رئیس پارک علم و فناوری ایلام

ثبت 111 اختراع ملی در ایلام از ابتدای دولت سیزدهم

رئیس پارک علم و فناوری ایلام از ثبت 111 اختراع ملی در استان ایلام ازآغاز دولت سیزدهم تا کنون خبر داد.
 به گزارش اقتصادسرآمد، محمدرضا ولی زاده رئیس پارک علم و فناوری ایلام در نشست خبری با اصحاب رسانه به بخشی از عملکرد مرکز رشد جامع پارک علم و فناوری ایلام در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: از اول دولت سیزدهم تاکنون ۱۱۱ اختراع ملی ثبت شده است. 
وی با بیان اینکه ۱۴۵ محصول فناورانه و ۴۰ محصول دانش بنیان در این مدت تولید شده، افزود: طی این اقدام برای ۱۸۷۹ نفر اشتغالزایی انجام شده است. رئیس پارک علم و فناوری ایلام، گفت: در این بازه زمانی ۱۱۷ واحد فناور پذیرش و ۲۴ شرکت دانش بنیان احداث شده است. 
رئیس پارک علم و فناوری ایلام ادامه داد: ۳۰ هکتار از زمین‌های دانشگاه ایلام به پارک ایلام در قالب توافق نامه واگذاری با حضور روسای دانشگاه و پارک ایلام و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به امضا رسیده و مقدمات رسمی واگذاری و دریافت سند انجام شده است. 
ولی زاده رئیس پارک علم و فناوری ایلام تصریح کرد: فعالیت‌های عمرانی پارک علم و فناوری جهت راه اندازی تکمیل و تجهیز مجتمع‌های فناوری و نوآوری پارک ایلام که از سال ۱۴۰۰ متوقف شده بود آغاز به کار شده و ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. رئیس پارک علم و فناوری ایلام تصریح کرد: هدف ما گسترش فناوری در استان است که در نهایت در راستای آن اشتغال هم انجام می‌شود.
رئیس پارک علم و فناوری ایلام ادامه داد: از سال ۹۴ تا پایان ۱۴۰۱، ۱۱ میلیارد تومان حمایت مالی توسط پارک علم و فناوری از هسته‌ها و شرکتها انجام شده است. رئیس پارک علم و فناوری ایلام یان اینکه همچنین در این مدت شرکت‌ها ۴۶۳ میلیارد تومان فروش و ۳۸۸ هزار دلار صادرات انجام داده‌اند، گفت: از سال ۹۴ تاکنون ۱۴۶۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در شرکتهای فناور و دانش بنیان و هسته‌های فناور مشغول به کار
 بوده‌اند.
ثبت 111 اختراع ملی در ایلام از ابتدای دولت سیزدهم
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه