راه‌اندازی ایستگاه هواشناسی دریایی  در ایزدشهر


مدیر کل هواشناسی استان مازندران با اشاره به اینکه در سواحل خزر ایستگاهی هواشناسی دریایی مشرف به دریا نداریم، گفت: نخستین ایستگاه هواشناسی در ایزدشهر احداث می‌شود.
به گزارش اقتصادسرآمد، محمدرضا رضوی به ایسنا، اظهار کرد: شهرستان نور تقریبا وسط شرق و غرب دریای خزر واقع شده و احداث ایستگاه هواشناسی دریایی ضرورت دارد چرا که یکی از بزرگترین شهرستان‌ها است.
وی با بیان اینکه یک ایستگاه در بلده و کجور احداث شده ‌است، افزود: ایستگاه هواشناسی در بندر نوشهر و بابلسر با توجه به فاصله‌ای که نسبت به شهرستان نور دارد به این دلیل احداث این ایستگاه در ایزدشهر ضرورت دارد.
رضوی خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۹۹ ایستگاه هواشناسی در ایزدشهر راه اندازی شد اما زمین آن معارض داشت؛ مجبور به واگذاری شدیم که خوشبختانه منابع طبیعی زمین جدیدی روبروی شهرک آبی کنار تحویل راه و شهرسازی و اکنون به هواشناسی واگذار شد.
مدیرکل هواشناسی مازندران با اشاره به اینکه این ایستگاه برای اندازه‌گیری هواشناسی دریایی طراحی شده است، گفت: با توجه به اینکه اگر اطلاعات زمینی وجود نداشته باشد پیش‌بینی جوی هم صورت نمی‌گیرد. در خصوص پیش‌بینی دریایی هم به همین صورت است به‌ گونه‌ای که حتما باید اطلاعات دریایی را کسب کنیم‌.
راه‌اندازی ایستگاه هواشناسی دریایی  در ایزدشهر
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه