مدیر عامل شرکت گاز استان: 

۷۵ درصد گاز تولیدی مربوط به بخش خانگی است

تبریز -امید محمدزاده - خبرنگاراقتصاد سرآمد - کمال نادری  مدیر عامل شرکت گاز استان در نشست خبری خود با اصحاب رسانه استان گفت: باوجود افزایش ۸۶۰ میلیون متر مکعبی در تولید گاز باز نزدیک به ۵۰۰ میلیون متر مکعب از ۱ میلیارد و ۳۷۰ میلیون متر مکعب جزء نیاز اساسی کشور است و لذا ۷۵ درصد از گاز که تولید می‌شود مربوط به بخش خانگی می‌شود چرا که بیشترین بخش مصرف گاز را در استان آذربایجان شرقی بخش خانگی تشکیل می‌دهد. 
کمال نادری  مدیر عامل شرکت گاز ادامه داد: استان آذربایجان شرقی بعد از سه استان تهران، خراسان رضوی و اصفهان چهارمین استان در کشور است که مصرف گاز بیشتری دارد.کمال نادری  مدیر عامل شرکت گاز اظهار کرد: ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار در سطح استان مشترک وجود دارد که ۱ میلیون ۹۰۰ هزار نیز خانوار در سطح استان هستند که از گاز مصرف می‌کنند. 
مدیرعامل شرکت گاز استان اذعان کرد: اگر تراز مصرف گاز از خط قرمز خود یعنی مصرف بیش از حد خانگی افزایش پیدا کند نیروگاه های استان مجبور به استفاده از سوخت مازوت می‌شود که اگر این اقدام اتفاق بیوفتند موجب آسیب های بسیاری در سطح استان می‌شود.
نادری تصریح کرد: مصرف گاز نیروگاه هریس ۱ میلیون ۶۷۵ هزار متر مکعب که ۵۳۰ مگابایت نیز تولید می‌کند و لذا نیروگاه تبریز نیز ۴ میلیون ۹۰۰ هزار گاز مصرف می‌کند که ۷۲۰ مگابایت نیز تولید می‌کند و لذا از نیروگاه جدید سهند ۲ نیز در شهرستان بناب تا پایان سال افتتاح و بهره برداری خواهد شد.
مال نادری  مدیر عامل شرکت گاز افزود: گاز رسانی کامل به ۶۸ روستا استان آذربایجان شرقی انجام گرفته که ۹۹/۵۴ از گاز رسانی استان تکمیل می‌شود و فقط ۱۶۰ روستا که در نقاط دور هستند باقی می‌مانند.نادری در پایان خاطرنشان کرد: امید است با اقدامات انجام گرفته در خصوص مصرف بهینه گاز در استان توسط بخش خانگی شاهد رویداد ها و تاثیرات مثبت در سطح استان باشیم.
۷۵ درصد گاز تولیدی مربوط به بخش خانگی است
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه