هشت میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در لرستان انجام شد


خرم آباد- رضا حبیبی خبرنگار اقتصادسرآمد- رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: هشت میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در ۲ ماه گذشته در مرغداری‌های لرستان انجام شده و کمبود گوشت مرغ در بازار وجود ندارد. 
سید عماد شاهرخی در نشست تنظیم بازار اظهار کرد: در پنج ماهه نخست امسال با تمام کمبود نیرو و تجهیزات، ۳۵ هزار بازرسی در لرستان صورت گرفت و ۲ هزار و ۴۱۷ پرونده تشکیل و ۲۴۰ میلیارد ریال جریمه شد.
وی افزود: بازرسی‌ها نسبت به پنج ماهه نخست سال جاری ۱۵ درصد رشد تعداد و ۷۵ درصد رشد ریالی داشته است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: ظرفیت خالی سالن‌ها برای مردادماه سه میلیون قطعه جوجه ‌ریزی بود، که طبق برنامه تولید چهار میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی برای ما تعیین شده بود به دلیل نداشتن ظرفیت نپذیرفتیم.
شاهرخی بیان کرد: مجوز جوجه‌ریزی ۳۰ درصد بیشتر از ظرفیت سالن‌ها صادر شد و ما نه تنها به تعهد خود که چهار میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی بود عمل کردیم بلکه ۱۰۰ هزار قطعه هم بیشتر تولید کردیم.
وی بیان اینکه لرستان در خصوص جوجه ریزی جزو استان‌های برتر بود، گفت: این در حالی است که مشکل تامین سویا مرغداران حل نشده، این آمار ثابت کرد که تولید کنندگان با وجود محدودیت‌ها همواره پای کار هستند.
رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اظهار کرد: در حال حاضر نه تنها با کمبود مرغ در استان مواجه نیستم بلکه مازاد داریم، به طوری که ۴۰ تن به استان‌های همجوار حمل می‌شود و ۱۲۰ تن‌ هم ذخیره وجود دارد.
هشت میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در لرستان انجام شد
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه