تاریخ انتشار:1401/4/2
پهلوگیری ۱۸ فروند کشتی حامل گندم در بنادر مازندران

پهلوگیری ۱۸ فروند کشتی حامل گندم در بنادر مازندران

اقتصاد سرامد - بیش از ۹۰ هزار تن گندم از آغاز امسال تاکنون با ۱۸ فروند کشتی وارد بنادر مازندران شده است.

به گزارش اقتصادسرآمد، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران گفت: بیش از ۹۰ هزار تن گندم سه ماه نخست امسال از کشور‌های آسیای مرکزی با ۱۸ فروند کشتی وارد بنادر استان شده است.

عباسعلی وفایی نژاد افزود: گندم‌های وارداتی پس از ورود به بنادر امیرآباد بهشهر، فریدونکنار و نوشهر به سرعت نمونه گیری شده و پس از تایید سلامت ترخیص شده اند.

او همچنین به ادامه خرید تضمینی گندم از گندمکاران استان اشاره کرد و گفت: بیش از ۵۴ هزار تن گندم تاکنون از کشاورزان مازندرانی خریداری شده و ذخایر گندم در استان با رسیدن به ۱۰۷ هزار تن مطلوب و خوب است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران افزود: ارزش گندم‌های خریداری شده از کشاورزان مازندران ۵۸۷ میلیارد تومان است که تاکنون ۹۱ میلیارد تومان از طلب کشاورزان پرداخت شده است و مابقی به زودی پرداخت می‌شود.

وفایی نژاد گفت: ۲۹ مرکز خرید گندم در مازندران عملیات خرید تضمینی گندم را آغاز کردند و براساس آمار جهاد کشاورزی مازندران پیش بینی می‌شود ۱۳۰ هزار تن گندم از کشاورزان بصورت تضمینی خریداری شود.

او ادامه داد: هر کیلوگرم گندم تولیدی کشاورزان با ۴ درصد افت مفید و ۱ درصد غیرمفید ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌شود و ۱۰۰۰ تومان هم به عنوان تشویق به کشاورزان بابت تحویل هر کیلو گندم پرداخت خواهد شد.

پارسال، مجموعا ۹۱ فروند کشتی ۳۳۷ هزار و ۵۲۶ تن گندم را به بندر امیرآباد، ۳۵ هزار و ۵۷۶ تن گندم به بندر نوشهر و ۱۸ هزار و ۴۹۵ تن نیز به بندر فریدونکنار حمل کردند.

برچسب ها : اقتصاد دریایی بنادر اقتصاد سرامد

اخبار روز
ضمیمه