تاریخ انتشار:1401/1/23

جام جهانی فوتبال در قطر؛ فرصتی احیای حملونقل دریایی ایران
اقتصاد سرامد - رئیس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزاری جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر را فرصت مناسب اقتصادی برای حملونقل دریایی ایران دانست و گفت: باید محدودیت تردد شناورها از بنادر ایران به قطر برداشته شود و شاهد تردد منظم خطوط کشتیرانی از ایران به قطر باشیم.
به گزارش اقتصاد سرآمد، سید علی حسینی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، در رابطه با صورتجلسه همکاریهای مشترک جهت پشتیبانی ایران از جام جهانی فوتبال در قطر و امضا سند اجرایی سازی توافقنامه همکاری بندریو دریایی ایران و قطر، اظهار داشت: جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر فرصت بسیار خوبی برای ایران به منظور بهرهمندی از ظرفیتهای اقتصادی به ویژه در حوزه حملونقل دریایی است و باید بتوانیم به شکل مطلوب از شرایط به وجود آمده استفاده کنیم.
وی ادامه داد: در حال حاضر برخی محودیتها در رابطه با تردد شناورهای ایرانی به بنادر قطر وجود دارد که در ابتدای امر باید بتوانیم شرایط خود را به قبل از برجام بازگردانیم و شاهد تردد منظم خطوط کشتیرانی از بنادر ایران به بنادر قطر باشیم.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه تردد خطوط منظم کشتیرانی از ایران به بنادر قطر، تاثیر مثبتی روی صادرات کشور خواهد داشت، عنوان کرد: پیش از زمان تحریم، خطوط کشتیرانی از بنادر ایران به ۴ بندر قطر تردد داشتند که پس از زمان تحریم تعداد این بنادر به یک مورد کاهش یافت و عملا با محدودیت تردد شناورهای باری از بنادر ایران به بنادر قطر روبرو شدیم.
حسینی تاکید کرد: اولین گام این است که شرایط تعامل دریایی و بندری خود را با کشوری نظیر قطر و سایر کشورهای همسایه مانند امارات، کویت، عمان و...به قبل از دوران تحریم بازگردانیم تا بتوانیم وضعیت صادرات کالا را بهبود بخشیم.
وی با بیان اینکه محدودیتهای اعمال شده به اقتصاد ایران لطمه زده است، گفت: باید در راستای احیای فرصتهای از دست رفته تلاش کنیم و بازار منطقهای خود را مجددا به دست آوریم.
ضرورت همکاری دستگاههای داخلی برای پشتیبانی از جام جهانی قطر
رئیس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به اینکه ایران میتواند به برگزاری جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر به عنوان یک فرصت اقتصادی نگاه کند، اظهار داشت: در حوزه دریایی و بندری میتوانیم به شکل مطلوب از بنادر ایران به قطر صادرات کالا و تردد مسافر را داشته باشیم.
حسینی با تاکید بر اینکه در عین حال باید هماهنگی مناسبی بین دستگاههای ذیربط داخلی صورت گیرد تا به نحو مطلوب در حوزه پشتیبانی ایران در جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر فعالیت کنیم، گفت: باید ترمینالهای مسافری خود را فعال کنیم و در راستای تردد منظم خطوط کشتیرانی گام برداریم. ظرفیت بسیار خوبی در بنادر کشور برای ارتباط با کشورهای همسایه وجود دارد و ضرورت دارد با همکاری وزارت امور خارجه و تلاشهای وزارت راه و شهرسازی و سازمان بنادر و دریانوردی شاهد پویایی فعالیت حملونقل دریایی کشور در منطقه باشیم.
وی ادامه داد: در حال حاضر برخی محودیتها در رابطه با تردد شناورهای ایرانی به بنادر قطر وجود دارد که در ابتدای امر باید بتوانیم شرایط خود را به قبل از برجام بازگردانیم و شاهد تردد منظم خطوط کشتیرانی از بنادر ایران به بنادر قطر باشیم.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه تردد خطوط منظم کشتیرانی از ایران به بنادر قطر، تاثیر مثبتی روی صادرات کشور خواهد داشت، عنوان کرد: پیش از زمان تحریم، خطوط کشتیرانی از بنادر ایران به ۴ بندر قطر تردد داشتند که پس از زمان تحریم تعداد این بنادر به یک مورد کاهش یافت و عملا با محدودیت تردد شناورهای باری از بنادر ایران به بنادر قطر روبرو شدیم.
حسینی تاکید کرد: اولین گام این است که شرایط تعامل دریایی و بندری خود را با کشوری نظیر قطر و سایر کشورهای همسایه مانند امارات، کویت، عمان و...به قبل از دوران تحریم بازگردانیم تا بتوانیم وضعیت صادرات کالا را بهبود بخشیم.
وی با بیان اینکه محدودیتهای اعمال شده به اقتصاد ایران لطمه زده است، گفت: باید در راستای احیای فرصتهای از دست رفته تلاش کنیم و بازار منطقهای خود را مجددا به دست آوریم.
ضرورت همکاری دستگاههای داخلی برای پشتیبانی از جام جهانی قطر
رئیس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به اینکه ایران میتواند به برگزاری جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر به عنوان یک فرصت اقتصادی نگاه کند، اظهار داشت: در حوزه دریایی و بندری میتوانیم به شکل مطلوب از بنادر ایران به قطر صادرات کالا و تردد مسافر را داشته باشیم.
حسینی با تاکید بر اینکه در عین حال باید هماهنگی مناسبی بین دستگاههای ذیربط داخلی صورت گیرد تا به نحو مطلوب در حوزه پشتیبانی ایران در جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر فعالیت کنیم، گفت: باید ترمینالهای مسافری خود را فعال کنیم و در راستای تردد منظم خطوط کشتیرانی گام برداریم. ظرفیت بسیار خوبی در بنادر کشور برای ارتباط با کشورهای همسایه وجود دارد و ضرورت دارد با همکاری وزارت امور خارجه و تلاشهای وزارت راه و شهرسازی و سازمان بنادر و دریانوردی شاهد پویایی فعالیت حملونقل دریایی کشور در منطقه باشیم.
برچسب ها : اقتصاد دریا محور بازرگانی جام جهانی
اخبار روز
-
سد قوچم، حلقه واسط انتقال آب از غرب به شرق کردستان
-
محور چالوس چهارخطه می شود
-
تقدیر فرمانده سپاه از مرکز وکلا
-
سفر؛ آزمونی برای مسئولیت و آگاهی
-
رُمان نویسنده هرمزگانی به چاپ سوم رسید/ «آن تابستان»؛ سوژه مردمپسند ناب اقلیمی برای سینما
-
سرمایهگذاری در پروژههای شهری پیشرفت کرده، اما برخی چالشها باقی است
-
گام جدیددرنگهداشت محلات۲۷گانه منطقه یک باشروع بهار قرآن و طبیعت
-
بازدید مدیر دفتر یونسکو در تهران، از شناور تحقیقاتی «کاوشگر خلیج فارس»
-
صادرات محوری و توسعه فناوری رویکرد اصلی مناطق آزاد
-
تأکید هند بر توسعه چابهار همزمان با تهدید آمریکا
-
افتتاح بخشی از پروژه آزادراه تبریز-مرند
-
عملیات ترمیم خط اسید استیک مربوط به مخازن 1001
-
پانزدهمین نمایشگاه بینالمللی قیر، آسفالت، عایقها، بتن، سیمان و ماشینآلات وابسته افتتاح شد
-
هدفگذاری ایران و قزاقستان برای حمل ۵ میلیون تن بار از مسیر ریلی کشورمان
-
تخصصی ترین وزراتخانه جولانگاه افراد سفارشی و رابطه ای شده است
-
دهمین بوت کمپ اقتصادی با رویکرد توسعه کسب و کارهای نوظهور برگزار شد
-
نیازمند برنامه کلان ملی در حوزه منابع انسانی دریانوردان هستیم
-
همایش شرکت های برتر ایران برای بررسی و رتبه بندی 100 شرکت برتر در سال مالی 1402 برگزار شد
-
امروز باید تکلیف خود را نسبت به نگاه امنیتی حاکم بر فضای دیتا روشن کنیم
-
بازدید میدانی مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت پایانه ها و مخازن پتروشیمی به منظور بررسی عملکرد واحدهای مختلف بندر پتروشیمی ماهشهر