در بنادر کشور به خصوص در بندر چابهار وجود دارد، افزود: هنوز در بندر نوشهر و انزلی که قدیمیترین بنادر ایران و تأسیس شده قبل از انقلاب هستند راه آهن سراسری وجود ندارند.
وی تصریح کرد: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به منظور سرعت بخشی به اجرای بهینه پروژههای طراحی شده در کریدور شمال - جنوب به تازگی یک سازمان مستقل برای مدیریت ترانزیت و کریدورها ایجاد کرده تا زیر نظر مدیرعامل گروه کشتیرانی فعالیتهای مرتبط با کریدورهای شمال - جنوب و شرق - غرب را ساماندهی نماید که بر این اساس ارزیابی عملکرد دفاتر منطقهای در شرق آسیا و سایر نقاط دنیا بر اساس میزان فعالیت در کریدور شمال - جنوب تعریف شده است.
کاشانی خاطرنشان کرد: سرمایه گذاریهای لازم در قالب کریدور شمال - جنوب صورت گرفته و گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در راستای سرعت بخشی به اجرای این پروژه به تعداد شناورها، واگنها و کانتینرهای گروه اضافه کرده است.
وی به پهلوگیری اولین کشتی اقیانوس پیمای ۶۵۰۰ TEU در بندر چابهار اشاره کرد و گفت: فردا دومین کشتی اقیانوس پیمای گروه که از چین عازم ایران شده در بندر چابهار پهلوگیری خواهد کرد.
وی اظهار داشت: برای موفقیت کریدور شمال - جنوب همه دستگاههای دولتیِ دخیل باید حساسیت لازم را به کار ببندند و از این فرصت جهانی که در اختیار جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است به خوبی بهره برداری کنند. به گفته کاشانی صرفهجویی ۴۰۰ دلاری در هزینههای حملونقل کالا در کریدور شمال - جنوب کاملاً مشهود است و البته این مسیر کاملاً باید با حمایت همه دستگاههای دست اندرکار در این حوزه فعال بماند.
عضو هیئت مدیره گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به مشکلات زیرساختی که در بنادر کشور به خصوص در بندر چابهار وجود دارد، افزود: هنوز در بندر نوشهر و انزلی که قدیمیترین بنادر ایران و تأسیس شده قبل از انقلاب هستند راه آهن سراسری وجود ندارند.
وی تصریح کرد: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به منظور سرعت بخشی به اجرای بهینه پروژههای طراحی شده در کریدور شمال - جنوب به تازگی یک سازمان مستقل برای مدیریت ترانزیت و کریدورها ایجاد کرده تا زیر نظر مدیرعامل گروه کشتیرانی فعالیتهای مرتبط با کریدورهای شمال - جنوب و شرق - غرب را ساماندهی نماید که بر این اساس ارزیابی عملکرد دفاتر منطقهای در شرق آسیا و سایر نقاط دنیا بر اساس میزان فعالیت در کریدور شمال - جنوب تعریف شده است.
کاشانی خاطرنشان کرد: سرمایه گذاریهای لازم در قالب کریدور شمال - جنوب صورت گرفته و گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در راستای سرعت بخشی به اجرای این پروژه به تعداد شناورها، واگنها و کانتینرهای گروه اضافه کرده است.
وی به پهلوگیری اولین کشتی اقیانوس پیمای ۶۵۰۰ TEU در بندر چابهار اشاره کرد و گفت: فردا دومین کشتی اقیانوس پیمای گروه که از چین عازم ایران شده در بندر چابهار پهلوگیری خواهد کرد.
وی اظهار داشت: برای موفقیت کریدور شمال - جنوب همه دستگاههای دولتیِ دخیل باید حساسیت لازم را به کار ببندند و از این فرصت جهانی که در اختیار جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است به خوبی بهره برداری کنند. به گفته کاشانی صرفهجویی ۴۰۰ دلاری در هزینههای حملونقل کالا در کریدور شمال - جنوب کاملاً مشهود است و البته این مسیر کاملاً باید با حمایت همه دستگاههای دست اندرکار در این حوزه فعال بماند.
برچسب ها : کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران کریدور شمال -جنوب خدمات چندوجهی
اخبار روز
-
توضیحات سازمان تأمیناجتماعی پیرامون ادعای کذب استخدام خارج از چارچوب نیروهای قراردادی
-
دوره های جامع آموزش ادمینی و طراحی سایت همراه با استخدام و معرفی به بازار کار رایگان
-
صدا و سیما باید اخبار را امانتدارانه به مخاطب منتقل کند تا اعتماد مخاطب را جلب کند
-
شانزدهمین همایش ملی و نمایشگاه قیر، آسفالت و ماشینآلات در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار میشود
-
آغاز مراحل فنی طرح تعیین حریم گسل های شهر دماوند
-
انجام ۸۰ هزار خدمت تخصصی در حوزه دهان و دندان در قالب با لبخند با برکت
-
۳۰۰ هزار نفر در صف وام ازدواج هستند؛ مقررات تغییر نکرده است
-
اراده دولت چهاردهم برای اصلاح شرایط سخت اقتصادی
-
آلن بدرود، آقای خاص سینمای فرانسه
-
انتخاب وزیر زن در راستای استفاده از ظرفیتهای قانون اساسی است
-
حمایت انجمن اسلامی وزارت نیرو از دکتر علی آبادی وزیر پیشنهادی نیرو
-
معابر محلات چیذر و حکمت بهسازی شد
-
پیرامون بوستان نیاوران، نفسی تازه گرفت
-
اجرای ۶ هزار متر مکعب دیوار حائل در منطقه یک تهران
-
دروازه فرهنگی محور گردشگری دربند به سازه رسید
-
ارسال ۷ هزار وسیله سرمایشی به سراسر کشور در قالب پویش نسیم برکت
-
غلامرضا نوری قزلجه گزینه نهایی پزشکیان برای وزارت جهاد کشاورزی
-
داروت اولین پلتفرم داروخانه بلاکچینی کشور تاسیس شد
-
واریز 745 میلیارد تومان سود به حساب اعضای بازنشسته صندوق ذخیره فرهنگیان
-
رونمایی از کتاب "الشام" و "عشق چرا ندارد" در فرهنگسرای عطار نیشابوری