رئیس سازمان بازرسی در نشست تخصصی با صاحبنظران اقتصادی:
بانکها با وجود شرکتهای زیانده در مقابل واگذاری اموال مازاد مقاومت میکنند
رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: بانکها با وجود شرکتهای زیانده که در اختیار دارند و با انبوهی از بدهیهای انباشته که مرتب بر میزان آن نیز افزوده میشود در مقابل واگذاری اموال مازاد مقاومت میکنند.به گزارش اقتصادسرآمد، ذبیح الله خداییان در نشست تخصصی صاحبنظران اقتصادی با موضوع بررسی برنامه «مهار تورم و رشد تولید» که با حضور رئیس کل بانک مرکزی و اصحاب صاحبنظر در حوزه اقتصادی در سازمان بازرسی برگزار شد، با اشاره به ورود علمی این سازمان به حوزههای تخصصی، هدف از برگزاری نشست با مسئولان و متخصصان را هم اندیشی و استفاده از نظرات آنان در بازرسیها و آسیبشناسیها عنوان کرد.خداییان با اشاره به دستیابی توامان به رشد تولید و مهار تورم، تصریح کرد: اگر تصمیمات به درستی اتخاذ و اجرا شود، در مجموع رونق تولید و مهار تورم شکل خواهد گرفت.وی اضافه کرد: اگر تسهیلات بانکی که میزان آن کلان است به جای دلالی و امور غیرتولیدی به سمت تولید سوق داده شود در «رونق تولید و مهار تورم» تاثیر مثبت خواهد داشت.خداییان با اشاره به عوامل تاثیرگذار در مهار تورم، به وظایف بانک مرکزی در این زمینه اشاره کرد و گفت: اکنون اقتصاد بانک محور است و بازار سرمایه آن طور که باید بر اقتصاد تاثیرگذار نیست و بر همین اساس بانک مرکزی متولی اصلی این بخش است.وی شفافیت در نظام بانکی را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد که بانک مرکزی با نظارت درست و دقیق بر بخشهای مختلف میتواند به مهار تورم کمک کند.رئیس سازمان بازرسی کشور به نظارتهای الزامی بانک مرکزی بر بخشهای مختلف اشاره کرد و افزود: میزان پایه پولی، میزان اضافه برداشت، نوع تسهیلات و معوقات میتواند بر تورم تاثیرگذار باشد.وی با اشاره به ورود بانک مرکزی در این مقولهها در عین حال تاکید کرد که نظارتها باید تا شفافیت کامل سیستم بانکی کشور با جدیت ادامه یابد.خداییان از شفاف نبودن سیستم بانکی انتقاد کرد و ادامه داد: اگر میخواهیم در بازار پولی و بانکی نقش ایفا کرده و آثار آن در مهار تورم و رشد تولید ظهور و بروز پیدا کند، باید نسبت به شفاف سازی سیستم بانکی اقدام شود.وی، الزام بانک مرکزی به اجرای قوانین بر زمین مانده حوزه بانکی را مورد توجه قرار داد و گفت: از جمله این قوانین، قانون رفع موانع تولید است که ماده ۱۶ آن تصریح دارد که بانکها باید ظرف سه سال از بنگاهداری خارج شوند و به عبارتی سالی ۳۰ درصد از بنگاههای خود را واگذار کنند اما به این ماده قانونی توجهی نشده و بر همین اساس سازمان بازرسی نامه هشداری به بانکها ارسال کرده است.
ارسال دیدگاه
عناوین این صفحه
-
نتیجه طرح «مالیات بر عایدی بر سرمایه» چه شد؟
-
بانکها با وجود شرکتهای زیانده در مقابل واگذاری اموال مازاد مقاومت میکنند
-
چارهای جز چند نرخی بودن ارز نداریم
-
مجلس با کمترین تغییر لایحه برنامه هفتم را نهایی کند
-
پرداخت790 میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی در بهار۱۴۰۲
-
رشد 6 برابری پرداخت تسهیلات ازدواج در 3 ماهه نخست 1402
اخبار روز
-
تقابل ظرفیت و خدمات در عصر بی ثباتی
-
روایت ملتِ ایستادگی، همبستگی و امید از رمضان تا محرم
-
تا پایان امسال؛ ایجاد اسکله تفریحی در بندر ماهشهر
-
برات الکترونیک بانک تجارت؛ همچنان بر مدار خدمت
-
تلاش مضاعف همکاران، ضامن حرکت پرشتاب بانک سرمایه در مسیر رشد و توسعه
-
تاکید مدیرعامل بانک سینا بر نهادینهسازی ابزارهای نوین مالی در فرایند تامین مالی واحدهای تولیدی
-
سهم ۶۶ هزار میلیارد ریالی تسهیلات ساخت و ودیعه مسکن در بانک اقتصادنوین
-
ثبت نام خودروی وارداتی در بانک ایران زمین آغاز شد
-
مجوز تاسیس نخستین صندوق سرمایه گذاری ارزی به بانک ملت اعطا شد
-
بانک مهر ایران در مسیر تبدیل شدن به بانک عامل اصناف کشور
-
«وینگر» ۱۳۰۰۰ تایی شد
-
استفاده از بازارهای بورس و سرمایه برای رونق بخشی به صنعت ساختمان ضروری است
-
سود بانک ملت در پایان سال مالی ۱۴۰۴ با جهش ۹۰ درصدی به ۲۶۱ همت رسید
-
ارائه خدمات چک در بستر اپلیکیشن «سرمایه»
-
امکان ثبتنام در دور جدید فروش خودروهای وارداتی در بانک اقتصادنوین فراهم شد
-
«بازارگاههای دیجیتال» میزبان نسخه جدید همراهبانک سپه شدند
-
ورود پساب کشاورزی و خانگی؛ معضل اصلی محیط زیست تالاب بین المللی انزلی
-
چرا سرزمین ۱۰۰۰برکه جنوب میزبان «آتوسا مومنی» شد؟
-
ابر بدهکاران صنعت برق صنایع فولادی و آلومینیوم هستند
-
مراسم تکریم مدیرکل پیشین و معارفه سرپرست جدید دفتر مرکزی حراست توانیر برگزار شد



