تاریخ انتشار:1401/4/8
ظرفیت تخلیه و بارگیری در بنادر کشور ۱۰ درصد افزایش یافت

ظرفیت تخلیه و بارگیری در بنادر کشور ۱۰ درصد افزایش یافت

اقتصاد سرامد - عضو هیات عامل و معاون برنامه ‌ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه ظرفیت تخلیه و بارگیری در بنادر کشور ۱۰ درصد افزایش یافت، گفت: این سازمان نگاه ویژه ای به توسعه و رونق بنادر کوچک کشور دارد.

به گزارش اقتصاد سرامد، حسن بیک محمدلو در نشست شورای عالی سازمان بنادر در بوشهر، اظهارداشت: بنادر کوچک به واسطه ارتزاق و معیشت مردم، مورد توجه ویژه سازمان بنادر است از اینرو در حوزه بودجه ریزی تلاش شده از پروژه‎های عظیم فاقد عایدی برای مردم، پرهیز شود.
وی بیان کرد: شهرهای ساحلی از نخستین سفرهای استانی رئیس جمهور بوده که در این سفرها تکلیف‎هایی نیز برای سازمان بنادر و دریانوردی مشخص شده براین اساس سعی می‎شود، مجدانه موارد توسعه ای پیگیری و اجرایی شود. 
معاون برنامه‌ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در رویکرد جدید این سازمان به توسعه و رونق بنادر کوچک کشور نگاه ویژه‎ای معطوف شده که نمونه‎ای از این رویکرد در استان بوشهر با اجرای طرح های جامع نمایان شده است.
معاون برنامه‌ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با سیاست اقتصادی دریاپایه در دولت سیزدهم ظرفیت تخلیه و بارگیری در بنادر کشور در سه ماهه امسال با افزایش۱۰ درصدی به بیش از ۵۱ میلیون تن افزایش یافت.
وی با اشاره به ایجاد خط دریایی مسافری با بوشهر، بیان کرد: برای این استان سوخت یارانه‌ای برای جام جهانی قطر در نظر گرفته شده تا از این رویداد جهانی بهره‎برداری لازم صورت گیرد، برای تحقق موضوع یاد شده شناورهایی در دستور کار است و داوطلبانی نیز از اقصی نقاط جهان شناورهایی برای فعالیت در محور بوشهر- قطر معرفی کردند.

نگاه ویژه سازمان بنادر به بنادر بوشهر
همچنین مهدی نورایی؛ نماینده وزیر راه و شهرسازی در شورای عالی سازمان بنادر، گفت: دولت سیزدهم به دنبال استفاده از تمام ظرفیت‎های کشور برای پیشرفت اقتصادی کشور و تعالی ظرفیت‎های موجود است، در این راستا برای ایجاد ظرفیت‎‏های جدید تمهیدات ویژه‎ای اندیشیده شده است.
وی ادامه داد: استان بوشهر با توجه به سابقه تاریخی خود در توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور نقش مهمی دارد که سازمان بنادر با توجه به این جایگاه نگاه ویژه‌ای به توسعه بنادر بوشهر معطوف کرده است تا ظرفیت بندر بوشهر به عنوان راس این بنادر به ۱۵ میلیون تن در سال افزایش پیدا کند.

استفاده از پایانه بوشهر تا مردادماه
محمد شکیبی نسب؛ مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر نیز در این نشست، گفت: پیش بینی شده تا پایان مهرماه از پایانه مسافری دریایی بندربوشهر برای مسافران جام جهانی فوتبال در قطر مورد استفاده قرار گیرد، بدین جهت بخش دریایی و سالن این پروژه تا پایان مهرماه آماده بهره‌برداری خواهد شد.
وی اظهار کرد: با توجه به محصور بودن محوطه بندر بوشهر در بافت شهری طرح توسعه این بندر در مجتمع بندری نگین در نظر گرفته شده که پیشرفت فیزیکی احداث زیرساخت‎های این مجتمع اکنون ۸۶ درصد است.

ظرفیت بندر بوشهر به ۱۵ میلیون تن می رسد
شکیبی نسب یادآور شد: ظرفیت تخلیه و بارگیری کنونی بندر بوشهر هفت میلیون تن در سال است که با اجرا طرح‏های توسعه‌ای مجتمع بندری نگین به ۱۵ میلیون تن درسال افزایش پیدا خواهد کرد.
وی گفت: طرح توسعه بندر بوشهر در بخش‎های مختلفی در دستور کار است و اکنون در آستانه انعقاد قرارداد با سرمایه‎گذاران بخش خصوصی برای احداث اسکله نفتی هستیم.
شکیبی نسب با بیان اینکه برنامه نخست پنج ساله طرح جامع بنادر شمالی این استان آغاز شده و با حمایت سازمان بنادر اجرایی خواهد شد، اظهار کرد: طرح توسعه بندر کنگان به خوبی در حال است که این امر نویدبخش رونق فعالیت اقتصادی ساحل نشینان استان بوشهر است.

برچسب ها : اقتصاد دریا اقتصاد سرامد دریانوردی

اخبار روز
ضمیمه