تاریخ انتشار:1401/4/8
انعقاد قرارداد سرمایه گذاری احداث سیلوی غلات به ارزش ۶۰۰ میلیارد ریال در بندرامیرآباد

انعقاد قرارداد سرمایه گذاری احداث سیلوی غلات به ارزش ۶۰۰ میلیارد ریال در بندرامیرآباد

اقتصاد سرامد - قرارداد احداث سیلوی غلات به ارزش ۶۰۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در بندرامیرآباد منعقد شد.

به گزارش اقتصاد سرامد، محمدعلی اصل سعیدی پور؛ مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد در آیین امضای قرارداد سرمایه گذاری احداث سیلوی غلات، اظهارداشت: با امضای قرارداد سرمایه گذاری ۶۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی، ظرفیت نهایی سیلوی نگهداری غلات در بندرامیرآباد به ۴۹۰ هزار تن خواهد رسید.

وی مدت این قرارداد را ۱۵ساله و به صورت B.O.T عنوان کرد و افزود: طرف سرمایه گذار متعهد است در مدت ۲ سال در زمینی به مساحت ۵ هزار و ۵۰۰ متر مربع واقع در اراضی پسکرانه این بندر،  سیلوی غلات را احداث کند. 
مدیرکل بندرامیرآباد گفت: ظرفیت تولیدی این سیلو طبق طرح سرمایه گذاری ارائه شده از سوی سرمایه گذار۳۰  هزار تن در سال است که با بهره برداری از آن برای ۱۴ نفر به طور مستقیم شغل ایجاد می شود.

سعیدی پور افزود: اراضی پسکرانه بندرامیرآباد با بهره بردن از مزایای منطقه ویژه اقتصادی، محلی مناسب برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه های خدماتی، صنعتی، کشاورزی، گردشگری و نفتی است.
پیش از امضای این قرارداد، ظرفیت سیلوهای غلات منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد  ۴۶۰ هزار تن بود، که از این میزان ۳۴۹ هزار تن در حال بهره برداری و ۱۱۱ هزار تن دیگر در حال ساخت است.

برچسب ها : اقتصاد دریایی بنادر اقتصاد سرامد

اخبار روز
ضمیمه