تاریخ انتشار:1402/3/17
تامین آب بهداشتی ۱۳ روستا و بیش از ۱۰هزار نفر جامعه محلی به مرکزیت «آبشیرینکن باسعیدو»

طرح افزایش ۴برابری ظرفیت آبشیرینکن غرب جزیره قشم به بهره برداری می رسد؛

تامین آب بهداشتی ۱۳ روستا و بیش از ۱۰هزار نفر جامعه محلی به مرکزیت «آبشیرینکن باسعیدو»

اقتصادسرآمد - مدیرعامل آب، برق و تاسیسات قشم با اعلام اینکه طرح افزایش ۴برابری ظرفیت آبشیرینکن غرب جزیره قشم عصر چهارشنبه ۱۷ خردادماه  به بهره برداری می رسد، گفت: با این اقدام جهادی متخصصان داخلی و نیروهای بومی این شرکت، تامین آب سالم و بهداشتی ۱۳ روستا و بیش از ۱۰هزار نفر جامعه محلی به مرکزیت «آبشیرینکن باسعیدو» محقق می شود.

به گزارش اقتصادسرآمد، مهندس شهرام داوری با جزییاتی در این رابطه اظهار داشت: در راستای خدمت رسانی بهتر، افزایش رضایتمندی روستائیان و تأمین نیاز حیاتی جامعه محلی غرب جزیره به آب آشامیدنی سالم و بهداشتی، شرکت آب، برق و تاسیسات قشم با تکیه بر توان فنی جوانان بومی و متخصصان درون سازمانی خود طی  ۲۰روز اخیر و در قالب اقدامی جهادی، طراحی و نصب یک دستگاه آبشیرینکن ۱۲۰۰ متر مکعبی با موفقیت به انجام رسید.

وی افزود: در قالب این طرح، ظرفیت تولید آبشیرینکن باسعیدو از ۴۰۰ به ۱۶۰۰ متر مکعب افزایش می یابد که ۱۳ روستای منطقه منتهی الیه غربی جزیره را پوشش خدماترسانی می دهد؛ با این اقدام، شمار مصرف کنندگان آب سالم و بهداشتی تولید شده در این سایت آبشیرینکن به بیش از ۱۰ هزار نفر افزایش می یابد.

مدیرعامل شرکت آب، برق و تاسیسات قشم ارزش معادل ریالی تجهیزات دستگاه های اسمز معکوس( RO) و عملیات طراحی و نصب این تجهیزات شیرین سازی آب از دریا بالغ بر ۲۵۰میلیارد ریال اعلام‌ کرد که از محل منابع داخلی و جابجایی تجهیزات از سایت آبشیرینکن شهر قشم به غربی ترین نقطه غرب جزیره محقق شده است.

به گفته داوری، آئین بهره برداری از طرح افزایش ظرفیت ۴برابری آبشیرینکن غرب جزیره قشم با حضور دکتر عادل پیغامی رییس هیأت مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم، جمعی از مسئولین استانی و محلی در روز چهارشنبه ۱۷ خردادماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۷ عصر در محل آبشیرینکن روستای باسعیدو همجوار با بندر صیادی برگزار می شود.

برچسب ها : آب بهداشتی دستگاه اسمز آبشیرینکن

اخبار روز
ضمیمه