نماینده مردم اراک ،کمیجان و خنداب در مجلس

صنایع اراک ظرفیت تولید انواع شناور برای دریای خزر را دارند

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: واحدهای صنعتی اراک ظرفیت برجسته‌ای در تولید شناور به ویژه شناورهای کفی برای دریای خزر را دارند.
به گزارش اقتصادسرآمد، علی‌اکبر کریمی در نشست شورای گفت و گوی دولت با بخش خصوصی استان مرکزی، افزود: شورای عالی صنایع دریایی مبتنی بر قانون صنایع دریایی است و در هشت سال فعالیت دولت گذشته توجهی به این شورا نشد اما در دولت سیزدهم شورای عالی دریا تشکیل و فعالیت خود را توسعه داده است.
علی‌اکبر کریمی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: استان مرکزی به سبب بهره‌مندی از صنایع مادر تخصصی، ظرفیت بالایی دارد و با توجه به سابقه‌ای که این استان دارد، می‌تواند در حوزه صنایع دریایی نقش آفرین باشد.نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: صنایع استان مرکزی در ساخت تاسیسات بندری، ساخت دکل، تولید جرثقیل‌های سنگین بندری در منطقه ویژه اقتصادی عسلویه تجربه و ظرفیت لازم را کسب کرده است.
نماینده مردم اراک ،کمیجان و خنداب افزود: آخرین نمونه‌ای که استان در حوزه دریایی نقش آفرین بوده است، تولید لوله برای خط انتقال نفت خام به جاسک به طول یک هزار کیلومتر بود که ۵۰ درصد تجهیزات مورد نیاز آن از واحدهای تولیدی استان تامین شد.علی‌اکبر کریمی اظهار کرد: باید نقش آفرینی استان در این حوزه به گونه‌ای تعریف شود تا استان مرکزی به جایگاه برتری برسد.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به نقش شرکت‌های دانش بنیان، گفت: روند اقتصاد جهان به سوی توسعه شرکت‌های دانش بنیان است و این رویکرد منجر به توسعه خواهد شد.علی اکبرکریمی افزود: در اقتصاد دانش بنیان با کمترین مواد اولیه و هزینه‌ها، می‌توان بالاترین ارزش افزوده را ایجاد کرد.
وی بیان کرد: استان مرکزی باید از ظرفیت‌هایی که برای شرکت‌های دانش بنیان در سطح ملی فراهم می‌شود به موقع استفاده کند تا نتایج بهتری برای استان رقم زده شود.بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در مناطق مختلف استان مرکزی فعالیت می‌کنند.استان مرکزی دومین قطب صنایع مادر تخصصی و چهارمین مرکز صنعت کشور است. 
صنایع اراک ظرفیت تولید انواع شناور برای دریای خزر را دارند
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه