تاریخ انتشار:1401/12/13
بهره برداری از ۲۲ پروژه عمرانی، ترافیکی، خدمات شهری و اجتماعی فرهنگی شهرداری منطقه سه تهران

سجاد محمد علی نژاد:

بهره برداری از ۲۲ پروژه عمرانی، ترافیکی، خدمات شهری و اجتماعی فرهنگی شهرداری منطقه سه تهران

اقتصادسرآمد - آیین بهره برداری از ۲۲ پروژه عمرانی، ترافیکی، خدمات شهری و فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه سه با حضور سجاد محمدعلی‌نژاد مدیرکل حوزه شهردار تهران، محمد امین توکلی زاده معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، حسین اوجاقی مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران، حمید جوانی شهردار منطقه سه و جمعی دیگر از مدیران شهری لشکری و کشوری برگزار شد.


به گزارش اقتصادسرآمد، سجاد محمد علی نژاد مدیر کل حوزه شهردار تهران اظهار داشت: دیروز افتتاحیه جشنواره‌های شهر تهران بود که بر اساس آن ۵۲ جشنواره به صورت هفتگی در طول سال در سطح محلات برگزار می شود.

ایشان افزود: در ۱۸ ماه گذشته که مدیریت شهری جدید مستقر شده است تلاش شد که شهرداری از یک نهاد خدماتی به یک نهاد خدمتگزار شهری تبدیل شود و با استفاده از ظرفیت مردم در کنار یک کار مشارکتی و قرارگاهی و به اشتراک گذاشتن ظرفیت ها مجموعه اقداماتی در شهر تهران انجام شود که بر اساس همین اقدامات تا دو هفته آینده ۹ کیلومتر از خط ۶ مترو افتتاح و بخش شمالی و جنوبی این خط به هم متصل می شوند.

محمد علی نژاد ادامه داد: همچنین پروژه های اولویت دار دیگر مانند محله اسلام آباد و ده ونک که سال‌ها توسعه آنها محدود شده بود را در دستور کار قرار دادیم و در مجموع ۹۰ کلان پروژه در شهر تعریف شد که مرحله به مرحله پیش می روند؛ علاوه بر این حدود ۱۰۰ پروژه محله ای که در چند سال اخیر متوقف شده بودند طی چند ماه اخیر فعال شدند و تا پایان سال افتتاح می شوند.

مدیرکل حوزه شهردار تهران با بیان اینکه از اواخر مرداد شنبه های امید و افتخار شروع شد و از ۱۲ بهمن هر روز افتتاح هایی داشتیم، اضافه کرد: در این مدت، ۲۳ مجموعه ورزشی مانند سالن و زمین چمن افتتاح می شود که شانزدهمین مجموعه ورزشی را امروز خواهیم داشت.

 در این ۱۶ پروژه که تا امروز افتتاح شده مجموعا ۵۸ هزار متر مربع به فضای ورزشی شهر تهران اضافه شده که ۴۰ هزار متر مربع آن از ۱۲ بهمن تا امروز اضافه شده است و تا پایان سال ۷ مجموعه ورزشی دیگر افتتاح می شود و ۱۶ هزار و ۷۵۰ متر مربع دیگر به فضای ورزشی تهران اضافه خواهد شد.

او در پایان با بیان اینکه در خصوص پروژه‌های سطح کلان تر نیز هفته دیگر در ۱۵ اسفند حدود ۱۵۰۰ هکتار پارک جنگلی به کمربند سبز تهران اضافه می شود، خاطرنشان کرد: همچنین پروژه تقاطع کاج و گلها در منطقه ۲۲ را خواهیم داشت و کلنگ زنی ۱۰ هزار واحد مسکونی را برای روز سه شنبه هفته آینده در پیش داریم؛ علاوه بر این حدود ۱۴۰۰ پروژه در سطح محلات با استفاده از طرح من شهردارم برای سال آینده انتخاب شدند. در واقع اولویت ما مسائل و نیازهایی هستند که شهروندان اعلام می کنند.

همچنین معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: در صورتی که ظرفیت نخبگان تهران به کمک ما بیایند می توانیم خیلی از معضلات تهران را حل کنیم؛ تهران ۳۰ هزار شهید و بیشترین مراکز دانشگاهی، کتابخانه، مسجد و مدرسه را دارد.

محمد امین توکلی زاده اظهار داشت: به ایستگاه سی و هشتم امیدو افتخار رسیدیم و فضای خوبی در شهر بعد از آن شنبه تاریخی حاکم شده است، شنبه ای که مردم نقش و وظیفه خود را در بالاترین درجه خود انجام دادند.

او با بیان اینکه همه حوزه ها و معاونت ها در رویداد امید و افتخار پروژه دارند و در خدمت مردم هستند، افزود: باید از منطقه ۳ تشکر کنیم که از زمان پویش قرار خدمت که ۱۴ ماه پیش در این منطقه برگزار شد، در عرض این مدت همه مصوبات قرار خدمت را محقق و اجرایی کردند.

توکلی زاده با بیان این مطلب که در سراسر مناطق ۲۲ گانه و محلات تهران این اتفاقات و افتتاح ها در حال انجام است، ادامه داد: سال گذشته ماموریت نوروز ملل را به منطقه سه واگذار کردیم که خیلی خوب بوستان ملت و سایر بوستان ها را برای این کار آماده کردند و نوروزگاه های اقوام را به صورت کامل پوشش دادند.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه در کنار توجه به کالبد شهر موضوعات‌ روح و جان شهر نیز مهم است، اضافه کرد: در این ایام با دو محور "سبک زندگی ایرانی - اسلامی" و بحث "هویت" در حوزه های رخدادی و زیر ساختی سعی کردیم برنامه ها را جلو ببریم؛ بر همین اساس مسابقات قهرمان شهر را برگزار کردیم که حدود ۷۰۰ هزار نفر از شهروندان در ۱۶ رشته در آن شرکت کردند و این روزها به اختتامیه آن نزدیک می شویم، همچنین برای اولین بار رقابت های بازیهای الکترونیک با کمک فدراسیون تخصصی آن در تهران راه اندازی شد؛ از آنجا که قریب ۳۰ میلیون نوجوان و جوان در کشور در این حوزه در حال بازی هستند، برگزاری مسابقات جایزه بزرگ بازی های الکترونیکی در تهران پیشنهاد شد که حدود ۶ هزار نفر در آن مشارکت داشتند و قهرمان جهان این رشته نیز در آن شرکت کرد که البته قهرمان نشد و به رتبه دوم رسید.

در ادامه حمید جوانی شهردار منطقه سه گفت: مطالعات پروژه زیرگذر شریعتی به صدر غرب انجام شده و سال آینده اجرایی می شود.

جوانی اظهار کرد: رویکرد ما از آبان ماه سال گذشته که در خدمت مردم منطقه سه هستیم با دو نگاه کوتاه مدت و بلند مدت به فعالیت های منطقه شکل گرفت. یکی از اولویت های ما در منطقه تکمیل پروژه های نیمه کاره بود؛ تکمیل پروژه هایی که در سنوات قبل شروع و به هر دلیلی متوقف مانده بود در دستور کار قرار گرفت و در کنار آن پروژه های جدیدی را در حوزه های مختلف در راستای رفع مشکلات شهروندان تعریف کردیم.

شهردار منطقه سه افزود: پروژه مجموعه ورزشی فرهنگی در محله زرگنده که این محله سرانه ورزشی پایینی دارد از جمله آنها است ، یکی دیگر از پروژه ها که ۴ سال معطل مانده بود مجموعه فرهنگی ورزشی امامزاده قاضی الصابر(ع) است که در این دوره تکمیل شد.

جوانی ادامه داد: پروژه زیرساختی دیگر که معضل چند ساله خیابان ولیعصر (عج) را برطرف کرد، کانال جمع آوری آب های سطحی تقاطع پارک وی و ولیعصر (عج)است؛ همچنین مسقف سازی پایانه ونک، حدود ۱۰ هکتار بازسازی و مرمت فضاهای سبز منطقه، احداث گلخانه پارک ملت و اصلاحات هندسی معابر که به تسهیل در تردد کمک می کند از دیگر پروژه هایی است که امروز به بهره برداری رسید.

شهردار منطقه سه اضافه کرد: علاوه بر این نیروگاه خورشیدی در ناحیه ۶ که به صرفه جویی در مصرف انرژی کمک کرد و مخازن آب که در ۸ ماه اخیر برای مشکل آبیاری فضای سبز احداث شد و از امروز در خدمت شهروندان قرار گرفت.

او عنوان کرد: در خصوص پروژه های آینده در منطقه ۳ نگاه ما این است که با احداث پارکینگ های طبقاتی و اصلاحات معابر مشکلات ترافیکی منطقه را کاهش دهیم، همچنین مطالعات پروژه زیرگذر شریعتی به صدر غرب انجام شده و سال اینده اجرایی می شود، علاوه بر این رمپ بلوار کاوه به سمت صدر شرق که ۱۸ سال به دلیل معارض فقط در یک طرف آن تردد صورت می گرفت، با رفع معارض در این دوره آماده احداث است.

جوانی یادآور شد: در خصوص پروژه چهار راه جهان کودک که یکی از پروژه های مهم منطقه است نیز کارهای زیرساختی و امکان سنجی آن در سال آینده انجام و مقدمات اجرای آن فراهم خواهد شد.

شهردار منطقه سه گفت: درباره آخرین وضعیت ده ونک نیز کارهای مطالعاتی آن انجام و طرح تفصیلی آن تهیه شده و مصوبه کمیسون ۵ را گرفتیم و به زودی شاهد رونق ساخت و ساز و نوسازی ده ونک هستیم تا مشکل بافت فرسوده در آن حل شود.

در پایان این مراسم نیز از چند خانواده شهید و ورزشکاران منطقه تجلیل و قدردانی به عمل آمد.
 

برچسب ها : شهرداری منطقه سه منطقه فرهنگ و ملل خدمات شهري و فرهنگي

اخبار روز
ضمیمه