تاریخ انتشار:1401/11/17
سن متوسط ناوگان مسافری بیش از ۳۰ سال است / تاکید بر ارتقای سامانه های پیش‌فروش بلیط نوروزی

مدیرعامل راه آهن در جلسه ستاد نوروزی ۱۴۰۲:

سن متوسط ناوگان مسافری بیش از ۳۰ سال است / تاکید بر ارتقای سامانه های پیش‌فروش بلیط نوروزی

اقتصادسرآمد - مدیرعامل راه آهن با بیان اینکه در ماه گذشته راه آهن توانست از رقم ۲۴ میلیون و ۴۰۰ سفر عبور کند، اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم این روند را ادامه دهیم و در صورت تحقق این امر، تا پایان امسال می توانیم ان شالله رکورد جدیدی در جابجایی مسافر خلق کنیم.


به گزارش اقتصادسرآمد، سید میعاد صالحی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن، در نخستین جلسه ستاد برنامه ریزی، نظارت و هماهنگی قطارهای نوروزی ۱۴۰۲ که با حضور اعضای هیات مدیره، معاونین، مدیران شرکت های حمل و نقلی مسافری و مدیران مناطق به شکل برخط برگزار شد، گفت: ایام نوروز فرصت بی نظیری است تا مسافران ریلی که سفرای راه آهن هستند، پیام مثبتی از اکرام و احترام در سفرهای ریلی را به جامعه منتقل کنند.

مدیرعامل راه آهن با ابراز خشنودی از اینکه حمل و نقل ریلی از اولویت های دولت سیزدهم است، تاکید کرد: حمل و نقل ریلی به ویژه در بخش مسافری همواره مورد توجه همگان بوده است و وزیر محترم راه و شهرسازی نیز در سخنان خود بر اولویت بخش ریلی بر سایر مدهای حمل و نقلی تاکید داشته اند.

صالحی با بیان اینکه در ماه گذشته راه آهن توانست از رقم ۲۴ میلیون و ۴۰۰ سفر عبور کند، اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم این روند را ادامه دهیم و در صورت تحقق این امر، تا پایان امسال می توانیم ان شالله رکورد جدیدی در جابجایی مسافر خلق کنیم.

ارتقاء سامانه‌های پیش فروش بلیت های نوروزی، از دیگر مسائلی بود که مدیرعامل راه آهن در این جلسه به آن اشاره و تاکید کرد: انتظار می رود بهترین خدمات برای پیش فروش اینترنتی و حضوری بلیت ارائه شود و هر مشکلی در این زمینه به فوریت رفع گردد.

صالحی همچنین ضمن اشاره به اقدامات انجام شده برای نوروز سال ۱۴۰۱ گفت: خوشبختانه در سال گذشته، گزارشی از ایجاد بازار سیاه منعکس نشد و این یک موفقیت برای راه آهن و حوزه ریلی است که ایمن ترین، راحترین و به صرفه ترین خدمات حمل و نقل را بدون وجود چنین معضلاتی به مسافران ارائه می دهد.

وی ضمن ابراز امیدواری از اینکه نکات مطرح در این جلسه و بهره گیری، یادآوری و اشتراک گذاری تجربیات سنوات گذشته، منجر به سفرهای ایمن و آسوده در ایام نوروز ۱۴۰۲ شود، افزود : ارائه برنامه های فرهنگی خاص در ایام پیک سفرهای نوروزی و هماهنگی با وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و سایر دستگاه های فرهنگی برای ارائه برنامه های کیفی باید در دستور کار قرار گیرد.

رئیس هیات مدیره راه آهن ضمن تشکر از اقدامات بی دریغ و موثر کارکنان این مجموعه در ایام پیک سرمای زمستانی گفت : علاوه بر اینکه در این ایام، ۸۰ کیلومتر افتتاح خطوط ریلی انجام شد، به هنگام بروز مشکلات تمامی همکاران در همه سطوح تلاش کردند تا ضمن مدیریت بحران و حفظ ایمنی، مسافرین کمترین معطلی ممکن را داشته باشند.

وی همچنین با قدردانی از زحمات مهمانداران و روسای قطار در این ایام، خاطر نشان کرد: این دسته از همکاران بایستی در هر شرایطی و به ویژه در شرایط اضطراری، خدمات خود را با روی گشاده به مسافران ارائه دهند.

مدیرعامل راه آهن با یادآوری اینکه قطار همچون شهری متحرک با قومیت ها و هویت های مختلف است، تصریح کرد: ضرورت دارد تا ضمن خدمت رسانی، بازنمایی مناسبی از فعالیت بخشهای مختلف راه آهن صورت گیرد تا مسافران نیز در جریان قرار گیرند که از هنگام حرکت قطار از ایستگاه تا رسیدن به مقصد، چه اقدامات و زحماتی انجام می شود.

صالحی با اشاره به اینکه از سالهای قبل بیش از ۲ هزار میلیارد انباشت تعهدات، فقط در حوزه ناوگان برای راه‌آهن باقی مانده است، گفت: متاسفانه راه آهن سالهاست که به لحاظ بودجه به استضعاف کشیده شده است. این در حالیست که با توجه به اینکه میانگین سن ناوگان ریلی کشور بیش از ۳۰ سال است نیاز به صرف هزینه مناسب برای تعمیر و نگهداری و همچنین نوسازی ناوگان و زیرساخت می‌باشد.

مدیرعامل راه آهن، نیروی انسانی متعهد و کارآمد و غیرتمند را در زمره مهمترین دارایی های شرکت راه آهن دانست و خاطر نشان کرد : هرچند که همکاران ما به دلیل مشغله کاری فراوان به انعکاس و تبیین اقدامات خود تا به امروز به میزان مناسب نپرداخته‌اند، اما به هنگام وقوع هر نقص کوچک، ضد انقلاب از آن بهره برداری کرده و تلاش می کند تا نشان دهد در کشور کاری به درستی انجام نمی شود.

وی یادآور شد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی در فرمایشات خود یادآور شدند باید جهاد تبیین را در دستور کار قرار داد و اینکه تا به امروز در راه آهن به این امر توجه نشده است، ناشی از مظلومیت و تواضع و مشغله فراوان کارکنان شرکت راه آهن برای خدمت رسانی به هموطنان و مسافران ریلی است.

برچسب ها : راه آهن ایران بلیط قطار نوروزی حمل و نقل ریلی

اخبار روز
ضمیمه