تاریخ انتشار:1401/3/29
بازدید مدیرعامل سازمان بنادر از نمایشگاه دستاوردهای هیدروگرافی

بازدید مدیرعامل سازمان بنادر از نمایشگاه دستاوردهای هیدروگرافی

اقتصاد سرامد - معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از نمایشگاه دستاوردهای مرتبط با هیدروگرافی بازدید کرد.

به گزارش اقتصاد سرامد، علی‌اکبر صفایی در این بازدید از نزدیک با روند فعالیت ها و‌ دستاوردهای فنی، تجهیزاتی و پژوهشی مرتبط با هیدروگرافی و تولید نقشه های دریانوردی مطلع شد .
مدیرعامل سازمان‌ بنادر و دریانوردی در گفتگو با غرفه داران و دست اندرکاران این نمایشگاه ، ضمن بررسی موضوعات و چالش های هیدروگرافی در کشور ، نقش هیدروگرافی در تامین ایمنی دریانوردی را بسیار مهم و اساسی توصیف کرد و بر لزوم حمایت از شرکت های دانش بنیان فعال در این حوزه به ویژه در سال «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» تاکید کرد.

گفتنی است، نمایشگاه دستاوردهای فنی، تجهیزاتی و پژوهشی مرتبط با هیدروگرافی و تولید نقشه‌های دریانوردی به مناسبت روز جهانی هیدروگرافی ، از روز یکشنبه ۲۹ خرداد ماه لغایت اول تیرماه سال ۱۴۰۱ با حضور سازمان‌های تولید کننده چارت‌های دریانوردی و شرکت‌های مهندسین مشاور هیدروگرافی در محل سازمان بنادر و دریانوردی بر پا شده است.

در این نمایشگاه، سازمان نقشه‌برداری کشور و سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح ضمن نمایش چارت‌های دریانوردی الکترونیکی دریانوردی، طرح ها و اقدامات آتی مدنظر سازمان متبوع را ارایه کرده اند.
در نمایشگاه هیدروگرافی، شرکتهای دانش بنیان بخشی از تجهیزات سخت افزاری و  نرم افزاری تولید شده توسط متخصصین داخلی همچون انواع حسگرهای سیستم پایش لایروبی، دستگاه CTD، نگهدارنده ترانسدیوسر، مغزه‌گیر بستر دریا و نرم‌افزارهای پایش بهنگام لایروبی و آنالیز و پیش بینی کشند را در معرض دید قرار داده اند. 

لازم به ذکر است، مراسم گرامیداشت روزجهانی هیدروگرافی قرار است با حضور مدیرعامل سازمان‌بنادر و روسای سازمان‌های نقشه‌برداری کشور، جغرافیای نیروهای مسلح و ستاد کل نیروهای مسلح و سایر سازمان‌ها و ارگان‌های ذیربط در روز سه‌شنبه ۳۱ خرداد ماه به میزبانی سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شود.

برچسب ها : اقتصاد دریا محور اقتصاد سرامد بنادر

اخبار روز
ضمیمه