خوزستان می تواند به تحقق برنامه هفتم توسعه کمک کند

شش میلیون تن کالا در بندر امام خمینی وجود دارد

در نشست ستادی وزیر جهاد کشاورزی با فعالان کشاورزی استان خوزستان اتمام فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری مطالبه شد.
به گزارش اقتصادسرآمد در نشست ستادی وزیر جهاد کشاورزی با فعالان کشاورزی خوزستان در ساختمان طالقانی وزارت جهاد برگزار شد و در آن مسئولان استانی و نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی درخواست کردند فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری موسوم به طرح مقام معظم رهبری در این استان هر چه زودتر تکمیل شود.
این نشست در پی تصمیم وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر داشتن جلسات هفتگی با استانها انجام شد در ابتدای نشست وزیر جهاد کشاورزی ابلاغ الگوی کشت پس از ۵۰ سال را اقدام مهم عنوان کرد و گفت: تا به حال وزرای قبلی یا اعتقادی به اجرای این طرح نداشتند و یا هماهنگ سازی سایر بخش های اجرایی را مانعی در برابر عملیاتی کردن این طرح می دیدند.
وی عنوان کرد که این طرح فراوزارتخانه‌ای است و در آن بخش های مختلف باید حضور داشته و وظایف خود را در قبال آن انجام دهند.در ادامه این نشست پریچهر رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گزارشی از وضعیت کشاورزی استان را مطرح کرد که با توجه به برنامه هفتم توسعه برای رسیدن به رشد ۸ درصدی و تحقق خودکفایی در کالاهای اساسی توجه به قطب کشاورزی کشور یعنی خوزستان را ضروری شمرد.
وی با بیان اینکه استان خوزستان دارای ظرفیت ها و چالش هایی در بخش کشاورزی است، گفت: ۶.۴۵ میلیون هکتار زمین کشاورزی در این کشور وجود دارد ۱۶ میلیون تن محصولات زراعی، ۵۵۰ هزار تن محصولات دامی و ۴۱۹ هزار تومان محصولات باغی توسط ۲۲۸ هزار بهره‌بردار تولید می‌شود.
وی در ادامه به توانمندی‌های استان خوزستان اشاره کرد و گفت: ۲۲ میلیون هکتار اراضی مستعد وجود دارد که امکان سه نوبت کشت فراهم است همچنین از یازده اقلیم کشور هفت اقلیم در این استان دیده می شود، ۵ رودخانه مهم شرایطی را فراهم کرده که برای هر گونه تولید کشاورزی مناسب است.
آقارضا فتوحی معاون اقتصادی و برنامه ریزی استانداری خوزستان نیز اعلام کرد که انتظار داریم صحبت های این جلسه محدود به وزارتخانه نباشد و وزیر جهاد آن را در سطح ملی بازتاب دهد.به گفته این مسئول ۸۲ درصد منابع نفتی در این استان بوده و هفت بندر وجود دارد که ۷۰ درصد مایحتاج مردم از این استان وارد یا صادر می شود.
شش میلیون تن کالا در بندر امام خمینی وجود دارد
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه