تاریخ انتشار:1401/11/4
با همکاری بانک های عامل، کارت سفر به مناطق آزاد صادر می‌شود

به منظور تسهیل سفر ایرانیان به مناطق آزاد کشور:

با همکاری بانک های عامل، کارت سفر به مناطق آزاد صادر می‌شود

اقتصادسرآمد - معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: به منظور تحقق ماموریت افزایش نشاط و شادی، کارت سفر با هدف تسهیل سفر ایرانیان به مناطق آزاد با همکاری بانک های عامل صادر می‌شود.

به گزارش اقتصادسرآمد، مهدی حسین زاده روز دوشنبه در جلسه هماهنگی اجرای جشنواره ماه عسل در جزیره کیش اظهار کرد: افزایش نشاط و شادی یکی از ماموریت های محول شده به مناطق آزاد تجاری از سوی آیت الله رییسی رییس جمهور بوده که افزایش گردشگری با کمک دیگر نهادها و دستگاه ها در این مناطق مستلزم تحقق این ماموریت است.

حسین زاده اضافه کرد: تحقق عدالت محوری از دیگر اولویت های این ماموریت محوله است که تلاش می شود گردشگری به افراد متمول تخصیص پیدا نکند که در این راستا ایجاد کارت سفر با هدف تامین هزینه های گردشگری افراد به صورت قسطی است.

وی اظهار کرد: هم اکنون رایزنی های اولیه برای راه اندازی این کارت انجام شده و برخی از بانک ها موافقت اولیه خود را اعلام کرده اند و از دیگر نهادها و دستگاه ها نیز درخواست می کنیم برای اجرای موفق این طرح با دبیرخانه همکاری داشته باشند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد با بیان اینکه در این طرح تلاش می شود مردم بدون هیچ گونه احساس فشاری بتوانند کارت سفر را با اقساط بلند مدت تهیه کنند افزود: اولویت با خانواده هایی خواهد بود که امکان سفر برای آنها کمتر فراهم است.

جشنواره ماه عسل کیش پیش درآمد کارت سفر

حسین زاده با بیان اینکه اجرای جشنواره ماه عسل در جزیره کیش یکی از طرح های مقدماتی تحقق این ماموریت است افزود: کیش به لحاظ برتری امکانات زیرساختی نسبت به سایر مناطق آزاد تجاری محل اجرای این جشنواره انتخاب شده است.

وی یادآور شد: جشنواره ماه عسل ویژه مزدوجین 1401 بوده و در آن گردشگری خانواده محور یکی از اولویت های اصلی توسعه صنعت توریسم در این منطقه است.

حسین زاده همچنین در خصوص برنامه ریزی سازمان های مناطق آزاد تجاری برای میزبانی از مسافران نوروزی گفت: سال گذشته گردشگران در مناطق آزاد 30 درصد نسبت به آخرین سال قبل از شیوع کرونا افزایش پیدا کرد و در تلاش هستیم که مجددا روند افزایش حضور مسافران در این مناطق در نوروز 1402 نیز تکرار شود.

جشنواره ماه عسل کیش در چهار بخش ویژه زوج های زیر 25 و 30 سال با مهریه های زیر 14 و 100 سکه بهار آزادی است که علاقه مندان به شرکت در این جشنواره و بهره مندی از خدمات تور با تخفیف های 20 تا 60 درصد به آدرس الکترونیکی https://maheasal.kish.ir/ مراجعه کنند.

برچسب ها : جشنواره ماه عسل جزیره کیش کارت سفر

اخبار روز
ضمیمه