عضو كميسيون اقتصادي مجلس درباره تغييرات كابينه و اهميت رضايتمندي مردم به اقتصاد سرآمدمي گويد

مسیر كنوني خودروسازان، در راستای شعار مهار تورم و رشد تولید نیست

گروه شعارسال- محمد آيتي- حدود يك ماه از سال 1402 هم گذشته است، اما خبري از نظم و نسق گرفتن اقتصاد كشور نيست و تورم همچنان ادامه دارد و گويا از همين ابتداي سال، شعار سال كه مهار تورم و رشد توليد نام‌گذاري شد، فراموش شده است.
علي رضايي، نماينده كنگاور در مجلس يازدهم در خصوص شعار سال يعني «مهار تورم و رشد توليد» به اقتصاد سرآمد گفت: يك دهه است كه رهبر معظم انقلاب، شعارهاي سال را با رويكرد اقتصادي انتخاب مي‌كنند. همين موضوع كافيست تا همه متوجه بشويم كه دغدغه كشور در اين سال‌ها چه بوده و هست.
وي افزود: حقيقتاً چند سالي است كه روزهاي سختي بر اقتصاد كشور و معيشت مردم حاكم است و گلايه‌هاي مردم هم، روز به روز هم بيشتر شده و اين بايد دغدغه هر روزه مسئولان باشد.
عضو كميسيون اقتصادي مجلس تصريح كرد: من قبلاً در مصاحبه‌اي گفتم كه برخي از مردم در بعضي نقاط كشور، نان را هم قسطي مي‌خرند و اين اتفاق بسيار تاسف بار است، چون نان حداقل چيزي است كه مي‌تواند شكم افراد را سير كند. اين روند اقتصادي كشور كه از سال‌ها پيش ادامه پيدا كرده، نه تنها سفره‌هاي مردم را كوچك كه حتي سفره‌هاي برخي خانواده‌ها را جمع كرده است.
رضايي اظهار داشت: من هم به روند اقتصادي دولت، ايراداتي دارم. هرچند دولت سيزدهم و شخص آقاي رييس جمهور، نيت خير دارند و مي‌خواهند مردم را راضي نگه دارند، اما اين تلاش‌ها بايد توام با خروجي هم باشد، يعني وقتي با مردم صحبت مي‌كنيم بايد به گونه‌اي باشد كه احساس رضايت خود را نسبت به تصميمات و عملكرد مسئولان نشان دهند. بي‌ترديد آن‌ها هم، وقتي چنين نظري مي‌دهند كه معيشت‌شان نسبت به گذشته بهتر شده باشد.

مسئولان با شعار «مهار تورم و رشد توليد»
 بايد خود را اثبات كنند
وي يادآور شد: حدود سه سال از دوران نمايندگي ما در مجلس مي‌گذرد و در اين ايام، مردم مرتباً نارضايتي خود را از تورم و گراني‌ها به اطلاع ما مي‌رسانند و ما هم مرتب داريم همين گلايه‌ها را به رييس جمهور، معاونان و وزرايش اعلام مي‌كنيم و اصلاً دوست نداريم اين مردم خوب و هميشه در صحنه را ناراحت و دلسرد ببينيم. از اين‌رو، سال جاري كه به نام «مهار تورم و رشد توليد» مزين شده است، مسئولان بايد خود را اثبات كنند، تا ديگر شاهد نباشيم كه شعار سال در حد بنر، بيلبورد و سربرگ مانده است.

مردم با راي بالا به رئيسي به دولت‌شان اميد بستند
عضو مجمع استان كرمانشاه در ادامه بيان كرد: بسياري از مردم در انتخابات خرداد سال 1400 با راي بالايي كه به آقاي رئيسي دادند، اعلام داشتند كه به ايشان و دولت‌شان اميد بستند. شعارها در انتخابات به گونه‌اي بود كه مردم احساس داشتند كه روزهاي خوب اقتصادي در انتظار كشور است، از اين‌رو، نبايد به گونه‌اي رفتار و عمل شود، كه اميد مردم، نااميد شود. دولت در شروع كار، از پايگاه اجتماعي خوبي برخوردار بود و اين سرمايه‌هاي اجتماعي است كه كشور را در ريل درست خود قرار مي‌دهد و واقعاً حيف است كه اين سرمايه اجتماعي به مرور كمرنگ شود، چون مديريت هرچه بهتر كشور، نيازمند همكاري و همراهي مردم است.

آقایان، نگذاشتند چهلم شعار بگذرد
 قیمت خودرو را بالا بردند
رضايي تصريح كرد: امسال، سال مهار تورم و رشد تولید است. حال، در قسمت اول، آقایان هنوز نگذاشتند چهلم این شعاراز راه برسد، قیمت خودرو را بالا بردند، آن هم نجومی. چه شخصی می‌تواند قبول کند که قیمت‌ها یک باره این قدر در حوزه خودرو بالا برود؟ مردم آمادگی و کشش این موضوع را ندارند. خودرو، يك كالاي اساسي است و گراني بيش از اندازه آن، كه در سال‌هاي اخير اتفاق افتاده، خشم مردم را در پي داشته است. نبايد طوري مملكت را اداره كنيم كه به دست آوردن هر چيزي، آرزوي مردم شود.

مسیر كنوني خودروسازان، در راستای شعار مهار تورم
 و رشد تولید نیست
وي افزود: عامل اکثر تصادفات، خودرو‌های بی‌کیفیت داخلی است. حال، افزایش قیمت که مثلاً پژو پارس ۸۰۰ میلیون یا دنا یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون شود، اصلاً منطقی نیست. ما می‌گوییم بین قیمت و کیفیت خودرو، تناسبی نیست و مخالف جدی این افزایش قیمت‌ها هستیم. کیفیت خودرو‌های تولیدی، پایین است و قیمت‌ها لحظه‌ای بالا می‌رود و این موجب نارضایتی توده‌های مردم شده است. از طرفی، این مسیر دولت و خودروسازان، در راستای شعار سال که مهار تورم و رشد تولید است، نیست.عضو كميسيون اقتصادي مجلس اظهار داشت: مجلس مرجع قانون‌گذاری است و در تلاشيم تا فکر و کاری اساسی براي امور كشور و مخصوصاً اقتصاد شود. باید در نهایت چیزی که مردم می‌خواهند انجام شود، نه اینکه صبح تا شب قیمت خودرو و برخي كالاهاي ديگر افزايش پيدا كند و از سوي ديگر، صدایی هم از کسی درنیاید.نماينده كنگاور خاطرنشان كرد: آقاي رييس جمهور، چند صباحي است كه روي به تغييراتي در دولت آورده است و اميدوارم اين تغييرات در راستاي منافع ملي و معيشت مردم باشد، زيرا ديگر وقت آزمون و خطا نيست و مردم صبرشان طاق شده است.
مسیر كنوني خودروسازان، در راستای شعار مهار تورم  و  رشد تولید نیست
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه