تاریخ انتشار:1401/2/21
یک پنجم کشتی های کانتینری در دنیا در انتظار تخلیه و بارگیری
اقتصاد سرامد - داده های شرکت Windward نشان می دهد در حال حاضر ۲۰ درصد از کل کشتی های کانتینری در سراسر جهان در صف انتظار تخلیه و بارگیری هستند.
به گزارش اقتصاد سرآمد، پس از نشانههایی از پیشرفت در برنامه زمانبندی تخلیه و بارگیری محمولههای کانتینری، به نظر میرسد که این روند مسیری معکوس پیش گرفته است. با توجه به اینکه قرنطینه بر حرکت کشتی ها در بنادر اصلی چین تأثیر می گذارد، به نظر می رسد ازدحام کشتی ها در حال گسترش به سایر بنادر در سراسر جهان است.
دادههای جدید Windward، شرکت هوش مصنوعی دریایی، نشان میدهد که یک پنجم کشتیهای کانتینری جهان در صف ترافیک بنادر در انتظار تخلیه و بارگیری هستند.
علاوه بر این، محاسبات نشان می دهد که یک چهارم تمام این کشتی ها به طور خاص در بنادر چین در انتظار هستند که برنامه اپراتورهای بندری را مختل کرده است. اکنون، گزارشهای مبنی بر هدایت ترافیک کشتی های کانتینری از بندر شانگهای به سایر بنادر چین وجود دارد، اما این امر به تأخیر در سایر بنادر مانند Ningbo-Zhoushan به دلیل حجم اضافی کالاها میافزاید.
موسسه Sea-Intelligence در ماه گذشته اولین روند بهبودی در برنامه ترد کشتی ها در دو سال گذشته گزارش کرد.
در حالی که تقریباً دو سوم تمام کشتیهای کانتینری در فوریه ۲۰۲۲ هنوز از برنامه خود عقب بودند، گزارش ماهانه Global Liner Performance Sea-Intelligence حاکی از روند مثبت در این زمینه نسبت به سال ۲۰۲۱ است.
Windward بر اساس دادههایی که برای پلتفرم هوش مصنوعی دریایی استخراج شده، مینویسد که تاخیرها در چین به شدت بر ازدحام خارج از بنادر این کشور تأثیر میگذارد. تعداد کشتیهای کانتینری که خارج از بنادر چین در انتظار هستند امروز ۱۹۵ درصد بیشتر از فوریه امسال است.
با این حال، مقامات چینی همچنان اعلام می کنند که بندر شانگهای باز و فعال بوده و به کمک یک حلقه بسته کارگران و کارکنان بندر از شهر جدا هستند. این تمهیدات باعث شده کامیون داران برای ورود به بندر ملزم به ارائه نتیجه آزمایش COVID-۱۹ منفی باشند و در نتیجه ترافیک کامیون ها کاهش پیدا کند.
طبق گزارش ویندوارد، با توجه به تصویر جهانی ارائه شده بین ۱۲ تا ۱۳ آوریل ۲۰۲۲، ۱۸۲۶ کشتی کانتینری در خارج از بنادر در سراسر جهان در انتظار تخلیه و بارگیری بوده اند. این رقم ۲۰ درصد از کل کشتی های کانتینری در سراسر جهان است.
دادههای هوش مصنوعی دریایی Windward نشان میدهد که ۵۰۶ کشتی در بندرهای چین در حال انتظار هستند که بیش از یک چهارم (۲۷,۷ درصد) از کل کشتیهای منتظر خارج از بنادر در سراسر جهان را تشکیل میدهند.
با کاهش تعداد مبتلایان روزانه در شانگهای، مقامات برخی محدودیتها را برداشته و به کارخانهها اجازه داده اند با بسته نگه داشتن حلقه کارکنان فعالیت خود را از سر بگیرند، اما مشخص نیست که بندر چه زمانی میتواند شروع به بازیابی بهرهوری عادی خود کند.
دادههای جدید Windward، شرکت هوش مصنوعی دریایی، نشان میدهد که یک پنجم کشتیهای کانتینری جهان در صف ترافیک بنادر در انتظار تخلیه و بارگیری هستند.
علاوه بر این، محاسبات نشان می دهد که یک چهارم تمام این کشتی ها به طور خاص در بنادر چین در انتظار هستند که برنامه اپراتورهای بندری را مختل کرده است. اکنون، گزارشهای مبنی بر هدایت ترافیک کشتی های کانتینری از بندر شانگهای به سایر بنادر چین وجود دارد، اما این امر به تأخیر در سایر بنادر مانند Ningbo-Zhoushan به دلیل حجم اضافی کالاها میافزاید.
موسسه Sea-Intelligence در ماه گذشته اولین روند بهبودی در برنامه ترد کشتی ها در دو سال گذشته گزارش کرد.
در حالی که تقریباً دو سوم تمام کشتیهای کانتینری در فوریه ۲۰۲۲ هنوز از برنامه خود عقب بودند، گزارش ماهانه Global Liner Performance Sea-Intelligence حاکی از روند مثبت در این زمینه نسبت به سال ۲۰۲۱ است.
Windward بر اساس دادههایی که برای پلتفرم هوش مصنوعی دریایی استخراج شده، مینویسد که تاخیرها در چین به شدت بر ازدحام خارج از بنادر این کشور تأثیر میگذارد. تعداد کشتیهای کانتینری که خارج از بنادر چین در انتظار هستند امروز ۱۹۵ درصد بیشتر از فوریه امسال است.
با این حال، مقامات چینی همچنان اعلام می کنند که بندر شانگهای باز و فعال بوده و به کمک یک حلقه بسته کارگران و کارکنان بندر از شهر جدا هستند. این تمهیدات باعث شده کامیون داران برای ورود به بندر ملزم به ارائه نتیجه آزمایش COVID-۱۹ منفی باشند و در نتیجه ترافیک کامیون ها کاهش پیدا کند.
طبق گزارش ویندوارد، با توجه به تصویر جهانی ارائه شده بین ۱۲ تا ۱۳ آوریل ۲۰۲۲، ۱۸۲۶ کشتی کانتینری در خارج از بنادر در سراسر جهان در انتظار تخلیه و بارگیری بوده اند. این رقم ۲۰ درصد از کل کشتی های کانتینری در سراسر جهان است.
دادههای هوش مصنوعی دریایی Windward نشان میدهد که ۵۰۶ کشتی در بندرهای چین در حال انتظار هستند که بیش از یک چهارم (۲۷,۷ درصد) از کل کشتیهای منتظر خارج از بنادر در سراسر جهان را تشکیل میدهند.
با کاهش تعداد مبتلایان روزانه در شانگهای، مقامات برخی محدودیتها را برداشته و به کارخانهها اجازه داده اند با بسته نگه داشتن حلقه کارکنان فعالیت خود را از سر بگیرند، اما مشخص نیست که بندر چه زمانی میتواند شروع به بازیابی بهرهوری عادی خود کند.
برچسب ها : اقتصاد دریا محور بنادر دریانوردی
اخبار روز
-
مدیرعامل جدید شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه منطقه آزاد قشم منصوب شد
-
پرندگان آبگون در گالری کاف نمایش داده می شود
-
کتاب " چه، زندگی و جاودانگی یک چریک " اثر مهدی بیرانوند روژمان رونمایی شد
-
گزارش رسمی از کتاب داستان استقلال، نگاهی به تاریخ باشگاه تاج در صدا و سیما
-
ارتقای زیبایی بصری منطقه یک؛ رنگ آمیزی کافوها و جداول تا المان های شهری
-
انجمن مدیران روزنامه های غیردولتی خواستار لغو ابلاغیه عدم انتشار آگهیهای ثبتی در مطبوعات شد
-
برنامهها و راهبردهای سازمان تأمین اجتماعی در دوره مدیریتی جدید
-
ماجرای خودرو های دپو شده در پارکینگ ایرانخودرو دیزل چه بود؟
-
حضور پر قدرت ایران خودرو دیزل در نمایشگاه های تهران و تبریز
-
دعوت مدیرعامل راهآهن از کارشناسان فنی ریلی اسپانیا برای راهاندازی قطارهای پُرسرعت
-
گشایش همایش ملی صنعت گردشگری «هَمسنگار» در جزیره قشم
-
کتابخانه مجازی شهدای دولت و شهدای جزیره قشم رونمایی شد
-
رضایتمندی حداکثری فرماندهان و خدمه کشتیهای متردد به بندر امام(ره)
-
کتاب «داستان استقلال، نگاهی به تاریخ باشگاه تاج» اثر مهدی بیرانوند
-
انتصاب نماینده رئیس جمهور در هماهنگی اجرای سیاستهای کلی توسعه دریامحور
-
ایزوایکو نماد اقتصاد دریا محور است و باید نگاه ویژهای به آن شود
-
نقش بینظیر پیشکسوتان دفاع مقدس در شکلگیری فرهنگ مقاومت و ایستادگی
-
ادعای استخدام خارج از چارچوب نیروهای قراردادی کذب است
-
دوره های جامع آموزش ادمینی و طراحی سایت همراه با استخدام و معرفی به بازار کار رایگان
-
صدا و سیما باید اخبار را امانتدارانه به مخاطب منتقل کند تا اعتماد مخاطب را جلب کند