عملیات اسیدکاری ۱۶ حلقه چاه فازهای ۲۲، ۲۳ و ۲۴ پارس جنوبی آغاز شد
سرپرست طرح توسعه فازهای ۲۲، ۲۳ و ۲۴ پارس جنوبی از آغاز عملیات اسیدکاری در ۱۶ حلقه چاه تولیدی موقعیت این فاز در آبهای خلیج فارس خبر داد.
به گزارش اقتصادسرآمد، امیرفرزان فاضلیان گفت: در زمینه دستیابی به بالاترین ظرفیت تولید گاز از هر چاه و بهمنظور حفظ تولید صیانتی از میدان گازی پارس جنوبی، عملیات اسیدکاری ۱۶ حلقه چاه باقیمانده طرح توسعه فازهای ۲۲، ۲۳ و ۲۴ در هفته دولت آغاز خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه عملیات اسیدکاری چاههای سکوهای فازهای ۲۲، ۲۳ و ۲۴ از سال ۱۴۰۰ بهدلیل مشکلهای بهوجود آمده متوقف شده بود، اظهار کرد: با انجام کامل عملیات اسیدکاری ۱۶ حلقه چاه باقیمانده، امکان افزایش تولید گاز و طول دوره تولید پایدار از سکوهای این فاز فراهم میشود.
سرپرست طرح توسعه فازهای ۲۲، ۲۳ و ۲۴ پارس جنوبی اظهار کرد: با تکمیل عملیات اسیدکاری این چاهها، روزانه ۴۰۰ میلیون فوتمکعب گاز به توان تولیدی سکوهای فازهای ۲۲، ۲۳ و ۲۴ پارس جنوبی افزوده میشود.
فاضلیان با تأکید بر اینکه عملیات حفاری پنج حلقه چاه باقیمانده در سکوی فاز ۲۳ نیز در حال پیگیری است، گفت: بر اساس برنامهریزیهای انجامشده، عملیات حفاری چاههای یادشده از اواخر امسال وارد فاز عملیاتی میشود.
بر اساس این گزارش، طرح توسعه فازهای ۲۲، ۲۳ و ۲۴ پارس جنوبی با هدف تولید روزانه ۵۶ میلیون مترمکعب گاز غنی، ۷۵ هزار بشکه میعانات گازی و ۴۰۰ تن گوگرد و سالانه یک میلیون تن گاز مایع و یک میلیون تن اتان بهمنظور تأمین خوراک پتروشیمیها به بهرهبرداری رسیده است.
به گزارش اقتصادسرآمد، امیرفرزان فاضلیان گفت: در زمینه دستیابی به بالاترین ظرفیت تولید گاز از هر چاه و بهمنظور حفظ تولید صیانتی از میدان گازی پارس جنوبی، عملیات اسیدکاری ۱۶ حلقه چاه باقیمانده طرح توسعه فازهای ۲۲، ۲۳ و ۲۴ در هفته دولت آغاز خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه عملیات اسیدکاری چاههای سکوهای فازهای ۲۲، ۲۳ و ۲۴ از سال ۱۴۰۰ بهدلیل مشکلهای بهوجود آمده متوقف شده بود، اظهار کرد: با انجام کامل عملیات اسیدکاری ۱۶ حلقه چاه باقیمانده، امکان افزایش تولید گاز و طول دوره تولید پایدار از سکوهای این فاز فراهم میشود.
سرپرست طرح توسعه فازهای ۲۲، ۲۳ و ۲۴ پارس جنوبی اظهار کرد: با تکمیل عملیات اسیدکاری این چاهها، روزانه ۴۰۰ میلیون فوتمکعب گاز به توان تولیدی سکوهای فازهای ۲۲، ۲۳ و ۲۴ پارس جنوبی افزوده میشود.
فاضلیان با تأکید بر اینکه عملیات حفاری پنج حلقه چاه باقیمانده در سکوی فاز ۲۳ نیز در حال پیگیری است، گفت: بر اساس برنامهریزیهای انجامشده، عملیات حفاری چاههای یادشده از اواخر امسال وارد فاز عملیاتی میشود.
بر اساس این گزارش، طرح توسعه فازهای ۲۲، ۲۳ و ۲۴ پارس جنوبی با هدف تولید روزانه ۵۶ میلیون مترمکعب گاز غنی، ۷۵ هزار بشکه میعانات گازی و ۴۰۰ تن گوگرد و سالانه یک میلیون تن گاز مایع و یک میلیون تن اتان بهمنظور تأمین خوراک پتروشیمیها به بهرهبرداری رسیده است.
ارسال دیدگاه
عناوین این صفحه
اخبار روز
-
ترجمه اجرایی کلیدواژههای بیانیه مشترک ایران و عمان درباره تنگه هرمز
-
کشف ۷۳ هزار تن نهاده دامی قاچاق و احتکاری در سراسر کشور
-
ورود یک میلیون و 200 هزار نفر گردشگر به گیلان در تعطیلات اخیر
-
رونق گردشگری کیش نیازمند راه اندازی پروازهای متعدد است
-
پیام سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی به مناسب روز جهانی دریانورد
-
حمایت همه جانبه دستگاه قضایی از پروژه های راهبردی پالایشگاه نفت تهران
-
نصب بزرگترین سکوی نفتی خلیج فارس با تکیه بر دانش بومی
-
یک پورتال خدمات محور بر بستر سامان سوئیت
-
از خودرو تا کشتی؛ خودرانها قانونمند میشوند
-
از تربیت مدیران حرفهای تا ارتقای ظرفیت عملیاتی مهرآباد
-
با وجود آسیب به بیش از ۲ هزار منطقه، میانگین خاموشیها در دوران جنگ کمتر از ۵۰ دقیقه بود
-
ازسرگیری پروازهای ایران و امارات در هفته جاری
-
وقتی رقابت از تولید بیشتر به بهرهوری بیشتر تغییر میکند؛ درس مهم پروژه FRW نفت سپاهان
-
تبدیل مواد و انرژی که هدر میرفت به محصول قابل استفاده و ارزشمند
-
تفتان به ایستگاه گمرکی ریلی تجارت ایران و پاکستان تبدیل شد
-
بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از بندر بوشهر
-
ما بر تضمین ایمنی دریانوردان تمرکز داریم
-
«نبود تشکلهای صنفی قدرتمند» پیگیری مطالبات دریانوردان را دشوار کرده است
-
آیا ایران برای آینده دریانوردی خود برنامه دارد؟
-
دریانوردان در خط مقدم آتش



