تاریخ انتشار:1401/11/2
برنامه عملیاتی سند راهبردی 13 عنصر استراتژیک، آماده ابلاغ است

پیرمرادی مدیر صنایع معدنی ایمیدرو در میز اقتصاد شبکه خبر اعلام کرد:

برنامه عملیاتی سند راهبردی 13 عنصر استراتژیک، آماده ابلاغ است

اقتصاد سرآمد - سعید پیرمرادی مدیر صنایع معدنی ایمیدرو خبر داد: برنامه عملیاتی سند راهبردی 13 عنصر استراتژیک تهیه شده و آماده ابلاغ است.

به گزارش اقتصاد سرآمد، پیرمرادی که به همراه حسن صدیقی مجری طرح عناصر نادر در برنامه میز اقتصاد شبکه خبر سیما درباره اهمیت و جایگاه سند فوق سخن می گفت، تصریح کرد: برنامه عملیاتی به زودی به واحدهای زیرمجموعه ایمیدرو برای اجرا، ابلاغ خواهد شد.

وی یادآور شد: پیشتر سند راهبردی 13 عنصر استراتژیک تدوین شده بود و اکنون در آستانه عملیاتی شدن این سند هستیم.

پیرمرادی درباره نحوه تامین مواد معدنی مورد نیاز توسعه صنایع معدنی ایران، اظهار داشت: این مواد به سه روش شامل فعالیت های اکتشافی، بازیافت و همچنین به عنوان مواد جانبی استحصال می شوند.

این مدیر ایمیدرو با اشاره به اینکه فعالیت های اکتشافی، زمان بر هستند و پس از سال ها به نتیجه خواهند رسید، گفت: طبق سناریوهای موجود، طی 10 تا 15 سال آینده برای تامین سنگ آهن در زنجیره فولاد با چالش مواجه خواهیم شد به همین سبب از دهه گذشته اکتشاف، از فعالیت های حیاتی این سازمان شده است.

پیرمرادی با بیان اینکه در برخی دیگر از عناصر هم اکتشاف در حال انجام است، گفت: برای توسعه معدن و صنایع معدنی کشور، 13 عنصر اصلی شناسایی، اولویت بندی و در یک سند راهبری قرار داده شده اند.

مدیر صنایع معدنی ایمیدرو تاکید کرد: تاکنون نقشه راه حیاتی و راهکارهای عبور از بحران های آن نداشته بودیم که دارای برنامه عملیات باشد.

پیرمرادی یادآور شد: در مسیر پیش رو این سند، نه تنها بخش خصوصی حضور دارد که شرکت های دانش بنیان و سرمایه گذاران نیز مشارکت خواهند داشت.

وی پیش بینی کرد: نتایج گام به گام سند مورد اشاره از سال آینده، نمایان می شود.

در بررسی های انجام شده، 13 ماده معدنی شامل گرافیت، منگنز، فسفات، تیتانیوم، قلع، پتاس، سیلیس پرعیار، نیکل، لیتیوم، بور، وانادیوم، کبالت و نیز عناصر نادر خاکی تحلیل شد که با توجه به جایگاه آنها، در محصولات بالادستی، میانی و پایین دستی، گروه بندی شدند.
 

برچسب ها : صنایع معدنی میز اقتصاد پیرمرادی

اخبار روز
ضمیمه