تاریخ انتشار:1401/2/21

یک پنجم کشتی های کانتینری در دنیا در انتظار تخلیه و بارگیری
اقتصاد سرامد - داده های شرکت Windward نشان می دهد در حال حاضر ۲۰ درصد از کل کشتی های کانتینری در سراسر جهان در صف انتظار تخلیه و بارگیری هستند.
به گزارش اقتصاد سرآمد، پس از نشانههایی از پیشرفت در برنامه زمانبندی تخلیه و بارگیری محمولههای کانتینری، به نظر میرسد که این روند مسیری معکوس پیش گرفته است. با توجه به اینکه قرنطینه بر حرکت کشتی ها در بنادر اصلی چین تأثیر می گذارد، به نظر می رسد ازدحام کشتی ها در حال گسترش به سایر بنادر در سراسر جهان است.
دادههای جدید Windward، شرکت هوش مصنوعی دریایی، نشان میدهد که یک پنجم کشتیهای کانتینری جهان در صف ترافیک بنادر در انتظار تخلیه و بارگیری هستند.
علاوه بر این، محاسبات نشان می دهد که یک چهارم تمام این کشتی ها به طور خاص در بنادر چین در انتظار هستند که برنامه اپراتورهای بندری را مختل کرده است. اکنون، گزارشهای مبنی بر هدایت ترافیک کشتی های کانتینری از بندر شانگهای به سایر بنادر چین وجود دارد، اما این امر به تأخیر در سایر بنادر مانند Ningbo-Zhoushan به دلیل حجم اضافی کالاها میافزاید.
موسسه Sea-Intelligence در ماه گذشته اولین روند بهبودی در برنامه ترد کشتی ها در دو سال گذشته گزارش کرد.
در حالی که تقریباً دو سوم تمام کشتیهای کانتینری در فوریه ۲۰۲۲ هنوز از برنامه خود عقب بودند، گزارش ماهانه Global Liner Performance Sea-Intelligence حاکی از روند مثبت در این زمینه نسبت به سال ۲۰۲۱ است.
Windward بر اساس دادههایی که برای پلتفرم هوش مصنوعی دریایی استخراج شده، مینویسد که تاخیرها در چین به شدت بر ازدحام خارج از بنادر این کشور تأثیر میگذارد. تعداد کشتیهای کانتینری که خارج از بنادر چین در انتظار هستند امروز ۱۹۵ درصد بیشتر از فوریه امسال است.
با این حال، مقامات چینی همچنان اعلام می کنند که بندر شانگهای باز و فعال بوده و به کمک یک حلقه بسته کارگران و کارکنان بندر از شهر جدا هستند. این تمهیدات باعث شده کامیون داران برای ورود به بندر ملزم به ارائه نتیجه آزمایش COVID-۱۹ منفی باشند و در نتیجه ترافیک کامیون ها کاهش پیدا کند.
طبق گزارش ویندوارد، با توجه به تصویر جهانی ارائه شده بین ۱۲ تا ۱۳ آوریل ۲۰۲۲، ۱۸۲۶ کشتی کانتینری در خارج از بنادر در سراسر جهان در انتظار تخلیه و بارگیری بوده اند. این رقم ۲۰ درصد از کل کشتی های کانتینری در سراسر جهان است.
دادههای هوش مصنوعی دریایی Windward نشان میدهد که ۵۰۶ کشتی در بندرهای چین در حال انتظار هستند که بیش از یک چهارم (۲۷,۷ درصد) از کل کشتیهای منتظر خارج از بنادر در سراسر جهان را تشکیل میدهند.
با کاهش تعداد مبتلایان روزانه در شانگهای، مقامات برخی محدودیتها را برداشته و به کارخانهها اجازه داده اند با بسته نگه داشتن حلقه کارکنان فعالیت خود را از سر بگیرند، اما مشخص نیست که بندر چه زمانی میتواند شروع به بازیابی بهرهوری عادی خود کند.
دادههای جدید Windward، شرکت هوش مصنوعی دریایی، نشان میدهد که یک پنجم کشتیهای کانتینری جهان در صف ترافیک بنادر در انتظار تخلیه و بارگیری هستند.
علاوه بر این، محاسبات نشان می دهد که یک چهارم تمام این کشتی ها به طور خاص در بنادر چین در انتظار هستند که برنامه اپراتورهای بندری را مختل کرده است. اکنون، گزارشهای مبنی بر هدایت ترافیک کشتی های کانتینری از بندر شانگهای به سایر بنادر چین وجود دارد، اما این امر به تأخیر در سایر بنادر مانند Ningbo-Zhoushan به دلیل حجم اضافی کالاها میافزاید.
موسسه Sea-Intelligence در ماه گذشته اولین روند بهبودی در برنامه ترد کشتی ها در دو سال گذشته گزارش کرد.
در حالی که تقریباً دو سوم تمام کشتیهای کانتینری در فوریه ۲۰۲۲ هنوز از برنامه خود عقب بودند، گزارش ماهانه Global Liner Performance Sea-Intelligence حاکی از روند مثبت در این زمینه نسبت به سال ۲۰۲۱ است.
Windward بر اساس دادههایی که برای پلتفرم هوش مصنوعی دریایی استخراج شده، مینویسد که تاخیرها در چین به شدت بر ازدحام خارج از بنادر این کشور تأثیر میگذارد. تعداد کشتیهای کانتینری که خارج از بنادر چین در انتظار هستند امروز ۱۹۵ درصد بیشتر از فوریه امسال است.
با این حال، مقامات چینی همچنان اعلام می کنند که بندر شانگهای باز و فعال بوده و به کمک یک حلقه بسته کارگران و کارکنان بندر از شهر جدا هستند. این تمهیدات باعث شده کامیون داران برای ورود به بندر ملزم به ارائه نتیجه آزمایش COVID-۱۹ منفی باشند و در نتیجه ترافیک کامیون ها کاهش پیدا کند.
طبق گزارش ویندوارد، با توجه به تصویر جهانی ارائه شده بین ۱۲ تا ۱۳ آوریل ۲۰۲۲، ۱۸۲۶ کشتی کانتینری در خارج از بنادر در سراسر جهان در انتظار تخلیه و بارگیری بوده اند. این رقم ۲۰ درصد از کل کشتی های کانتینری در سراسر جهان است.
دادههای هوش مصنوعی دریایی Windward نشان میدهد که ۵۰۶ کشتی در بندرهای چین در حال انتظار هستند که بیش از یک چهارم (۲۷,۷ درصد) از کل کشتیهای منتظر خارج از بنادر در سراسر جهان را تشکیل میدهند.
با کاهش تعداد مبتلایان روزانه در شانگهای، مقامات برخی محدودیتها را برداشته و به کارخانهها اجازه داده اند با بسته نگه داشتن حلقه کارکنان فعالیت خود را از سر بگیرند، اما مشخص نیست که بندر چه زمانی میتواند شروع به بازیابی بهرهوری عادی خود کند.
برچسب ها : اقتصاد دریا محور بنادر دریانوردی
اخبار روز
-
خدمات رسانی شهرداری منطقه 3 به زائران حرم مطهر امام خمینی (ره)
-
شاخص های کلیدی عملکرد بندری و دریایی پایش می شود
-
بیانیه سازمان بنادر درباره توقیف ۲ کشتی یونانی/ خدمه بازداشت نشده اند و در سلامت کامل هستند
-
اهلیت خریداران سهام خودروسازان شرط اصلی واگذاری است/ آگاهی بخشی در مورد اتفاقات مثبت صنعت خودرو در کنار اصلاح ایرادها و کاستیها ضروری است
-
بررسی سیاستهای کلی برنامه هفتم در صحن مجمع تشخیص کلید خورد
-
اهداء 9 هزار بطری آب معدنی به انجمن مددکاری ایتام مهدی فاطمه (عج) شیراز
-
مفهوم تأمین اجتماعی در سیاستهای کلی تأمین اجتماعی بر سه حوزه امدادی، حمایتی و بیمه ای استوار است
-
تجلیل از دکتر فرهاد رهبر در عالیترین نهاد علمی دانشگاه تهران
-
بومی سازی سامانه های مورد نیاز متروی تهران با همکاری یک شرکت ایرانی دانش بنیان
-
ترورهای شرارت آمیز دشمنان، خللی در اراده ملت ایجاد نمی کند/نباید کم کاری و سهل انگاری عده ای، هموطنان را داغدار کند
-
تسریع در راهاندازی خط منظم کشتیرانی رو-رو بین بنادر روسیه و بنادر شمالی ایران
-
بیانیه سازمان بنادر درباره توقیف بار کشتی ایرانی در آبهای یونان
-
سامانه شناسایی دستفروشان مترو راه اندازی شد
-
دکتر صالحی: اولویت راه آهن استفاده کامل از توان تولید داخل به ویژه شرکتهای دانش بنیان است
-
نگاه ابزاری به روابط عمومی صحیح نیست
-
تعطیلی شرکت های منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در روز چهارشنبه
-
۱۲ سند همکاری بین ایران و عمان امضا شد
-
امضای تفاهمنامه اجرایی برای افزایش همکاریهای ریلی ایران و قزاقستان
-
دستگاههای امنیتی مانند همیشه از طمعورزی دشمنان جلوگیری کنند
-
عمان به موافقتنامه چابهار افزوده میشود