زمان صید میگو در هرمزگان از هشتم مهرماه اعلام شد


معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان، زمان فصل صید میگو در آب‌های استان را از هشتم مهرماه جاری اعلام کرد و گفت: صیدگاه میگو از منطقه کوهستک سیریک تا منطقه درگهان در قشم است.
به گزارش اقتصادسرآمد، محمد جوانمرد با اعلام این خبر افزود: برآوردهای پژوهشکده اکولوژی خلیج‌فارس و دریای عمان نویدبخش رشد صید میگو در هرمزگان و در فصل صید میگو امسال (سال ۱۴۰۲) است.
وی با بیان اینکه براساس برآوردهای پژوهشکده اکولوژی خلیج‌فارس و دریای عمان پیش بینی می‌شود میزان صید امسال افزون‌بر یکهزار و ۵۰ تُن است، گفت: از این میزان براساس پیش بینی‌های اعلام شده حدود ۶۰۰ تُن میگو درشت و افزون‌بر ۴۵۰ تُن میگو ریز را شامل می‌شود.
معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان با اشاره به اینکه فصل صید میگو بنا بر تصمیم کمیته مدیریت صید شیلات و با حضور روسای شیلات شهرستان‌ها، نمایندگان پژوهشکده اکولوژی خلیج‌فارس و دریای عمان، اتحادیه تعاونی‌های صیادی و فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان انجام شده است، تصریح کرد: حدود ۲۰۰ فروند لنج صیادی میگو گیر و حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر صیاد در فصل صید میگو امسال مشارکت دارند.
جوانمرد با اشاره به نقش مهم صید و صیادی اصولی و استفاده از ادوات صیدمجاز در حفظ دخایر آبزیان بیان کرد: برنامه‌ریزی برای حضور منظم و به موقع نیروهای حفاظت منابع، استفاده از مشارکت صیادان میگوگیر، بازدید منظم کارشناسان صید و کارشناسان پژوهشکده از عملیات صید شناورها، جلوگیری از صید شناورها در شب و خارج از زمان تعیین شده و همچنین برخورد با صیادان متخلف از مهم‌ترین برنامه‌های مدیریتی در فصل صید میگو امسال است.
زمان صید میگو در هرمزگان از هشتم مهرماه اعلام شد
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه