تاریخ انتشار:1401/1/23
جام جهانی فوتبال در قطر؛ فرصتی احیای حملونقل دریایی ایران
اقتصاد سرامد - رئیس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزاری جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر را فرصت مناسب اقتصادی برای حملونقل دریایی ایران دانست و گفت: باید محدودیت تردد شناورها از بنادر ایران به قطر برداشته شود و شاهد تردد منظم خطوط کشتیرانی از ایران به قطر باشیم.
به گزارش اقتصاد سرآمد، سید علی حسینی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، در رابطه با صورتجلسه همکاریهای مشترک جهت پشتیبانی ایران از جام جهانی فوتبال در قطر و امضا سند اجرایی سازی توافقنامه همکاری بندریو دریایی ایران و قطر، اظهار داشت: جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر فرصت بسیار خوبی برای ایران به منظور بهرهمندی از ظرفیتهای اقتصادی به ویژه در حوزه حملونقل دریایی است و باید بتوانیم به شکل مطلوب از شرایط به وجود آمده استفاده کنیم.
وی ادامه داد: در حال حاضر برخی محودیتها در رابطه با تردد شناورهای ایرانی به بنادر قطر وجود دارد که در ابتدای امر باید بتوانیم شرایط خود را به قبل از برجام بازگردانیم و شاهد تردد منظم خطوط کشتیرانی از بنادر ایران به بنادر قطر باشیم.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه تردد خطوط منظم کشتیرانی از ایران به بنادر قطر، تاثیر مثبتی روی صادرات کشور خواهد داشت، عنوان کرد: پیش از زمان تحریم، خطوط کشتیرانی از بنادر ایران به ۴ بندر قطر تردد داشتند که پس از زمان تحریم تعداد این بنادر به یک مورد کاهش یافت و عملا با محدودیت تردد شناورهای باری از بنادر ایران به بنادر قطر روبرو شدیم.
حسینی تاکید کرد: اولین گام این است که شرایط تعامل دریایی و بندری خود را با کشوری نظیر قطر و سایر کشورهای همسایه مانند امارات، کویت، عمان و...به قبل از دوران تحریم بازگردانیم تا بتوانیم وضعیت صادرات کالا را بهبود بخشیم.
وی با بیان اینکه محدودیتهای اعمال شده به اقتصاد ایران لطمه زده است، گفت: باید در راستای احیای فرصتهای از دست رفته تلاش کنیم و بازار منطقهای خود را مجددا به دست آوریم.
ضرورت همکاری دستگاههای داخلی برای پشتیبانی از جام جهانی قطر
رئیس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به اینکه ایران میتواند به برگزاری جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر به عنوان یک فرصت اقتصادی نگاه کند، اظهار داشت: در حوزه دریایی و بندری میتوانیم به شکل مطلوب از بنادر ایران به قطر صادرات کالا و تردد مسافر را داشته باشیم.
حسینی با تاکید بر اینکه در عین حال باید هماهنگی مناسبی بین دستگاههای ذیربط داخلی صورت گیرد تا به نحو مطلوب در حوزه پشتیبانی ایران در جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر فعالیت کنیم، گفت: باید ترمینالهای مسافری خود را فعال کنیم و در راستای تردد منظم خطوط کشتیرانی گام برداریم. ظرفیت بسیار خوبی در بنادر کشور برای ارتباط با کشورهای همسایه وجود دارد و ضرورت دارد با همکاری وزارت امور خارجه و تلاشهای وزارت راه و شهرسازی و سازمان بنادر و دریانوردی شاهد پویایی فعالیت حملونقل دریایی کشور در منطقه باشیم.
وی ادامه داد: در حال حاضر برخی محودیتها در رابطه با تردد شناورهای ایرانی به بنادر قطر وجود دارد که در ابتدای امر باید بتوانیم شرایط خود را به قبل از برجام بازگردانیم و شاهد تردد منظم خطوط کشتیرانی از بنادر ایران به بنادر قطر باشیم.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه تردد خطوط منظم کشتیرانی از ایران به بنادر قطر، تاثیر مثبتی روی صادرات کشور خواهد داشت، عنوان کرد: پیش از زمان تحریم، خطوط کشتیرانی از بنادر ایران به ۴ بندر قطر تردد داشتند که پس از زمان تحریم تعداد این بنادر به یک مورد کاهش یافت و عملا با محدودیت تردد شناورهای باری از بنادر ایران به بنادر قطر روبرو شدیم.
حسینی تاکید کرد: اولین گام این است که شرایط تعامل دریایی و بندری خود را با کشوری نظیر قطر و سایر کشورهای همسایه مانند امارات، کویت، عمان و...به قبل از دوران تحریم بازگردانیم تا بتوانیم وضعیت صادرات کالا را بهبود بخشیم.
وی با بیان اینکه محدودیتهای اعمال شده به اقتصاد ایران لطمه زده است، گفت: باید در راستای احیای فرصتهای از دست رفته تلاش کنیم و بازار منطقهای خود را مجددا به دست آوریم.
ضرورت همکاری دستگاههای داخلی برای پشتیبانی از جام جهانی قطر
رئیس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به اینکه ایران میتواند به برگزاری جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر به عنوان یک فرصت اقتصادی نگاه کند، اظهار داشت: در حوزه دریایی و بندری میتوانیم به شکل مطلوب از بنادر ایران به قطر صادرات کالا و تردد مسافر را داشته باشیم.
حسینی با تاکید بر اینکه در عین حال باید هماهنگی مناسبی بین دستگاههای ذیربط داخلی صورت گیرد تا به نحو مطلوب در حوزه پشتیبانی ایران در جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر فعالیت کنیم، گفت: باید ترمینالهای مسافری خود را فعال کنیم و در راستای تردد منظم خطوط کشتیرانی گام برداریم. ظرفیت بسیار خوبی در بنادر کشور برای ارتباط با کشورهای همسایه وجود دارد و ضرورت دارد با همکاری وزارت امور خارجه و تلاشهای وزارت راه و شهرسازی و سازمان بنادر و دریانوردی شاهد پویایی فعالیت حملونقل دریایی کشور در منطقه باشیم.
برچسب ها : اقتصاد دریا محور بازرگانی جام جهانی
اخبار روز
-
مدیرعامل جدید شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه منطقه آزاد قشم منصوب شد
-
پرندگان آبگون در گالری کاف نمایش داده می شود
-
کتاب " چه، زندگی و جاودانگی یک چریک " اثر مهدی بیرانوند روژمان رونمایی شد
-
گزارش رسمی از کتاب داستان استقلال، نگاهی به تاریخ باشگاه تاج در صدا و سیما
-
ارتقای زیبایی بصری منطقه یک؛ رنگ آمیزی کافوها و جداول تا المان های شهری
-
انجمن مدیران روزنامه های غیردولتی خواستار لغو ابلاغیه عدم انتشار آگهیهای ثبتی در مطبوعات شد
-
برنامهها و راهبردهای سازمان تأمین اجتماعی در دوره مدیریتی جدید
-
ماجرای خودرو های دپو شده در پارکینگ ایرانخودرو دیزل چه بود؟
-
حضور پر قدرت ایران خودرو دیزل در نمایشگاه های تهران و تبریز
-
دعوت مدیرعامل راهآهن از کارشناسان فنی ریلی اسپانیا برای راهاندازی قطارهای پُرسرعت
-
گشایش همایش ملی صنعت گردشگری «هَمسنگار» در جزیره قشم
-
کتابخانه مجازی شهدای دولت و شهدای جزیره قشم رونمایی شد
-
رضایتمندی حداکثری فرماندهان و خدمه کشتیهای متردد به بندر امام(ره)
-
کتاب «داستان استقلال، نگاهی به تاریخ باشگاه تاج» اثر مهدی بیرانوند
-
انتصاب نماینده رئیس جمهور در هماهنگی اجرای سیاستهای کلی توسعه دریامحور
-
ایزوایکو نماد اقتصاد دریا محور است و باید نگاه ویژهای به آن شود
-
نقش بینظیر پیشکسوتان دفاع مقدس در شکلگیری فرهنگ مقاومت و ایستادگی
-
ادعای استخدام خارج از چارچوب نیروهای قراردادی کذب است
-
دوره های جامع آموزش ادمینی و طراحی سایت همراه با استخدام و معرفی به بازار کار رایگان
-
صدا و سیما باید اخبار را امانتدارانه به مخاطب منتقل کند تا اعتماد مخاطب را جلب کند