تاریخ انتشار:1402/2/31
ماهیت اصلی روابط عمومی ارتقای اعتماد عمومی و حفظ سرمایه اجتماعی است

شهردار منطقه دو پایتخت در نشست گرامی‌داشت هفته روابط عمومی:

ماهیت اصلی روابط عمومی ارتقای اعتماد عمومی و حفظ سرمایه اجتماعی است

اقتصادسرآمد - شهردار منطقه دو درمراسم گرامی‌داشت هفته روابط عمومی گفت: موفقیت هر سازمان مستلزم ارتباط موثر و تعامل با مخاطب است و نقش روابط عمومی در ارتقا و حفظ سرمایه اجتماعی به عنوان بزرگترین دارایی  مدیریت شهری بسیار قابل اهمیت است .


به گزارش اقتصادسرآمد، مهدی صالحی شهردار منطقه در این مراسم که با حضورمشاور، معاونین، مدیران  و کارشناسان روابط عمومی منطقه ،حوزه ها و نواحی نه‌گانه برگزار شد،  گفت: روابط عمومی واسطه اثرگذار میان مدیریت شهری، پرسنل سازمان و عموم شهروندان است و با عملکرد مناسب می تواند مردم را به حقوق شهروندی خود آگاه و زمینه را برای حل مسائل و مطالبات آنان فراهم کند.

وی با اشاره به وظایف و نقش روابط عمومی در مدیریت شهری، افزود: شهروندان به عنوان صاحبان اصلی شهر، مهم‌ترین سرمایه اجتماعی شهرداری هستند و ما به عنوان کارگزار آنان موظف به حفاظت از حقوق آن‌ها هستیم.

صالحی تاکید کرد: به کمک روابط عمومی می‌توان اعتماد میان مدیریت شهری و شهروندان را گسترش داد و با این اعتمادسازی بستر مشارکت آن‌ها در تحقق و پیشبرد برنامه‌های شهری را فراهم کرد.

وی با تاکید براهمیت  تعامل و همراهی شهروندان بر کاهش هزینه‌های نگهداشت شهر و ارائه خدمات مطلوب گفت: رویکرد سیاست‌گذاری در برنامه‌ها و فعالیت‌ها ضروری است و روابط عمومی در شهرداری که یک سازمان خدمات‌رسان است می‌بایست ضمن شناسائی نیاز مخاطبان، توانمندی لازم برای انتقال برنامه‌های سازمان به شهروندان و ارتقاء مطالبه‌گری آن‌ها را داشته باشد.

شهردار منطقه ضمن قدردانی از زحمات روابط عمومی منطقه در حوزه اطلاع‌رسانی و تبلیغات اظهار داشت: امید است روابط عمومی با انرژی و آرامش بیشتر و در قالب یک تلاش برنامه‌ریزی شده و هوشمندانه بتواند سازمان و مخاطبان را به یک نقطه تعاملی‌، تفاهمی و مشارکتی نزدیک سازد و رسالت خود را در راستای تحقق اهداف مدیریت شهری و افزایش سرمایه اجتماعی ایفا کند.

برچسب ها : سرمایه اجتماعی مدیریت شهری هفته روابط عمومی

اخبار روز
ضمیمه