مدیر مسئول روزنامه« اقتصاد سرآمد»: جهاد تبیین همه شمول و همه سو نگر است

با افتخار حامی رسانه ای جامعه کشتیرانی ایران هستیم

گروه ترانزیت دریا - امید متین - در 27 دی ماه، نشستی صمیمانه روزنامه اقتصاد سرآمد با انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران برگزار شد و طرفین از همکاری با یکدیگر استقبال کردند و طرفین روزنامه اقتصاد سرآمد را به عنوان حامی رسانه ای  مقرر شد همکاری های رسانه ای به طور گسترده و مستمر شکل بگیرد.
روزنامه اقتصاد سرآمد که تنها روزنامه دریایی کشور است و امسال به عنوان «روزنامه نمونه دریایی» مورد تفقد اهالی دریا با دریافت لوح و تندیس تقدیر، مورد مهربانی قرار گرفت؛ نگاهی مثبت و تقویت کننده به دریا و فعالان دریایی دارد. این روزنامه معتقد است که اقتصاد دریامحور راه نجات کشور است و بر این راهبرد به عنوان مسیر حرکت خود تاکید دارد.
به دنبال هم آوایی روزنامه و انجمن، بر آن شدیم تا با مدیرمسئول خود به گفت و گو بنشینیم و درباره توافق همکاری با انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران بیشتر بدانیم. آن چه می خوانید نگاه و دیدگاه فیروز اسماعیلی نژاد – مدیر مسئول روزنامه اقتصاد سرآمد- است:
روند توسعه جهانی، توازن مثبت به نفع همه کشورها ندارد و سال 2023 نیز سال سخت اقتصاد برای تمامی کشورها خواهد بود و زانوی غول های صنعتی و اقتصادی به لرزه در خواهد آمد. 
مدیر مسئول روزنامه اقتصاد سرآمد با بیان این مطلب افزود: در سال جاری میلادی، اقتصاد جهانی وارد رکود می شود و دامن گیر همه خواهد شد؛ حتا چین از رکود در امان نخواهد ماند. در این میانه طبق نظریه بانک جهانی، وضعیت ایالات متحده بهتر از دیگران خواهد بود و مابقی با مشکل مواجه خواهند شد.
فیروز اسماعیلی نژاد با وضعیت اقتصادی کشور، روابط بین الملل و سوءمدیریت در بخش دولتی گفت: با توجه به مجموع شرایط، به ویژه تحریم های ظالمانه، وضعیت اقتصاد ایران –مانند دیگر کشورها- نگران کننده است و کشتی اقتصاد ایران برای خروج از گرداب رکود جهانی باید قوی تر از همیشه سکان بچرخاند. 
وی تحریم ها را فشار مضاعف برای اقتصاد ایران دانست و افزود: تحریم یک کوه است در برابر ما که می توانیم با همت و حمیت از آن بالا برویم؛ بنابراین، تحریم را باید موثر دانست نه علت العلل. علت العلل مصائب اقتصادی ما در داخل کشور است. برجسته ترین نقطه خطر اقتصاد ایران، سوءمدیریت بخش دولتی است که گاهی سکان کشتی اقتصاد بخش خصوصی را هم به سمت تلاطم می چرخاند. 
مدیر مسئول روزنامه اقتصاد سرآمد با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: راهبردها به معنای ترسیم کلان راه، از نظرگاه مقام معظم رهبری-مدظله العالی- وجود دارد و بین و روشن است؛ اما این راهبرد در برنامه ریزی و اجرا دچار خلل است و دولت ها تا امروز قادر نبوده اند نگاه حکیمانه ایشان را به طرح و برنامه تبدیل و اجرا کنند وگرنه، ما اکنون یکی از موفق ترین کشورهای دنیا بودیم.
اسماعیلی نژاد با گریزی به سند بودجه 1402 افزود: نه تنها دولت در تقدیم لایحه بودجه دیرکرد داشت، بلکه ادامه راه در کمیسیون تلفیقی که فقط سه نفر از آنها تحصیلات اقتصادی دارند، دچار چالش است و بعد از آن نیز، اجرای همین بودجه برنامه ای، ده ها مارپیچ خطرناک دارد و به خوبی مدیریت نمی شود.
وی توجه به بخش خصوصی بر اساس اصل 44 قانون اساسی را همچنان بهترین راه گشا دانست و گفت: اگر به بخش خصوصی همان طور که قانون اساسی تعیین کرده است، بها داده بشود، مسائل اقتصادی با سرعت بیشتری حل شده و رشد و توسعه اقتصادی معنای عملی به خود می گیرد.
مدیر مسئول روزنامه اقتصاد سرآمد با تاکید بر همکاری همه جانبه با انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران افزود: هدف رسانه ای ما، حمایت از بخش خصوصی در راستای اصل 44 قانون اساسی و فلسفه «جهاد تبیین» است؛ زیرا جهاد تبیین همه شمول و فراگیر است و همه بخش ها را در بر می گیرد و ما در این مسیر با انجمن کشتیرانی دست داده ایم و با تمام توان، در چارچوب رسانه در سه حوزه خبررسانی، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در خدمت این انجمن خواهیم بود. می خواهیم زبان گویای انجمن باشیم، بخش خصوصی را حمایت کنیم و در جهاد تبیین در بخش صنعت و اقتصاد، فعالان این عرصه را همراهی و حمایت کنیم.
وی افزود: انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته به آن، انجمنی ریشه دار، خوشنام و موفق است و هر چه تقویت شود، بنیان های اقتصاد کشور تقویت شده است؛ زیرا مجموعه 370 عضو این انجمن، نبض کشتیرانی ایران را در دست دارند و با توجه به حاکمیت مدیریت خصوصی بر آن ها، می توان انتظار داشت که برای رشد اقتصادی ایران بسیار مهم باشند. 
اسماعیلی نژاد ضمن ابراز خوشحالی از توافق همکاری با انجمن کشتیرانی ایران گفت: توافق به سادگی و به سرعت شکل گرفت زیرا دبیر کل انجمن، افکار عمومی را می شناخت و به آن بها می داد. دورنمای همکاری برای هر دو طرف روشن و واضح بود و امیدواریم که نتیجه این همکاری، بیان مسائل و مشکلات کشتیرانی برای مسئولان، ارتقای منزلت و جایگاه فعالان در کشتی ها از ملوان و خدمه گرفته تا کاپیتان ها و شناخت بیشتر مردم ایران- به خصوص نوجوانان و جوانان- از حرفه و صنعت کشتی و کشتیرانی باشد؛ از این رو، با افتخار حامی رسانه ای انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته خواهیم بود و توان رسانه ای خود را در خدمت آن ها خواهیم گذاشت و می دانیم که نتیجه مثبت آن به ملت شریف ایران هدیه خواهد شد.  
 با افتخار حامی رسانه ای  جامعه کشتیرانی ایران هستیم
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه