تاریخ انتشار:1401/4/7
کشتی توقیف شده ایران در یونان آزاد شد
اقتصاد سرامد - معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه کشتی توقیف شده ایران در یونان آزاد شد، گفت: دریانوردان ایرانی با وجود تحریمها و مخاطرات متعدد با شجاعت و رشادت به فعالیت خود ادامه دادهاند.
به گزارش اقتصادسرآمد، علیاکبر صفایی در مراسم روز جهانی دریانورد، با بیان اینکه دریانوردان ایرانی طی سالهای گذشته با وجود تحریمها و مخاطرات متعدد با شجاعت و رشادت به فعالیت خود ادامه دادهاند، تصریح کرد: کشور به ۵ هزار نیروی افسر در بخش کشتیرانی نیاز دارد لذا با توسعه بخش آموزش میبایست برای رفع این نیاز اقدام کرد.
وی درباره آموزش دریانوردان اظهار کرد: با وجود ظرفیتهای خالی در دانشگاههای دریایی کشور از این ظرفیتها به خوبی استفاده نمیشود، دریانورد باید برای زمان بازگشت به خشکی مدرکی تحصیلی برای تداوم فعالیت خود در بخشهای مربوطه در اختیار داشته باشد.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از فرماندهان نیروهای دریایی سپاه و ارتش خواست که از ظرفیتهای آموزشی این دو نیرو برای تربیت دریانورد استفاده شود.
ساخت و خرید ۱۵۰ فروند شناور
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به نوسازی و توسعه ناوگان دریایی، افزود: در حال حاضر در جهت توسعه و نوسازی ناوگان به ساخت و خرید ۱۵۰ فروند شناور در سال نیاز داریم تا تجارت دریایی کشور پویا باقی بماند همچنین کشتیرانی ملی یکی از ابزارها و مولفههای اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران است که ضرورت دارد، نسبت به توسعه آن اقدام کرد.
صفایی با اشاره به بازیابی کریدور شمال-جنوب با توجه به نیاز روسیه، گفت: در این راستا در دریای خزر باید ناوگان در بخشهای مختلف به ویژه کشتیهای رو-رو افزایش ظرفیت پیدا کند.
نیروهای نظامی دریایی کشور، امنیت شناورها را تامین می کنند
وی با اشاره به توقیف نفتکش ایرانی توسط یونان، اظهار کرد: کشتی ایرانی توقیف شده در یونان در حال حرکت به سمت کشتی خارجی برای دریافت محموله نفتی خود به صورت کشتی به کشتی است.
صفایی با اشاره به آغاز دزدیهای دریایی طی سالهای اخیر به حضور اقتدار آمیز نیروهای دریایی سپاه و ارتش در جهت رفع این مساله اشاره کرد و گفت: هم اکنون نیروهای نظامی دریایی کشور امنیت تمام شناورهای داخلی و خارجی را تامین میکنند.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی خاطر نشان کرد: پس از سانحه سانچی که فاجعه بسیار بزرگی برای جامعه دریانوردی و همه مردم ایران بود، مشکل اصلای که به وجود آمد این است که فرزندان ما دیگر علاقهای به دریا ندارند. اما باید شرایطی ایجاد کنیم که ایرانیها دوباره به دریا بازگردند.
وی درباره آموزش دریانوردان اظهار کرد: با وجود ظرفیتهای خالی در دانشگاههای دریایی کشور از این ظرفیتها به خوبی استفاده نمیشود، دریانورد باید برای زمان بازگشت به خشکی مدرکی تحصیلی برای تداوم فعالیت خود در بخشهای مربوطه در اختیار داشته باشد.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از فرماندهان نیروهای دریایی سپاه و ارتش خواست که از ظرفیتهای آموزشی این دو نیرو برای تربیت دریانورد استفاده شود.
ساخت و خرید ۱۵۰ فروند شناور
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به نوسازی و توسعه ناوگان دریایی، افزود: در حال حاضر در جهت توسعه و نوسازی ناوگان به ساخت و خرید ۱۵۰ فروند شناور در سال نیاز داریم تا تجارت دریایی کشور پویا باقی بماند همچنین کشتیرانی ملی یکی از ابزارها و مولفههای اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران است که ضرورت دارد، نسبت به توسعه آن اقدام کرد.
صفایی با اشاره به بازیابی کریدور شمال-جنوب با توجه به نیاز روسیه، گفت: در این راستا در دریای خزر باید ناوگان در بخشهای مختلف به ویژه کشتیهای رو-رو افزایش ظرفیت پیدا کند.
نیروهای نظامی دریایی کشور، امنیت شناورها را تامین می کنند
وی با اشاره به توقیف نفتکش ایرانی توسط یونان، اظهار کرد: کشتی ایرانی توقیف شده در یونان در حال حرکت به سمت کشتی خارجی برای دریافت محموله نفتی خود به صورت کشتی به کشتی است.
صفایی با اشاره به آغاز دزدیهای دریایی طی سالهای اخیر به حضور اقتدار آمیز نیروهای دریایی سپاه و ارتش در جهت رفع این مساله اشاره کرد و گفت: هم اکنون نیروهای نظامی دریایی کشور امنیت تمام شناورهای داخلی و خارجی را تامین میکنند.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی خاطر نشان کرد: پس از سانحه سانچی که فاجعه بسیار بزرگی برای جامعه دریانوردی و همه مردم ایران بود، مشکل اصلای که به وجود آمد این است که فرزندان ما دیگر علاقهای به دریا ندارند. اما باید شرایطی ایجاد کنیم که ایرانیها دوباره به دریا بازگردند.
برچسب ها : اقتصاد دریایی بنادر اقتصاد سرامد
اخبار روز
-
نشست راهبردی هیئت رئیسه انجمن بادبانی با نماینده رئیسجمهور در هماهنگی اجرای سیاستهای کلی دریامحور
-
جایزه بایندُر برای فرهنگسازان دریایی
-
سرمایهگذاری پنهان برای زیستگاههای مصنوعی آبزیان
-
بهانه گیری ترامپ پشت توقیف نفتکشهای ونزوئلا
-
بازی منافع اقتصادی چین و امارات با جزایر سهگانه ایرانی
-
سهم ترانزیت دریایی از کیک تولید ناخالص جهانی
-
پیوند انسان و دریا از منظر درک علمی و تجربی
-
«سرآمد» رسانه اقتصاد حمل ونقل و دریایی ایران
-
به هنگامِ پاییزی منتشر شد
-
اختصاص ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار پتروشیمیهای پارس به پروژه شیلاتی بوشهر
-
سومین جلسه کارگروه ملی مولد سازی برگزار شد
-
راهاندازی کریدور سریع ریلی بلاروس-ایران برای حمل کالا
-
لرستان میزبان همایش ملی آبزیپروری و فناوریهای نوین
-
افزایش 37 درصدی تولید میگو در کشور
-
نخستین کنفرانس مدیران بنادر و مراکز لجستیک کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در آکتائو فزاقستان برگزار شد
-
فیلم| مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از تقویت نقش ایران در شبکههای حمل و نقل منطقهای می گوید
-
زلزله ۸ ریشتری در ساختار وزارت راه و شهرسازی
-
آییننامه انتخابات نمایندگان فرهنگیان در هیئتامنای صندوق ذخیره فرهنگیان نهایی شد
-
وقت بحران، چرا اولین متهم رسانه است؟
-
الزامات پدافند غیرعامل در توسعه دریامحور
