نماینده سابق مجلس
مدعیان افزایش ظرفیت تولید پاسخگو باشند
نماینده سابق مجلس گفت: در 1.5 سال گذشته راجع به این موضوع و ظرفیتها و اینکه میزان مصرف به چه سمت و سویی میرود. صحبتی به میان نیامد و بعد از 1.5 سال شعار و مسکوت ماندن ماجرا؛ اکنون به طور تلویحی از ناهمترازی صحبت میکنند و حتی برخی واردات بنزین را توجیه هم میکنند.به گزارش اقتصادسرآمد، جلال میرزایی درباره چالش گاز و بنزین و عملکرد وزارت نفت طی ماههای گذشته به ایلنا اظهار داشت: وزارت نفت در مدت 16ماهه مشخصا روی چند حوزه مانور داده است و سعی کرده با تمرکز بر آنها اعلام کنند در مقایسه با عملکرد دولت سابق دستاوردهای خوبی داشتهاند، در این راستا عمدهترین حوزهای که مدعی آن هستند صادرات نفت خام است که گفته میشود علیرغم تحریم صادرات ادامه دارد و پول را هم دریافت میکنیم اما در مورد اینکه آیا توانستهاند تولید را به قبل از تحریم سال 97 و به 4 میلیون بشکه در روز برسانند موضع مشخصی ندارند.وی افزود: وزارت نفت در مورد سرمایهگذاری در میادین نفت و گاز هم اعلام کرد که قراردادهایی را با شرکتهای روسی منعقد کرده اما در خصوص جزئیات اطلاعاتی در دست نیست. عضو سابق کمیسیون انرژی مجلس گفت: برای اولین بار سال 96 زنگنه در جلسات کمیسیون انرژی نگران آینده تامین بنزین بود البته آن زمان ستاره خلیج فارس به افتتاح رسیده و میزان تولید از مصرف پیشی گرفته و کشور بعد از مدتها به جرگه صادرکنندگان بنزین و گازوئیل پیوسته بود. آن زمان نگرانی وجود داشت که اگر روند مصرف به همین شکل ادامه پیدا کند و قیمتها نیز به همین شکل باقی بماند بعد از چند سال دچار مشکل میشویم و آن زمان چارهای جز وارد کردن بنزین و فرآورده نداریم، اکنون در 1.5 سال گذشته راجع به این موضوع و ظرفیتها و اینکه میزان مصرف به چه سمت و سویی میرود صحبتی به میان نیامد و بعد از 1.5 سال شعار و مسکوت ماندن ماجرا؛ اکنون به طور تلویحی از ناهمترازی صحبت میکنند و حتی برخی واردات بنزین را توجیه هم میکنند و به این معضلات را هم به عملکرد دولت سابق نسبت میدهند، اما دلیل اینکه چرا گامی عملی در راستای اجرای پتروپالایشگاهها برداشته نشده مشخص نیست. وی بیان داشت: هنوز موضع ما در خصوص اینکه چرا ناچاریم واردات بنزین داریم شفاف نیست، در مورد گاز طبیعی اعلام شد تولید را افزایش داده شده و چند دستاورد هم عنوان شده اما اینکه چرا اکنون گاز برخی واحدها را قطع میکنند تا گاز خانگی را تامین کنند، مشخص نیست. هنوز خیلی علاقمندند همچنان دولت قبلی را مقصر بدانند در حالی که آن زمان طرحهای توسعه نفت و گاز و افزایش تولید با بازگشت تحریمهای امریکا عملا اجرایی نشد.
ارسال دیدگاه
عناوین این صفحه
-
آمادهباش کامل در پارس جنوبی؛ تولید روزانه ۵۷۰ میلیون مترمکعب گاز
-
اوضاع مبهم تهران در برداشت از منابع خزر
-
مدعیان افزایش ظرفیت تولید پاسخگو باشند
-
خسارت ۸۲ میلیارد ریالی باد و باران به شبکه توزیع برق منطقه سیستان
-
افتتاح کارخانه آهن اسفنجی و خط کلاف مجتمع فولاد بافق با حضور رئیس جمهور
-
صرفهجویی در پایتخت گازرسانی به شمال را تسهیل میکند
-
محدودیت نیروگاهها، صنایع و پتروشیمیها
-
محدودیت عرضه گاز در جایگاههای سی ان جی
-
کسری گاز کشور را نیمه تعطیل کرد
اخبار روز
-
تقابل ظرفیت و خدمات در عصر بی ثباتی
-
روایت ملتِ ایستادگی، همبستگی و امید از رمضان تا محرم
-
تا پایان امسال؛ ایجاد اسکله تفریحی در بندر ماهشهر
-
برات الکترونیک بانک تجارت؛ همچنان بر مدار خدمت
-
تلاش مضاعف همکاران، ضامن حرکت پرشتاب بانک سرمایه در مسیر رشد و توسعه
-
تاکید مدیرعامل بانک سینا بر نهادینهسازی ابزارهای نوین مالی در فرایند تامین مالی واحدهای تولیدی
-
سهم ۶۶ هزار میلیارد ریالی تسهیلات ساخت و ودیعه مسکن در بانک اقتصادنوین
-
ثبت نام خودروی وارداتی در بانک ایران زمین آغاز شد
-
مجوز تاسیس نخستین صندوق سرمایه گذاری ارزی به بانک ملت اعطا شد
-
بانک مهر ایران در مسیر تبدیل شدن به بانک عامل اصناف کشور
-
«وینگر» ۱۳۰۰۰ تایی شد
-
استفاده از بازارهای بورس و سرمایه برای رونق بخشی به صنعت ساختمان ضروری است
-
سود بانک ملت در پایان سال مالی ۱۴۰۴ با جهش ۹۰ درصدی به ۲۶۱ همت رسید
-
ارائه خدمات چک در بستر اپلیکیشن «سرمایه»
-
امکان ثبتنام در دور جدید فروش خودروهای وارداتی در بانک اقتصادنوین فراهم شد
-
«بازارگاههای دیجیتال» میزبان نسخه جدید همراهبانک سپه شدند
-
ورود پساب کشاورزی و خانگی؛ معضل اصلی محیط زیست تالاب بین المللی انزلی
-
چرا سرزمین ۱۰۰۰برکه جنوب میزبان «آتوسا مومنی» شد؟
-
ابر بدهکاران صنعت برق صنایع فولادی و آلومینیوم هستند
-
مراسم تکریم مدیرکل پیشین و معارفه سرپرست جدید دفتر مرکزی حراست توانیر برگزار شد



