رئیس جمهور
تحول در نگاه مدیران اولین شرط تحول در آموزش و پرورش است
رئیس جمهور گفت: نگاه مدیران برای ایجاد تحول در آموزش و پرورش مهم بوده و این اولین شرط تحول است. باید وضع موجود در این زمینه بررسی شده و وضع مطلوب ترسیم شود و برای رسیدن به آن تلاش انجام بگیرد.به گزارش اقتصادسرآمد، سید ابراهیم رئیسی رئیسجمهور در همایش مدیران آموزش و پرورش ضمن آرزوی قبول عزاداریها و تبریک ماه ربیعالاول بیان کرد: مدیران آموزش و پرورش، نقش آفرین بخش در تحول این دستگاه هستند؛ نقش مدیران شکلگیری شخصیت و هویت دانشآموز و در تعلیم و تربیت بیبدیلی است.وی افزود: نگاه مدیران برای ایجاد تحول در آموزش و پرورش مهم بوده و این اولین شرط تحول است. باید وضع موجود در این زمینه بررسی شده و وضع مطلوب ترسیم شود و برای رسیدن به آن تلاش انجام بگیرد. مدیر باید با برنامه، نسبت به فرآیندها کنترل و نظارت داشته باشد تا بتوانیم در تحول برسیم.رئیسجمهور خاطر نشان کرد: در فرهنگی دینی ما درباره مدیریت گفته شده یک مدیر باید خود را قبل از هرکسی، خود را در محضر خدا ببیند و به او پاسخ دهد؛ سپس به سلسله مراتب مدیریتی، عموم شهروندان و ارباب رجوع. پاسخگویی به خداوند از همه مهمتر است و این یک مدیر را برای انجام وظایفش مصمم خواهد کرد. این خودکنترلی بهترین شیوه کنترل و نظارت است.رئیسی گفت: رفتار مدیران و معلمان برای دانشآموزان درسآموز است؛ یک انسان به مدرسه میآید تا به هدف خلقت و بعثت برسد و این هدف عالی است. کار آموزش و پرورش رساندن وی به این هدف است. رهبری معظم انقلاب بهطور حکیمانه فرمودند کار آموزش و پرورش انسانسازی، جامعهسازی و تمدنسازی است.وی ادامه داد: اگر عدالت را در تمامی شئون میخواهیم، این عدالت در پرتو تعلیم و تربیت شکل میگیرد و انسانهای عدالتخواه در مدرسه تربیت میشوند. محور تحول در آموزش و پرورش، خود مدرسه است و این تحول باید به سند تحول آموزش و پرورش مستند بشود.رئیسجمهور اظهار داشت: تأکید رهبر انقلاب اسلامی بر اجرای کامل این سند در همین راستاست تا تحول شگل بگیرد و مدیریت آن با مدیران آموزش و پرورش است. انتظار جامعه این است که مدرسهای در طراز شکل دهیم.رئیسی بیان کرد: امروز وظیفه سنگینی بر عهده دستگاه آموزش و پرورش است و باید با تجارب و اندوختههای مدیران و معلمان گامی بلند برداشته شود. نقش معلم در تربیت نیروی انقلابی و اثرگذار نباید مورد عفلت قرار بگیرد.وی عنوان کرد: از ابتدای کار دولت گفتم که شورایعالی آموزش و پرورش با دیگر شوراها متفاوت است. مدیریت مدرسه با هیچ جایی قابل قیاس نیست؛ مدرسه یک مجموعه انسانسازی است. انسانهایی که فردا در جایجای جامعه نقش آفرینی خواهند کرد.رئیسجمهور افزود: اگر سخن از رتبهبندی معلمان است، کاری که صورت گرفته کف است و تنها به بخش مالی توجه شده بلکه این مقدمه تکریم جایگاه و منزلت معلم است. اساس قضیه این نیست که فقط رتبه از نظر آثار مالی داده شود، این یک حداقلی است که باید انجام شود تا معلم بدون دغدغه به تعلیم و تربیت بپردازد، اساس دانشافزایی و بهروز شدن معلم است.رئیسی در ادامه سخنان خود گفت: اگر میخواهیم برای کشور آینده ترسیم کنیم، باید به آموزش و پرورش و همچنین مراکز آموزش عالی نگاه کنیم چون تربیتشدگان این بخشها باید این پیشرفت را رقم بزنند.
ارسال دیدگاه
عناوین این صفحه
اخبار روز
-
تقابل ظرفیت و خدمات در عصر بی ثباتی
-
روایت ملتِ ایستادگی، همبستگی و امید از رمضان تا محرم
-
تا پایان امسال؛ ایجاد اسکله تفریحی در بندر ماهشهر
-
برات الکترونیک بانک تجارت؛ همچنان بر مدار خدمت
-
تلاش مضاعف همکاران، ضامن حرکت پرشتاب بانک سرمایه در مسیر رشد و توسعه
-
تاکید مدیرعامل بانک سینا بر نهادینهسازی ابزارهای نوین مالی در فرایند تامین مالی واحدهای تولیدی
-
سهم ۶۶ هزار میلیارد ریالی تسهیلات ساخت و ودیعه مسکن در بانک اقتصادنوین
-
ثبت نام خودروی وارداتی در بانک ایران زمین آغاز شد
-
مجوز تاسیس نخستین صندوق سرمایه گذاری ارزی به بانک ملت اعطا شد
-
بانک مهر ایران در مسیر تبدیل شدن به بانک عامل اصناف کشور
-
«وینگر» ۱۳۰۰۰ تایی شد
-
استفاده از بازارهای بورس و سرمایه برای رونق بخشی به صنعت ساختمان ضروری است
-
سود بانک ملت در پایان سال مالی ۱۴۰۴ با جهش ۹۰ درصدی به ۲۶۱ همت رسید
-
ارائه خدمات چک در بستر اپلیکیشن «سرمایه»
-
امکان ثبتنام در دور جدید فروش خودروهای وارداتی در بانک اقتصادنوین فراهم شد
-
«بازارگاههای دیجیتال» میزبان نسخه جدید همراهبانک سپه شدند
-
ورود پساب کشاورزی و خانگی؛ معضل اصلی محیط زیست تالاب بین المللی انزلی
-
چرا سرزمین ۱۰۰۰برکه جنوب میزبان «آتوسا مومنی» شد؟
-
ابر بدهکاران صنعت برق صنایع فولادی و آلومینیوم هستند
-
مراسم تکریم مدیرکل پیشین و معارفه سرپرست جدید دفتر مرکزی حراست توانیر برگزار شد



